Сучасні діти, які вони?... - Розробки виховних годин - Творчі роботи студентів - Каталог статей - Персональный сайт
Четвер, 08.12.2016
Педагогіка
Меню сайта
Наше опитування
Ваше ставлення до кредитно-модульної системи
Всього відповідей: 2161
Адміністрація сайту не несе відповідальності за зміст матеріалів, розміщених у каталозі.

Сучасні діти, які вони?...
Розробка сценарію виховної години (7 клас)

Тема: Сучасні діти, які вони?...
Звіт груп учнів у вигляді творчих проектів.
Перед проведенням виховної години діти об’єдналися в групи за територією проживання. Утворилося 4 групи.
Мета: - ознайомити з корисними рекомендаціями щодо спілкування з людьми;
- виявити основні критерії “сучасності” дітей;
- стимулювати прагнення підлітків до самопізнання та самовдосконалення;
- дати можливість оцінити особливості свого характеру;
- сприяти формуванню доброти, чуйності, людяності.
Обладнання: тести, пам’ятки, мультимедійний проект, дошка.
Вислови:
“Недостатньо мати добрий розум, головне добре його застосовувати”.(Р.Декарт.)
“Немає нічого, що б не долалося працею. Мудра людина не робитиме іншим того, чого вона не бажає, щоб зробили їй”.(Конфуцій.)
“Помилитися може кожен, залишитися зі своєю помилкою – тільки божевільний”.(Цицерон.)
Хід заняття
І. Вступне слово вчителя
Учитель. Можна жить, а можна існувати.
Можна думать, можна повторяти.
Та не можуть душу зігрівати
Ті, що не палають, а горять...
У середньовічних лицарських романах про короля Артура розповідається, що на королівських бенкетах лицарі сідали за круглий стіл, щоб не було суперечок з приводу того, хто сидить на почесному кінці столу, а кому дісталося непочесне місце. Згодом круглий стіл став неодмінним атрибутом на міжнародних конференціях дипломатичних переговорів. Вислів “сісти за круглий стіл” тепер означає почати доброзичливий обмін думками, миролюбні переговори.
У нас є чудова нагода сісти за наш імпровізований круглий стіл для серйозної розмови на тему: “Сучасні діти, які вони?...”.
ІІ. Повідомлення теми, мети, девізу заняття
“Якщо не я, то хто ж?
Якщо не зараз, то коли?
Якщо я не для себе,
То хто ж для мене? ”(Гегель)
Учитель. Сьогодні ми з вами поміркуємо і спробуємо висловити власні думки, дати свої власні відповіді, ось на такі запитання (запитання записані на дошці):
1. Чому я маю бути хорошим?
2. Ввічлива людина, вона яка?
3. Чи запитував ти себе, якою особистістю ти хочеш стати?
4. Сучасні діти, які вони?

Запитання 1
Учитель. А чи знаєте ви, що існують цінності абсолютні, вічні(віра, надія, любов), моральні, громадські, національні, цінності особистого життя?...
Духовні цінності випливають із переконань людини та особистого ставлення. Усі видатні люди стикалися зі складними проблемами, і все ж, зберігаючи особисту цінність, спираючись на моральні цінності, долаючи неприємності, змогли залишити свій слід у віках.
У кожному з вас закладено достатньо можливостей, щоб стати відомою людиною; доля кожного у його руках. Життя і здоров’я людини – це найвищі цінності.
- То чому потрібно бути хорошим?
(діти висловлюють свої думки)
Учитель(підсумовує). Це запитання неодноразово виникає в кожного. Чому я не можу жити так, як мені того хочеться? Та просто тому, що бути хорошим – означає бути Людиною!
Бути хорошим – не означає думати лише про себе. Це означає – приймати людей такими, якими вони є, вміти пробачати, бути чесним, любити і допомагати іншим, співпереживати і проявляти милосердя.
Моральність – це правила, які визначають поведінку, духовні і душевні якості, які необхідні людині в суспільному житті, а також виконання цих правил. Моральність включає в себе усі норми і принципи, які формують твою особистість і визначають, якою людиною ти станеш.

Запитання 2
Учитель. Отже, ввічлива людина, яка вона?
(діти висловлюють свої думки)
Учитель. Ми з вами щодня спілкуємося з іншими людьми: рідними, учителями, однокласниками, незнайомими. Чи завжди це спілкування приносить задоволення,
радість, втіху? Звичайно, ні. Приємно спілкуватися з ввічливою людиною. Запам’ятайте, будь-ласка, слова М.Сервантеса: “Ніщо не обходиться нам так дешево і не цінується так дорого, як ввічливість”.

