Щоб навчатись було легко - Розробки виховних годин - Творчі роботи студентів - Каталог статей - Персональный сайт
Четвер, 08.12.2016
Педагогіка
Меню сайта
Наше опитування
Ваше ставлення до кредитно-модульної системи
Всього відповідей: 2161
Адміністрація сайту не несе відповідальності за зміст матеріалів, розміщених у каталозі.

Щоб навчатись було легко
12.10.2010 р.
Тема: Щоб навчатись було легко
Мета: ознайомити учнів із поняттями «візуаліст», «аудіаліст» та «кінестетик», які визначають три психологічні типи особистостей за особливостями сприйняття і запам'ятовування нової інформації; навчати основних методів і прийомів тренування пам'яті, спостережливості; виховувати в учнів прагнення до пізнання і саморозвитку
Обладнання: опорний конспект
Хід роботи
І. Організаційна частина
Перевірка присутності.
II. Вступна частина
Слово вчителя.
Кожна людина має певні здібності, але не кожна працює над їхнім розвитком. Напевне, вам знайоме таке зауваження учителя: «Ти не працюєш на повну силу, міг би краще навчатись».
Чи існує гімнастика для розвитку спостережливості, пам'яті? Чи можна самостійно розвивати інтелект та підвищувати ерудованість? Відповідь на ці запитання — так. Існують різноманітні вправи з розвитку уваги, пам'яті, спостережливості, а також мови і мислення. Але перш ніж розпочати застосовувати їх, слід визначити, чого прагнете досягти, яку мету ставите перед собою.
Проблемам розвитку розумових здібностей присвячено безліч наукових праць, популярних видань. Але головна думка авторів цих публікацій — людина має сама ретельно працювати над собою. Школа, учителі, батьки повинні створювати сприятливі умови для розвитку вашої особистості, бути порадниками, допомагати вам знайти правильний путь до знань.
Для того щоб досягти успіхів у навчанні, треба визначити, у який спосіб вам легше сприймати нову інформацію: ретельно конспектуючи розповідь учителя і малюючи схеми, уважно слухаючи докладні пояснення або застосовуючи вивчене правило на практиці (тобто виконуючи вправи на це правило).
Відомо, що за особливостями сприйняття усі люди поділяються на три типи: візуалістів, аудіалістів і кінестетиків. Візуалісти краще засвоюють інформацію, якщо її представлено у вигляді таблиці, графіка, схеми. У людей цього типу гарна зорова пам'ять, і для того, щоб запам'ятати новий матеріал, їм необхідно ретельно прочитати параграф, скласти план до нього або, якщо необхідно, намалювати схему.
Аудіалісти краще засвоюють інформацію на слух. Докладні розповідь і пояснення учителя для їхньої пам'яті більш прийнятні, ніж читання підручника. А щоб добре запам'ятати надрукований текст, аудіалісти зазвичай читають його вголос.
Кінестетикам, щоб добре засвоїти новий матеріал, потрібно застосувати його на практиці. Так, наприклад, правила правопису кінестетики запам'ятовують, виконуючи відповідні вправи, а формули або теореми — розв'язуючи задачі.
А тепер ми спробуємо дізнатися, до якого типу за особливостями сприйняття належить кожний із вас.

