Сарницька В.В. 1 клас. Навчання грамоти. Письмо. - Творчі роботи вчителів-практиків - Каталог статей - Персональный сайт
Неділя, 04.12.2016
Педагогіка
Меню сайта
Наше опитування
Ваше ставлення до кредитно-модульної системи
Всього відповідей: 2159
Адміністрація сайту не несе відповідальності за зміст матеріалів, розміщених у каталозі.

Сарницька В.В. 1 клас. Навчання грамоти. Письмо.
Тема: Письмо малої букви х, складів та слів з нею. 
Мета: Навчити дітей писати букву х та сполучати її з іншими буквами. Розвивати навички правильного і охайного письма, увагу, спостережливість і усне мовлення дітей. Виховувати співчутливе ставлення до хворих людей.

Обладнання. Демонстраційна картка, розрізна азбука, предметні малюнки, магнітофон, таблиці.

Хід уроку

I. Організація класу до навчальної діяльності.
Діти «паравозиком» зі словами «чух-чух-чух» в'їжджають в клас. Вітаються.
- А куди ви їдете?
- В країну Знань.
- Це далека країна. Пропоную зупинитись в славному місті Писарівськ. Його правителька пані Каліграфія доручила мені провести вас по місту. Пізнати його вам допоможуть Чутливе вушко, Гостре очко і Вправні ручки.
II. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення завдань уроку.
Вправи на зв'язок письма з уроком читання.
- Це місто відвідають діти, які відгадають загадки і зуміють надрукувати
відгадки.
Робота в групах. Кожен на аркуші друкує відгадку. Читає загадку в групі учень, який добре читає. 

І вагончик II вагончик III вагончик
У зеленім кожушку, в Летить орлиця по Б'ють мее ціпами,
кістяній сорочечці, я синьому небу, крила ріжуть ножами, та всі
зростаю у ліску, всім розкрила, сонце закрила. мене дуже люблять І
зірвати хочеться. щодня їдять.

Гооіх Хмаоа Хліб


- Ви сподобались пані Каліграфії. Вона дарує вам чарівну квітку-семицвітку. Кожна пелюстка - певне завдання, якщо виконаєте всі завдання, то отримаєте головний приз.


III. Повторення письма раніше вивчених букв.


(
Пані каліграфія пропонує заповнити свої анкети, тобто написати
диктант на підписаних листочках
).
Чайка Зайчик Сойка
У гайку співав соловей. Марійка читала байку.
- Замість знятої пелюстки з чарівної квітки вам вручається квіточка. (Учитель прикріплює на дошці квітку).
- В нагороду за старанність пані Каліграфія дарує вам веселу пісню і барвисту квіточку.


(Діти танцюють під музику). Фізкультхвилинка.

V. Робота на закріплення вивченого матеріалу.

Гра-диктант
1. Гра «Впіймай звук [х] оплеском.
Кожух, друг, поріг, сніг, горох, ворог, ховрах, луг, жах, мох, Федір,

похвалив, пиріг.

2. Запис під диктовку слів з новою буквою. Хор, халва, хвилі. (Діти пояснюють лексичне значення слів, отримують квіточку).




Допоможіть!
3. Допоможіть Незнайкові скласти слова із букв розрізної азбуки.
(віхтс) (вообахр) (мхіс) - по групах

хвіст хвороба сміх

Запишіть ці слова у зошит писаними буквами. Який віршик вони вам нагадують? (Читання в особах вірша).

Засмутилось Кошеня:
- Треба в школу йти щодня...
І прикинулося вмить, що у нього хвіст болить. Довго думав Баранець і промовив накінець.
- Це хвороба непроста, треба різати хвоста! Кошеня кричить:
- Ніколи! Краще я піду до школи!

- Чи жалієте ви кошеня? (в нього запалення хитрощів, воно ліниве).

- Послухайте віршик про їжачка.


Їжачок наш має грип
І тому зовсім захрип.
Цілий день лише: "Апчхи!"
За які ото гріхи?
Дамо чаю йому з липи.
І не стане в нього хрипів.

- Чи співчуваєте їжачку? (так, він справді хворий).

- А які слова з букви х ви почули?
- Розкажіть, як треба поводитись з хворими людьми? (Вчитель прикріплює квітку).

Врятуйте слова від Діда-Буквоїда

4. 3авдання від Гострого очка.

1) хв_л_на хлд х_р_рг Вставте пропущені букви і запишіть писаними буквами у зошит.

2) Ребус


, ха Відгадайте і запишіть слово. Усно складіть речення з цим словом. (Подарунок від Гострого очка - квіточка).

Зустрічайте гостей
5. Почастуйте їх словами з буквою х (робота в групах).


Кізонька Півник Хлопчик
Мох, хліб, горох Горох, комаха хліб, муха, Горіхи, хліб, халва
6. Списати речення. Замість пропущеного слова вставити малюнок. Хтось ходить тихо коло хати, то, мабуть ... вухате. (Прикріплюється остання квіточка).



Прочитайте ЛИСТИ від Зими з відповідною інтонацією.


(На сніжинках прикріплені склади).

Ох! Ах! Ух! Хі-хі Ха-ха
Здивування Захоплення Страх Розчарування Захоплення Полегшення Захоплення Сміх стиха Сміх
відкрито й голосно

- Чи зможете ви записати ці склади у зошит? А слова відгадки? (Треба знати писемну букву х).

(Діти отримують за виконане завдання другу квітку).



IV. Ознайомлення з писемною буквою.

Вчимося писати 

1) Демостраційна таблиця.

- Це буква «ха» - друкована, а це х - рукописна. На що схожа? (метелик, два надкушених бублики, ...). А чи схожа на друковану? Назвіть елементи букви (Два півовали).
2) Пояснення вчителем написання букви х.
- Два дугоподібні півовали; лівий пишеться зверху вниз, відрив пера - правий зверху заокруглений вправо. Півовали збігаються один з одним лише в їх центральній частині.
3) Письмо в прописі.
Гострі очка і Вправні ручки допоможуть вам.
а) Письмо букви х в повітрі за учителем.
б) Письмо букви х на дошці.
в) Письмо букви х на індивідуальній картці.
г) Письмо букви х в прописі.
д) Письмо складів з букви х.
є) Звукові схеми до малюнків:
Мухомор Горох Хата
- ОІ - ОІ - 0 - - ОІ - О - -о|-о
є) Хто може записує слова-малюнки в зошит самостійно. Хто просить допомоги - учитель допомагає.



Прочитайте утворене слово.

VI. Підсумок уроку.
Чого навчились на уроці?
(Писати букву х, слова і склади з нею).
- То який звук позначає буква х? ([х] - приголосний, задньоязиковий, щілинний, глухий, твердий).

- Пані Каліграфія вручає вам головний приз - Атлас-путівник.

Розробник: Сарницька В.В., учитель початкових класів, ЗОШ №9, м.Умань.

Категорія: Творчі роботи вчителів-практиків | Добавил: admin (30.03.2010)
Переглядів: 9252 | Коментарі: 3 | Рейтинг: 4.3/11 |
Всього коментарів: 1
1  
Браво! Браво! Валентина Володимирівна! Я Вас підтримую у Ваших починаннях!!!

Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Логін:
Пароль:
Пошук
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 11
Гостей: 11
Користувачів: 0
Copyright Стеценко Н.М. © 2016
Сайт управляється системою uCoz