Вівторок, 16.04.2024
Педагогіка
Меню сайта
Наше опитування
Ваше ставлення до кредитно-модульної системи
Всього відповідей: 2225
Адміністрація сайту не несе відповідальності за зміст матеріалів, розміщених у каталозі.

Щастя! Як ми його розуміємо?
Мета:
-розширити розуміння поняття щастя;
-виховувати людяність, працьовитість, любов до людей, чесність;
-допомогти учням збагнути сенс людського життя, визначити своє місце в ньому.
Обладнання: вислови та прислів'я про щастя.

Учитель.Сьогодні на проведемо диспут. Чому обрана така тема? Насамперед тому, що, мабуть, немає такої людини серед нас, яка б не хотіла бути щасливою. Але чи всі знають, як цього досягти?
Тож спробуємо з’ясувати, що таке щастя, висловимо свої думки і послухаємо думки інших, і також дізнаємося, що потрібно для того, щоб бути щасливим.
Учень 1
Життя одне — хто стане суперечить?
Людині в нім, як дереву, рости,
Щоб і тоді, коли настане вечір,
То вистачило думці чистоти!
А дні летять, неначе птахи в вирій,
Буває в них і лиха, і біди.
Та тільки той, хто в щастя завжди вірить.
Не губить душу в зимні холоди,
І той, хто віру не згубив.
Умів добро у людях вишукати,
Не марно вік на цій землі прожив
І має що нащадкам передати!

Учень 2. Щастя... Усі найзаповітніші людські мрії й бахання увібрало в себе це слово. Усі людські радощі і сподівання. Кожний своє щастя уявляє по-різному. Одному щастя уявлялося клаптиком землі; іншому — купою золота; третій був певен, що щастя — влада і знатність; хтось вбачав його у славі, а хтось — у коханні. Одна жінка сказала, що вона своє щастя бачить у тому, щоб із дому завжди хотілося йти на роботу, а з роботи — додому. А ось послухайте, що значить щастя для іншої:
Учень 3.
Ну що тобі, жінко, треба?
За чим ще душа німіє?
Є діти хороші в тебе,
І чоловік все уміє.
Он в гаражі машина
Он килими на стінах.
Чого ж тобі, жінко, треба?
Маєте нову хату,
Двір ваш далеко видно.
Кажуть про вас: «Багаті!»
А ти собі твердиш: «Бідні...»
Ще більше стаєте убогими
І вже по душу вгрузаєте,
Бо крім «багатства» ось цього
Більше нічого й не знаєте.
Все є — бички, корова,
У ощадкасі гроші
Та жінці так хочеться знову
Почути: «Моя ж ти хороша».
Щоб у долоні рідній
Душу свою вмістити!
А він: «Надворі вже видно,
Корову пора доїти!»
А роки летять, минають.
Яке ж ти, жіноче щастя?..
І я за жінок прохаю —
Не дайте душі пропасти.

Учень 4. А ось як пояснюють слово щастя словники.
Щастя — це стан цілковитого задоволення життям; сприятливий збіг обставин; талан, успіх. (Тлумачний словник української мови.)
Щастя — поняття моральної свідомості, що позначає стан людини, який найбільше відповідає внутрішній задоволеності повнотою й осмисленістю життя, здійсненням свого людського призначення. Щастя є чуттєво-емоційною формою ідеалу. (Український педагогічний словник.)
Щастя — благополуччя, земна благодать, бажане життя без горя, смутку, тривоги, спокій і задоволення взагалі, усе бажане, усе те, що заспокоює і задовольняє людину, за переконаннями, смаками і звичками и. (Словник Дам.)

Учитель А тепер послухаємо, що сказали про щастя видатні люди.

