П'ятниця, 20.10.2017
Педагогіка
Меню сайта
Наше опитування
Ваше ставлення до кредитно-модульної системи
Всього відповідей: 2200
Адміністрація сайту не несе відповідальності за зміст матеріалів, розміщених у каталозі.

Усе життя театр, а люди у ньому актори.
Мета: стимулювання розвитку творчих і інтелектуальних інтересів учнів; вивчення основних понять пов’язаних з театральним мистецтвом; залучення до театральної творчості; виховання естетичних почуттів і смаків у дітей та свідомого сприймання театральної творчості; формування необхідності моральної поведінки у театральних закладах.


Епіграф: «Для перевірки, правильно чи ні грають актори слід поста-вити товсте скло між ними і залом, якщо залу не чути, але все зрозуміло, значить вони грають правильно»
(Анатолій Ефрос)
І. Вступне інформаційне повідомлення.
Учитель. Не хлібом єдиним і не лише проблемами жива лю¬дина. Душа її просить яскравих вражень, видовищ. Театр — це завжди свято, завжди задоволен¬ня. Уявімо собі, що ми в театрі. Третій дзвінок уже пролунав, пу-бліка розсілася по місцях, світло приглушене, в залі поступово вста-новлюється тиша. Зараз підніметься
завіса, і вистава розпочнеться. Сцена і глядацький зал! Жваве дихання затихлого залу, відгук, чуйно уловлений актором і у свою чергу відмічений глядачем, — що це таке?
Найвідвертіший із діалогів, де неможливе лукавство. Де сценічна дія, що зачаровує, — це не про¬сто рух акторів по сцені. Це ве¬лике мистецтво розкриття кожної внутрішньої дії героїв, напружена боротьба ідей і думок. Це утвер¬дження добра, любові, людяності, справедливості. Це відповіді на безліч питань, що мучили тебе, пояснення нез'ясовного.
Глядацький зал і сцена! Не¬зліченну кількість разів — това¬риські зустрічі двох театральних команд. Від того, як готові сприй¬мати прекрасне глядачі, наскіль¬ки добре опанували театральний етикет, залежить, чи відбудеться свято під назвою ТЕАТР.
ІІ. Основна частина заняття.
1. Бесіда
Учитель. А зараз поміркуємо над такими питаннями:
1. Як ви вважаєте, навіщо лю¬дині необхідно знати правила театрального етикету?
2. Які правила поведінки у театрі ви вже знаєте?
3. У якому одязі на вашу думку потрібно іти до театру?
(Учитель показує зображення людей, одягнених за різними стилями)
4. Що на вашу думку потрібно зробити перш ніж увійти до глядацького залу?
5. Що ви повинні робити, коли розпочнеться вистава?
6. Чого не можна робити під час вистави?
7. Що на вашу думку потрібно робити після закінчення вистави?
Відповіді учнів.
2. Розповідь
Учитель. А тепер сформулюємо правила, які ви щойно називали.
Отже,
1. Потрібно вишукано одягнутися і привести себе в порядок.
2. Розрахувати час, щоб не поспі¬шати.
3. Перш ніж увійти до глядацького залу, гляньте на плані біля входу, де ваше місце, або за¬питай про це в капельдинера (працівника, що відповідає за відповідність зайнятих місць, місцям вказаним в білеті). Тоді вам не доведеться турбу¬вати людей.
4. Проходячи на своє місце, по¬вертайтеся обличчям до тих лю¬дей, що вже сидять, а не спи¬ною. Намагайтеся не наступати на ноги. Ввічлива усмішка на вашому обличчі означатиме, що ви просите вибачення за занепокоєння.
Коли спектакль розпочався, ви повинні зосередитися на тому, що відбува-ється на сцені. Все, що вам хочеться сказати сусідові, від¬кладіть до антракту.
5. Під час вистави не можна їсти, шепотіти сусідові, ше¬лестіти папірцем, раз у раз упускати ключі або номерок. Це заважає і артистам, і гля¬дачам.
6. Після закінчення спектаклю не зривайтеся з місця і не біжіть як очманілі. Треба поаплодувати акторам, адже вони старалися для вас увесь вечір.
3.Бесіда
Учитель. А зараз перейдемо до театрального словника:
1. На вашу думку хто такий актор? (Актор –передає глядачеві думки і від-чуття, що володіють його героєм, примушує любити його або ненавидіти, сміятися і плакати разом з ним, хвилюва¬тися за його долю. Актор може вселити глядачам прагнення наслідувати в житті того або іншого ге¬роя, боротися з проявами егоїзму, боязкості, злості, брехні і т. д.)
2. А що означає слово вистава?
(Вистава — художньо орга¬нізована ігрова видовищна дія. Спектакль — результат зусиль творчого колективу. Образна бу¬дова спектаклю створюється по¬єднанням усіх елементів ігрової дії, підпорядкованих єдиному ху¬дожньому «надзавданню» і єди¬ній сценічній меті, що організує сценічну дію в часі і просторі, — «наскрізній дії».)