Тестування «Аудіаліст, візуаліст чи кінестетик?»
1. Уявіть себе на березі моря. Що перше вам спадає на думку?
а) Шум моря;
б) морський пейзаж;
в) приємне відчуття лежання на піску.
2. Уявіть, що ви гуляєте в лісі. Що перше вам спадає на думку?
а) Шум лісу, пташиний спів;
б) краса навколишнього пейзажу;
в) чисте повітря.
3. Уявіть кого-небудь зі своїх знайомих чи близьких. Що найперше пригадуєте, думаючи про цю людину?
а) Голос;
б) обличчя;
в) почуття, яке викликає у вас ця людина.
4. Яке слово асоціюється у вас із словом «концерт»?
а) Слухати;
б) бачити;
в) танцювати або грати.
Учні підраховують, який варіант відповідей вони обирали частіше, і визначають результати. Якщо більше літер «а», учень — аудіаліст, «б» — візуаліст; «в» — кінестетик.
Слово учителя
Якщо ви визначите, до якого типу сприйняття належите, то зможете правильно дібрати найбільш ефективні методи навчання.
Пам'ять слід тренувати з дитинства, адже це — один із компонентів мислення. Для цього вам необхідно навчитися робити зусилля над собою, здійснювати самоконтроль.
Пам'ять — це здатність нашого мозку зберігати і відтворювати враження, знання, відчуття. Але тільки пам'ятати інформацію — мало, треба вміти осмислювати і накопичувати її. Адже просто зазубривши параграф підручника, можна підготуватися лише до наступного уроку, але не можна вважати такий спосіб навчання ефективним: незрозуміла інформація швидко забувається. Щоб отримати справжні знання, потрібно постійно тренувати мозок. До речі, існують спеціальні вправи, за допомогою яких можна покращити пам'ять.
Із чого розпочати? По-перше, потрібно визначити свій початковий рівень запам'ятовування. Тож зараз ми і перевіримо, чи добра у вас пам'ять.

Творчі завдання
Завдання 1
Учитель записує на дошці дев'ять слів, не пов'язаних між собою за змістом. Наприклад: «сад», «молоко», «підручник», «компот», «двері», «робота», «телевізор», «ліки», «дощ», «дзвоник».
Учитель дає можливість учням протягом 30 секунд дивитись на цей список і закриває його. Учні мають записати слова, які встигли запам'ятати.
Чим більше слів записав учень і чим точніше відтворив їхню послідовність, тим краща його пам'ять.
Завдання 2
Учитель повільно і чітко називає десять будь-яких слів. Наприклад: «ручка», «миска», «річка», «олівець», «чай», «радість», «квітка», «парта», «береза», «ліс». Після цього учні мають з пам'яті записати названі слова.
Чим більше слів записав учень і чим точніше відтворив їхню послідовність, тим краща його пам'ять.
Висновок
Якщо учень краще виконав перше завдання, то в нього більш розвинута зорова пам'ять.
Якщо учень краще виконав друге завдання, у нього розвинута слухова пам'ять.

Слово вчителя.
Потрібно розвивати та тренувати і зорову, і слухову пам'ять, тоді вам і запам'ятовувати буде легше.
Органи чуття несуть нам інформацію про те, що відбувається навколо нас. Але виявляється, що можна дивитися і не бачити, слухати — і не чути. Наприклад, коли ви читаєте цікаву книгу, за вікном лунає дитячий гомін. Проте ви так захоплені читанням, що нічого не чуєте. І раптом із сусідньої кімнати почулася знайома мелодія. Ви іще продовжуєте читати, але зміст прочитаного поступово віддаляється від вашої свідомості. Ви мимоволі відволіклися.
Довільна увага найкраще розвивається у навчальній діяльності. Щоб досягти успіхів у житті й навчитися долати будь-які труднощі, вам потрібно уміти керувати своєю увагою, підкоряти її своїй волі. А для цього увагу необхідно спеціально тренувати.
Спочатку це важко, але якщо бути наполегливим і працьовитим, то з кожним разом буде все легше й простіше сконцентруватися.

Гра «Роби все навпаки»
Учні встають біля парт. Учитель швидко віддає команди учням, але вони мають виконувати усе навпаки.
Орієнтовні команди: руки вгору; руки вперед; нахил ліворуч; нахил праворуч; нахил назад; нахил вперед; поворот ліворуч, поворот праворуч.
Учень, який припустився помилки (зробив те, що наказав учитель), сідає за парту. Перемагають ті учні, які протягом гри жодного разу не помиляться.