Учень 5. «Не той щасливий, хто бажає кращого, а той, хто задоволений тим, чим володіє»; «Ні про що не турбуватися, ні за чим не турбуватися, — значить не жити, а бути мертвим»; «Щасливий, кому вдалося знайти щасливе життя, але щасливіший, хто вміє користуватися ним» (Григорій Сковорода).
«Щастя дається тому, хто багато працює» (Леонардо да Вінчі).
«Вір і віра спасе тебе...» (З Біблії).
«Дбаючи про щастя інших, ми знаходимо своє власне» (Платон).
«Найпрекрасніші і водночас найщасливіші люди ті, хто прожив своє життя, піклуючись про щастя інших» (В.Сухомлинський).
«Людина, яка думає тільки про себе і шукає і усьому свою вигоду, не може бути щасливою»;
«Жити щасливо і жити у злагоді з природою — одне й те саме» (Сенека).
«Найбільше нещастя — бути щасливим у минулому» (Аніций Маняшо).

Учитель. Хочу запропонувати вашій увазі журналістське розслідування учениці нашого класу. Послухаймо, у чому вбачають щастя жителі нашого міста, учні нашої школи.
(Учениця зачитує результати проведеного опитування.)
Учитель. А як розумієте щастя ви? Чи згодні з тим, про що говорили люди та учні?
(Учні висловлюють свої думки про щастя.)

Учитель. Як бачимо, дехто розуміє щастя у друзях, у коханні, інші — в улюбленій професії, родині, сім'ї. Старші люди — у здоров'ї своїх дітей, мирі на планеті. Є й такі, для яких щастя полягає у багатстві, славі, кар'єрі.
А тепер подумаймо над тим, хто може бути щасливим.
1. Той, хто любить людей, друзів, хто дбає про них, піклується.
2. Той, хто має якусь мету і домагається її.
3. Хто вірить у щастя.
4. Хто займається улюбленою справою.
Коли людина робить свою справу, вона — щаслива. Згадаймо українського філософа Г.Сковороду. Щастя письменник убачає не в маєтках і славі, а в житті за совістю. Шляхом до щастя вважає самопізнання.
Іноді для повного щастя нам бракує якоїсь дрібниш. Що для вас оця «дрібниця»?
(Роздуми учнів.)

Учень 6. Життя — це таємниця, і ми повинні реалізувати себе, свої внутрішні можливості, свою суть, пройшовши всі його стали: дитинство, молодість, зрілість.
Учень 7. Людина — творіння Всесвіту, і водночас вона є творцем Усесвіту, і тому потрібно «життя прожити так, щоб не було нестерпно боляче за даремно прожиті роки».
Ми народжені, щоб нести відповідальність за своє життя, істину, любов.

Учитель. В оселю прийшла біда. Вас спіткала невдача. Чи варто звинувачувати долю, вважати себе нещасливим? Де брати сили, щоб пережити все це?
(Міркування учнів.)

Учень 8.
Коли тебе стріне в житті якась втрата —
Не плач безутішно, в тугу не впадай.
Знай, доля така є від Бога, мій брате,
Це хрест твій земний, пам'ятай!
І душу твою може втішити знов —
Лиш Віра, Надія, Любов.

Учитель. Я ще раз хочу звернути вашу увагу до слів Матері Терези: «Не допускай, щоб той, із ким сталася біда, залишився нещасним після зустрічі з тобою. Допоможи зараз, сьогодні, завтра. Поспішай, щоб не було пізно! Щоб забути своє горе (напасті), намагайся зробити приємне іншим. Роблячи добро іншим, робиш добро собі».
Як стати щасливим? Що для цього потрібно?

Учень 9. Пізнати себе. Визначити свою мету в житті.

Учень 10. Збагатитися знаннями. Виховувати в собі наполегливість, упевненість, терпіння.

Учень 11. Вірити у щастя. (Вір і віра спасе тебе.)

Учень 12. Піклуватися про здоров'я. Підтримувати гарний настрій.

Учень 13. Учитися спілкуватися з людьми, володіти собою.

Учень 14.Бути з усіма в мирі, уникати злих, поганих думок і справ.

