Урок навчання грамоти у 1 класі - Творчі роботи вчителів-практиків - Каталог статей - Персональный сайт
Неділя, 04.12.2016
Педагогіка
Меню сайта
Наше опитування
Ваше ставлення до кредитно-модульної системи
Всього відповідей: 2160
Адміністрація сайту не несе відповідальності за зміст матеріалів, розміщених у каталозі.

Урок навчання грамоти у 1 класі
Урок навчання грамоти в 1 класі 

Тема: Закріплення звука [й], букви «й». ознайомлення з буквосполученням «йо». Читання букварних текстів діалогічної форми.

Мета: закріпити звукове значення букви «ій», формувати навички читання слів з буквосполученням «йо». Вчити під час читання дотримувати пауз та інтонації відповідних речень. Формувати вміння правильно вживати форми звертання; розмовляти відповідно до норм літературної вимови. Виховувати любов до природи, трудолюбивість.

Обладнання: енциклопедії, променеподібні таблиці, сигнальні картки з буквами «й» і «ь», предметні малюнки, абетка, малюнок до народної пісеньки «Зайчику, зайчику».

Хід уроку.

1. Організаційний момент.

У нас сьогодні ніби свято, гостей зібралося багато, 
 Ану ж на мене подивіться і веселенько посміхніться. 
 Пролунав дзвінок – починається урок. 
 Працювати старанно, щоб почути у кінці, 
 Що у нашім 1-м класі діти – просто молодці. 

2. Повторення відомостей про звуки і букви.

  • Фронтальне опитування 

- Яку букву вивчили на попередньому уроці? Який звук вона позначає? 
- Що ви знаєте про цей звук?
- Назвіть слова зі звуком [й].
- Яка буква не позначає жодного звука?
- Розвиток фонематичного слуху. Гра «й» чи «ь».
- Я називатиму слова, а ви сигналізуйте відповідними картками, яку букву потрібно писати у слові. ( Гай, сіль, чай, день, Матвій, дідусь, кінь, зелений, синій, тінь, край )

  •  Читання променеподібних таблиць: 

В П
Р В
МА Й КА ЛА Й КА
Н С
С Т
Н

3. Робота над текстом «Пасіка».

- Читання назви тексту з дошки ( інтрига )
ЙПЙАЙСЙІЙКЙА
- Закреслити букву «Й» і прочитати назву тексту.

- Тлумачення слова: - Діти, а що таке пасіка? Що ви собі уявляєте, почувши це слово? 
- Утворення асоціативного куща за допомогою малюнків

МЕД

РІЙ БДЖІЛКА
ВУЛИК

ПОЛЕ КВІТИ
ЛАН

ПАСІЧНИК

- А давайте ми зараз з вами помандруємо на пасіку, а для цього прочитаємо текст «Пасіка».

Робота за букварем с.92:

- читання колонки слів, пояснення їх значення 
- читання тексту вголос ланцюжком
- бесіда за прочитаним:
1) Куди дідусь вивіз вулики?
2) Що було поруч із липовим гаєм?
3) Куди поселили новий рій?
4) Яким буде мед?
5) Чим корисний мед?
- Ось бджілка принесла нам завдання:
1) Скласти звукову модель слова «пасіка»
2) Назвати всі слова з тексту, де є звук [й]
3) Знайти і прочитати питальне речення
4) Прочитати речення, де є слово «Андрійко»
5) Яке речення може бути підписом до малюнка?
- Читання тексту дітьми як бджілки
- Молодці, бджілки, добре справились із завданням. Давайте відпочинемо.

 Фізкультхвилинка.

Ігрова ситуація з Зайчиком ( забігає дитина і каже загадку ) 

- Що вам відомо про зайчика?
- Що він їсть?
- Що знаєте про його повадки, який за кольором буває?
- Сьогодні ми з вами вивчимо українську дитячу пісеньку «Зайчику, зайчику».

1. Слухання пісеньки ( діалог вчителя і героя-зайчика )

2. Словникова робота 

( Тварини ) ( Рослини ) 
Зайчик гайочок
Соловейко квіточки
Лисонька калиновім
- Що об’єднує ці слова?

3. Читання пісеньки учнями. Відпрацювання виразності

4. Робота в парах – читання пісеньки в особах. 

5. Завдання від зайчика – «З’єднайте слова”. 

нора березовий 
лисонька зелений
горбочок калинова
соловейко знайома
гайочок співучий
гілка стара

- А чим відрізняється зайчик від кролика?
- А більше дізнайтесь про зайчика ось із цих книг ( показ Великої дитячої енциклопедії та Енциклопедії «Живий світ» )
6. Робота за малюнками: «Домалюй малюнок» ( квіти, соловейко, нора, лиска ) – малюнок на дошці, добавляєм частини малюнка.

7. Підсумок уроку ( підсумок уроку підвести разом з Зайчиком )

- Що дізналися нового? 
- Що на уроці сподобалось найбільше?

Т.Т. Гончар
Учитель вищої категорії,
Старший вчитель
Ладижинської ЗОШ І-ІІІ ст.
Уманського р-ну
Черкаської обл.

Категорія: Творчі роботи вчителів-практиків | Добавил: 1109 (24.02.2011) | Автор: Гончар Тетяна Тимофіївна
Переглядів: 9988 | Рейтинг: 3.6/8 |
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Логін:
Пароль:
Пошук
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 7
Гостей: 7
Користувачів: 0
Copyright Стеценко Н.М. © 2016
Сайт управляється системою uCoz