3. Яку роль виконує режисер?
(Режисер — об'єднує і направ¬ляє весь творчий колектив, зайня¬тий у виставі. Він творчо працює над кожною деталлю спектаклю. Разом з художником розробляє декорації," костюми, грим; з музи¬кантами добирає музику, з освіт¬лювачами продумує освітлення всіх картин і епізодів. Він постій¬но працює з кожним актором, зі всією трупою на репетиціях.)
4. І ще одне поняття:
(Квіти акторам, музикантам — один з найбільш, стародавніх і красивих театральних звичаїв наприкінці вистави.)
4. Розповідь
«Театр – не дзеркало, яке відбиває, а скло, яке збільшує» (Володи-мир Маяковський)
Учитель. А наразі послухайте історію, яка сталася на одній з вистав. Історія має назву «Пес у перуці»
У Задонському театрі давали трагедію Шекспіра «Король Лір». Страшні події трагедії наблизи¬лися до кривавої розв'язки. На сцену вийшов Лір — знаменитий англійський актор Гарік, несучи на руках тіло загиблої дочки Корделії. Але несподівано Гарік ви¬бухнув не риданнями, а реготом. Тряслася від сміху і бездиханна Корделія. Завіса впала. Вперше в історії театру король Лір зали¬шився живим.
Хто ж так розсмішив вели¬кого артиста? Один поважний лондонський адвокат. Він прий¬шов у театр не один, а з собакою (у XVIII столітті це дозволялося). Адвокат розташувався в першій лаві, а пес — біля ніг господаря. Забувши про все на світі, зачаро¬ваний театрал утирав піт і сльози перукою. А до кінця спектаклю насував парик на свого пса, який, поклавши лапи на край сцени, з цікавістю роздивлявся артис¬тів. Цього пса в перуці і побачив Гарік. Ну, як тут не померти зі сміху!
5. Практичні завдання
«Театр – найвища інстанція для вирішення життєвих питань» (Олександр Герцен)
Учитель. А тепер спробуймо з вами побувати у ролі акторів самі. Для цього вам необхідно виконати наступні завдання:
Завдання 1. Вам потрібно скласти бурхливу темпераментну розмову близько 3 хвилин, увійшовши в запропоновану роль. (Двоє учнів виходять на клас і складають розмову)
1. Мама вимагає, щоб ви пішли у шкільній формі на дискотеку в школі.
2. Ви забули змінне взуття – розмова з учителем фізкультури.
3. Зубний лікар вмовляє хворого видалити зуб.
Завдання 2. (Виконують усі разом) Вам необхідно швидко пригадати і доповнити другу частину назви вистав:
1. «Пікова (дама)»
2. «Дядя (Ваня)»
3. «Вишневий (сад)»
4. «Король (лір)»
5. «Ромео (і Джульєтта)»
6. «Наталка (Полтавка)»
«Істинного життя немає без мистецтва» (Еврипід)
Завдання 3. Вам необхідно створити звуки до прочитаного мною уривку. Участь беруть по 4 учні. Я зачитую уривок і 20 секунд ви обдумуєте, які звуки ви будете відтворювати під час зачитування уривку мною вдруге.
1. Ніч. У селі Кантимівка тихо. Завиває вітер. Прокукурікав пі¬вень. Тут же загавкали дворові собаки. їм у відповідь мляво закудкудакали кури в курнику. По¬чувся звук кроків. Із-за горизонту з'явилося сонце.
2. Ранок. На узбіччі дороги різко гальмує автомобіль. З проколеної шини зі свистом виходить повітря. Грюкнувши дверима, з машини вилазить водій. Чується плач, мір¬ний шум працюючого двигуна. Несподівано з машини чується плач дитини. Мимо проноситься вантажівка. Сходить сонце.
3. Вечір. За кулісами цирку чують¬ся бурхливі овації, нелюдський ре¬гіт клоуна. Перелякано гарчать ти¬гри. Слон від несподіванки став на ноги доглядача. Чутно звук сирени швидкої допомоги. Заходить сонце.
ІІІ. Висновки
Учитель. На сьогоднішньому занятті ми ознайомилися з вами з основними поняттями театрального мистецтва та засвоїли головні правила поведінки в театрі.
А на останок я хочу вам побажати корисної і приємної зустрічі з прекрасним, а також не забувати правил хорошого тону і театрального етикету.

Категорія: Розробки виховних годин | Добавил: Юська (10.03.2010) | Автор: Цехмейструк Ольга Миколаївна
Переглядів: 6447 | Коментарі: 2 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 2
1  
Сканований матеріал

2  
Це просто переноси!

Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Логін:
Пароль:
Пошук
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 2
Гостей: 2
Користувачів: 0
Copyright Стеценко Н.М. © 2017
Сайт управляється системою uCoz