Учитель. Отже, щасливим може бути, насамперед, той, хто постійно прагне цього, хто має велику силу волі. Пам'ятайте: гнів, дратівливість, злобність спотворюють людину.
Багато людей пройшла свій життєвий шлях, і кожен прагнув щастя. Декому воно таки всміхалося: люди багатіли, досягали титулів, вигідно одружувались. Але яким мізерним було це щастя і як швидко воно минало. Та були й люди великої душі. Вони знаходили своє щастя в боротьбі за щастя інших.
Щастя не може бути самоціллю. Зайнята якимось важливими справами людина трудиться, винаходить, бореться — і вона щаслива.
Пізнати щастя можна і в праці, і в боротьбі, і в дружбі, і в коханні. Важливо тільки, щоб ця праця була потрібною для людей, країни, і ця боротьба переслідувала високу гуманну ідею, а любов і дружба не були егоїстичними.
Народна мудрість говорить: «Життя прожити — не поле перейти». І ми з вами, незважаючи на свій юний вік, маємо знати і розуміти, що в людському житті буває всього: світла і темряви, радощів і прикрощів, успіху і невдач, любові й ненависті.
Напевне, кожному доведеться зустрітися з невдячністю та образами, з людьми заздрісними, хитрими, мстивими, користолюбними, які не штатні розуміти добро та робити його іншим.
Якщо вам доведеться зустріти таких людей, то не платіть злом за зло. Перемагайте, долайте зло любов'ю. Хай не про вас буде сказано:
Черствіють душі, очі в'януть.
Вони так звикли всіх судити,
Усе, що зле, до себе тягнуть,
Не вміють вірити й любити!
Було святим, а стало чорним,
Життя буяло, як весна,
І замість блага — зло ілюзорне,
І в душу, замість світла — тьма!

Хочу побажати вам керуватись у житті розумом душі, не забувати, що ваше щастя — у ваших руках.
(Лунає пісня «Я желаю счастья вам.»)

Учитель. Я бажаю всім вам досягти справжнього людського щастя. Хай кожному з вас воно усміхнеться. Творіть, дерзайте, захоплюйтесь і дбайте про те, що Ви, залишите для нащадків.

Учень 15.
Не забувай ні на хвилину свого призначення, Людино!
Бо якщо станеш забувати, то будеш ти нічим ставати.
Бо як забудеш — всохнуть ріки, на світ народяться каліки,
А опромінені тополі підуть собі степами голі.
Бо, якщо станеш забувати, тоді себе не врятувати,
Бо віра вмре, надія згасне, своє ім'я забудеш власне
Забудеш ім'я свого роду, і ім'я батька і народу,
Забудеш знати і уміти, і рідну мову розуміти.

Учитель. Так, не гнилою колодою на дорозі валятися, а жити, серцем жити і людей любити — такі завдання стоїть сьогодні перед кожним.
Наостанок, іще хочу процитувати слова американського психолога Рейнольда Нейборба: «Господи, дай мені терпіння сприйняти те, що я не в силах змінити, дай мені силу змінити те, що я можу змінити, і наділі мене мудрістю, аби відрізнити одне від іншого».

Категорія: Розробки виховних годин | Добавил: bandut (15.11.2009) | Автор: Заєць Олександр
Переглядів: 13531 | Коментарі: 7 | Рейтинг: 4.3/26 |
Всього коментарів: 7
7 катя  
0
супер

6 Наташенька  
0
МмМ.......цікаво можна щось взяти для твору)пасяб........)

5 Яна  
0
дякую списала на шкільний твір
а виховно, хто її буде слухати можете мперечатися, але...

4 гергоша  
0
я выршы присвоъла соби

3 Викуличка  
0
Большое спасибо, мне очень понравилось!!! Много чего интересного, и нужного!!!!

2 Гала  
0
спасибо, интересно, с душой разработано!

1 Prue  
0
Дуже хороша виховна!!!! bi dy em dy bi yes

Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Логін:
Пароль:
Пошук
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Copyright Стеценко Н.М. © 2024
Сайт управляється системою uCoz