Сім чудес світу Змагання між учнями 5-го класу Тема: «Сім чудес світу» Мета: перевірити в учнів знання з математики; розвинути логічне мислення; виховати дружелюбність, колективізм. Наочність: вислови відомих математиків записані на дошці; картинки семи чудес світу. Учитель: З давніх часів число 7 вважалося магічним. Воно зустрічається і в міфології, і в народній мудрості, і в художній літературі: • Сім мудреців вважалися Елінами • сім кольорів райдуги • Сім гномів • У біблії число 7 зустрічається 180 разів (7 днів створював Бог світ, по сім пар Ной брав тварин, птахів, …) • Сім чудес світу як античного, так і сучасного і т. д. От і ми сьогодні звернемося до числа 7, і спробуємо побути магами, розгадати назви семи чудес світу. І конкурс (розшифровуємо «Єгипет. Піраміда Хеопса») «Розминка» За кожну правильну відповідь команда отримує картку, на якій написана частина назви чуда. 1. Яке натуральне число є найменшим? (0) 2. Сума яких двох натуральних чисел дорівнює їх добутку? (2 і 2) 3. Сума яких двох натуральних чисел більша ніж їх добуток? (2 і 1) 4. Скільки кінців у трьох з половиною палок? (8) 5. Колоду розрізали на 5 частин. Скільки зробили розрізів? (4) 6. У Петрика було 7 брусків різної довжини. Один з них він розрізав на дві частини. Скільки стало брусків? (8) 7. Якою цифрою закінчується добуток чисел від 1 до 22? (0) 8. У скільки разів більше сходинок до 8-го поверху, ніж до другого? (у 7) 9. Одна рибина важить 1 кг та ще пів рибини. Скільки важить рибина? (2 кг) ІІ конкурс («Статуя Зевса») «Назви число» За кожне правильно утворене число команда отримує картку з ключем. Скласти всі двоцифрові числа з цифр 1,2,3,0. 12 21 13 31 10 23 32 20 30 с т а я у з е в с ІІІ конкурс («Храм Артеміди») «Ланцюжок» За кожну правильну відповідь команда отримує картку, на якій написана частина назви чуда. І команда ІІ команда ІІІ команда ІV конкурс («Александрійський маяк») «Конкурс художників» Створити малюнок за допомогою геометричних фігур. Тим часом проводиться гра з глядачами: «Хто назве більше пісень, прислів’їв, приказок з числом 7» V конкурс («Колос Родоський») «Дивовижні сірники» Переставити один сірник так, щоб рівність була правильною. Відповідь: VІ конкурс («Висячі сади» Семіраміди») «Невідоме число» Знайти невідоме число Відповідь: 5791, 19, 27 VІІ конкурс («Мавзолей у Галікарнасі») «Конкурс капітанів» Розв’язати рівняння (2х + 54)׃ 4=17 (3х – 15)•25=150 (5х + 75)׃11=10. Відповідь: х=7 для всіх рівнянь Перемагає та команда, яка найбільше розгадала чудес.
|