Тестування «Наскільки ти уважний та кмітливий»
Учитель ставить учням жартівливі запитання на кмітливість. Учні записують свої варіанти відповідей на аркуші паперу.
Після тестування учитель оголошує правильні відповіді, а Учні перевіряють свої записи: напроти правильних варіантів ставлять «+», напроти неправильних — «-».
1. Професор лягає спати о двадцятій годині. Маленьку стрілку будильника направляє на дев'ять годин. Скільки спав професор? (Одну годину.)
2. Чи є у календарі Марокко 24 серпня? (Є.)
3. У вівчаря було 10 овець. Усі, крім дев'яти, здохли. Скільки залишилось? (Дев'ять.)
4. Ви пілот літака від Парижа до Москви з посадкою в Берліні. Скільки років пілотові? (Стільки, скільки мені зараз.)
5. Кожний місяць закінчується ЗО або 31 числа. В якому місяці є число 28? (У кожному.)
6. Ви заходите до незнайомої кімнати, де є дві лампи — газова і гасова. Що ви засвітите спочатку? (Сірник.)
7. Один потяг їде з Києва, другий — з Одеси назустріч йому. У першого потяга швидкість втричі більша, ніж у другого. Який із потягів буде далі від Києва, коли вони зустрінуться? (Обидва будуть від Києва на однаковій відстані.)
8. Батько й син потрапили в автокатастрофу. Батько помер, син — у лікарні. До палати заходить хірург і каже: «Це мій син». Чи може таке бути? (Так, хірург — мати хлопця.)
9. Палицю треба розпиляти на 12 частин. Скільки буде розпилів? (Одинадцять.)
10. На руках 10 пальців. Скільки пальців на 10 (десяти) руках? (П'ятдесят.)
11. Лікар призначає хворому три уколи через кожні півгодини. Протягом якого терміну буде зроблено всі уколи? (Протягом години.)

Учні лічать кількість «-» у своїх записах і визначають результат:
0—2 мінуси — учень дуже кмітливий і уважний;
3—4 мінуси — учень вміє логічно мислити, проте йому не завжди вистачає уваги;
5—6 мінусів — учень уважний, але логічні завдання викликають у нього труднощі;
7—11 мінусів — учень дуже неуважний, не вміє зосереджуватись, йому, важко побудувати ланцюжок логічних розмірковувань.
ІІІ. Заключне слово вчителя
Лише людина, яка наполегливо здобуває знання, має хорошу пам'ять і може розраховувати на позитивний розвиток свого інтелекту.
ІV. Висновки:
Під час проведення виховної години на тему «Щоб навчатись було легко» я намагалась:
• ознайомити учнів із поняттями «візуаліст», «аудіаліст» та «кінестетик», які визначають три психологічні типи особистостей за особливостями сприйняття і запам'ятовування нової інформації;
• навчати основних методів і прийомів тренування пам'яті, спостережливості;
• виховувати в учнів прагнення до пізнання і саморозвитку
V. Список використаних джерел
1. Година спілкування. 6 клас / Упоряд. М. О. Володарська. – Х.: Ранок, 2009. – 176 с. – (Класний керівник)
2. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання: Наук.-метод, посіб./ О.І.Пометун, Л.В.Пироженко. За ред. О.І.Пометун. - К.: Вид-во А.С.К., 2004. - 192 с.
3. Ульщин В. О. Виховання духовності – глобальна проблема людства // Директор школи – 2004. - №5. – С.14-20.

Категорія: Розробки виховних годин | Добавил: Ananasik (19.10.2010)
Переглядів: 5289 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 5.0/2 |
Всього коментарів: 1
1  
Коротке заключне слово

Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Логін:
Пароль:
Пошук
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 7
Гостей: 7
Користувачів: 0
Copyright Стеценко Н.М. © 2016
Сайт управляється системою uCoz