П'ятниця, 29.03.2024
Педагогіка
Меню сайта
Наше опитування
Ваше ставлення до кредитно-модульної системи
Всього відповідей: 2225
Адміністрація сайту не несе відповідальності за зміст матеріалів, розміщених у каталозі.

Щастя - творити добро
Щастя - творити добро
Мета: ознайомити учнів із духовним та історичним надбанням українського народу, із основними поняттями доброчинності, показати на найпростіших прикладах відчуття щастя, добра; формувати в учнів ціннісних (гуманістичних, громадських, духовних) орієнтирів; популяризувати доброчинність як практичне втілення духовних надбань людини, національних та загальнолюдських цінностей.
Обладнання: чисті листочки (формат А5) - 20 шт., роздруковані картинки, плакат «Риси доброї людини, риси злої людини» (ватман), ‘‘Квітки добра’’(малюнок на форматі А3) – 3 шт.
І Організаційний момент
Привітання.
ІІ Вступна частина
Учитель: Сьогодні ми поговоримо про два таких поняття – як добро та зло. Отже, можливо хтось може сказати, що таке добро?
(Відповіді дітей)
Учитель: А ось яке тлумачення дає нам тлумачний словник:
Добро— це благо, позитивне начало, те що бажається, корисне, протистоїть злу, негативному, поганому.
А що ж таке зло?
(Відповіді дітей)
Учитель: Зло - все, що викликає в нас незадоволення, огиду, або взагалі оцінюється нами негативно і протиставляється добру.
ІІІ Основна частина
А тепер ми пограємось у гру «Ознаки», отже, розділимось на дві команди. Перша команда описує риси доброї людини, а друга – злої.
(Відповіді дітей І команди)
Учитель: Таким чином ми можемо більш широко і просто сказати про добро таким віршем:
Сказав мудрець: « Живи, добро звершай!
Та нагород за це не вимагай.
Лише в добро і вищу правду віра
Людину відрізня від мавпи й звіра.
Хай оживає істина стара -
Людина починається з добра!»
(Відповіді дітей ІІ команди)
Учитель: А ось Генріх Акулов про зло написав такі чудові строки:
ПРИХОДИТЬ ЗЛО ЛИШЕ ДО ЗЛИХ…
Приходить зло лише до злих,
Проте хай кожен пам’ятає,
Той, хто копає іншим яму,
У неї сам і попадає.
А той, хто всім добро дарує,
І лагідність, і щиру ласку,
Того злий біс не схватить за ребро,
Той і живе, і діє без страху.
Той, хто любов у серці має,
У цю чудову дивну мить,
Душа у просторі витає
І, як струна натягнута бринить.
Тож чому нас навчає цей вірш?
(Відповіді дітей)
Учитель: А тепер давайте обговоримо з Вами наступну ситуацію:
На перерві хтось з учнів, пустуючи, забруднив фарбою підлогу в класі.
Коли вчитель прийшов на урок і побачив брудну велику пляму, то гнівно запитав:
- Хто це зробив?
Усі мовчали. Вчитель уважно придивився до дітей і побачив, що в Миколки пальці забрудненві фарбою.
- Це ти?
- Ні, не я.
- Як тобі не соромно? Нашкодив, а зізнатися не хочеш.
Миколка похнюпився, він чекав, що його однокласник Василько зізнається. Але той мовчки сховав свої руки під парту (В. Сухомлинський)
Діти, як Ви вважаєте:
Хто з хлопчиків вчинив неправильно?
(Відповіді дітей)
Як він повинен був вчинити? Чому?
(Відповіді дітей)
Учитель: На ваших партах лежать листочки, на них кожен із Вас зараз напише добрі слова (позитивні риси характеру) про свого сусіда по парті або друга.
(Відповіді дітей)
Учитель: Мабуть кожен з вас дивиться мультфільми і у кожного є улюблений герой, то ж давайте Ви охарактеризуєте його.
(Відповіді дітей)
Учитель: Добре. Ось на зображеннях Ви бачите героїв із відомих мультфільмів, можливо хтось хоче їх охарактеризувати?
(Відповіді дітей)
Учитель: Отже, кожен з нас зрозумів, що не дивлячись на погані вчинки людина може творити добро і необхідно дати їй другий шанс, щоб виправдати покладені на неї надії. Хочеться процитувати вірш Генріха Акулова:
НЕ ТРИМАЙ У ДУШІ СВОЇЙ ЗЛА…
Не тримай у душі своїй зла,
Стережись злого слова сказати.
Злеє слово – біда не мала,
То ж не варто і злоби тримати.
А зараз ми пограємо в гру «Квітка добра». Кожен з Вас на пелюстках цієї ромашки напише ті добрі вчинки, завдяки яким будуть щасливі Ваші батьки, друзі, вчителі, товариші та люди, які Вас оточують.
(Відповіді дітей)
Учитель: Таким чином ми можемо сказати, що та людина, яка творить добро – щаслива людина. Тож давайте творити добро!
Висновок:
Лишь добро одно бессмертно,
Зло подолгу не живет!
Шота Руставели

Список використаної літератури:
1. http://www.poeziya-ukrainy.com.ua
2. http://uk.wikipedia.org/wiki
3. http://ostriv.in.ua
4. http://ebk.net.ua/Book/ethics/toftul_etika
5. http://letter.com.ua/aphorism

Категорія: Розробки виховних годин | Добавил: ehjls (23.02.2011) | Автор: Рубанець Олександра
Переглядів: 5027 | Коментарі: 13 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 2
1 admin  
0
Для якого класу ця виховна година?

2 ehjls  
0
Це виховна година - для п'ятого класу.

Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Логін:
Пароль:
Пошук
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Copyright Стеценко Н.М. © 2024
Сайт управляється системою uCoz