Запитання 3
Учитель. Чи запитували ви себе, якою особистістю хочете стати?
(діти висловлюють свої думки)
Учитель. Ти прагнеш будувати своє життя на зразок тієї людини, якою захоплюєшся; ти схильний наслідувати свого кумира. Це – твій вибір. Вибір, який ти робиш, суттєво впливає на твій характер. Твої успіхи в житті значною мірою будуть визначатися твоїм моральним вибором. Головне завдання, яке стоїть перед тобою, - зрозуміти себе і вибрати головні орієнтири, шлях, яким ітимеш протягом усього життя. Кожна людина прагне мати свій ідеал. Коли в людини є любов, цілісність життя, здоров’я, ідеал – усе стане можливим, усього можна досягти. Без цього життя людини порожнє і нецікаве. Найважливіше, що ти можеш у своєму житті – це творення самого себе. Щоб стати по-справжньому дорослою людиною, необхідно мати багато ідей, проявляти творчість, бути мужнім, творчо і грамотно приймати рішення.
Запитання 4
Учитель. Давайте поміркуємо: сучасні діти, які вони? Ідеальна людина, яка вона?
(Кожна група звітує у виді творчого проекту)
Учитель. Мені сподобалися ваші проекти. “Сучасний – на рівні свого часу, не відсталий”(тлумачний словник). Можна лише додати, що конкретно визначити, що ж таке “сучасність”, неможливо. Однак сучасна людина повинна поєднувати в собі такі риси як порядність, інтелігентність, освіченість, прихильність до інших людей. Під кінець нашого заняття я хочу, щоб ви поміркували над деякими філософськими твердженнями про ці людські риси, послухали вислови відомих людей і ще раз зробили для себе відповідні висновки.
• Філософи сперечаються стосовно того, чи можлива “чиста совість”. Видатний філософ ХХ ст. Альберт Швейцар вважав, що чистої совісті існувати не може, це винахід диявола. Філософ Г. Бандзеладзе, навпаки, стверджує, що чиста совість – нормальний стан людини, яка виконує свої моральні обов’язки, і винагорода за її моральні зусилля.
• Втрата честі, на думку французького філософа ХVІІІ ст. Ж.Ж.Руссо, є страшнішою за смерть. Чи не застаріла ця позиція сьогодні?
• “Втратити гідність, - стверджував І.Кант, - це все одно, що прирівняти себе до речі, стати засобом у руках інших людей, при цьому здійснити це з власної волі”. Як ви розумієте висловлення філософа?
• Чи погоджуєтеся ви з твердженням Мішеля Монтеня: “Порядна людина – людина різнобічна”?
• Прокоментуйте висловлювання турецького філософа Зія Гекала: “Порядність у наші часи – єдиний суддя над совістю”.
• “Ремесло інтелігента, - писав Ромен Ролан, - зобов’язує перш за все до наполегливості і терплячої праці розуму – до чесних і мужніх пошуків істини, до вільного і відвертого висловлювання думки”. Чи згодні ви з таким твердженням?
• Як ви розумієте вислів французького письменника ХІХ ст. Оноре де Бальзака: “Любов – єдина пристрасть, яка не терпить ані минулого, ані майбутнього”.

ІІІ Домашнє завдання
Намалювати плакати

ІV Заключна частина
Учитель. Ось і наближається до кінця наша зустріч за круглим столом. Сподіваюся, вона була недаремною. Я щиро вірю, що всі ви станете справжніми людьми, і що ваші вчинки, ваша поведінка принесуть радість і користь інших людям. За свої сьогоднішні вчинки ми відповідатимемо в майбутньому. Тож будьмо активними творцями свого майбутнього!

Категорія: Розробки виховних годин | Добавил: Taniyta (13.03.2011)
Переглядів: 5079 | Коментарі: 2 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 2
1  
Яке джерело було використане?

2  
Виховні години для середнього шкільного віку. видавництво Київ "Гімназія"

Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Логін:
Пароль:
Пошук
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 10
Гостей: 10
Користувачів: 0
Copyright Стеценко Н.М. © 2016
Сайт управляється системою uCoz