Життя людини - найвища цінність - Розробки виховних годин - Творчі роботи студентів - Каталог статей - Персональный сайт
Неділя, 04.12.2016
Педагогіка
Меню сайта
Наше опитування
Ваше ставлення до кредитно-модульної системи
Всього відповідей: 2160
Адміністрація сайту не несе відповідальності за зміст матеріалів, розміщених у каталозі.

Життя людини - найвища цінність
" Життя людини - найвища цінність"

(класна година із застосуванням інтерактивних технологій для учнів 8 класів)

Мета: глибше ознайомити учнів з поняттям « життя»,» цінність»; допомогти з’ясувати такі питання: для чого людина живе на Землі? Що зробити для того, щоб життя було гарним?; виявити причини життєвих негараздів та шляхи їх усунення; вчити вихованців аналізувати свої вчинки, вчинки оточуючих;Формувати високу мовну культуру, встановлювати тісні стосунки з рідними, однолітками. Виховувати чесність, довіру, відвертість, людяність, етичні норми поведінки.
«Пам'ятай! Життя — це дар, великий дар.
І хто його не ці¬нує, той цього дарунка не заслуговує».
(Леонардо да Вінчі)

Обладнання:
1)картки із висловами про сенс життя; пелюстки квітки;
2)епіграф на дошці.
- Життя – це краса, дивуйся йому.
- Життя – це пошук, шукай його.
- Життя – це мить насолоджуйся ним.
- Життя – це любов, люби його.
- Життя – це трагедія, переживи його.
- Життя – це гра , грай у нього.
- Життя – це боротьба, борись за нього.
- Життя лише одне, цінуй його.
Учитель. Ми не випадково почали наш захід і з цих рядків. З анти¬чних часів людство у своєму житті користується правилом, сформульованим філософом Піфагором: «Людина — міра всіх речей», а цінність людсько¬го життя — це найвища суспільна цінність. Людина — частина суспільства, вона має свої права та обов'язки. Основне право людини — це право на жит¬тя. Захист цього права — найважливіший пріоритет цивілізації.

Учитель. Сьогодні ми з вами поговоримо про цінності життя, подумаємо над питаннями:
— Для чого Живе людина на Землі?
— Що потрібно зробити, щоб життя було в радість?
— Які ідеали і цілі в житті можна вибрати?

І. Технологія «Мозковий штурм».
Ставиться проблема. На дошці записуються всі запропоновані варіанти рішення, обговорюються, вибираються кращі.
— Що для кожного з вас найцінніше в житті?
{родина, здоров'я, щастя, ,гроші, друзі і т. д.)
Малюється сонце життя, вибираються основні поняття

Слово «життя» багатозначне. Воно охоплює різні сторони дійсності:
— суспільне, індивідуальне життя;
— матеріальне, духовне;
— щасливе, багате, праведне і т. д.
Життя людини неповторне і звичайне, радісне і смутне, повне пере¬живань. Людей — мільйони, усі вони неповторні й несхожі. Вони, як зірки на небі, що горять незвичайним світлом. їхнє життя гірке, як полин, і со¬лодке, як мед. Життя кожного — це дорога, якою тільки йому призначено пройти. І якою буде ця дорога залежить... Від кого?
«Не витрачай час на міркування про те, що і заради чого робиться, тому що життя — це спектакль (драма), план якого складений Богом і не до¬ступний людському розумові»,— сказав Марк Аврелій. Але драма укладена не в неминучості долі для людини, а в силі або слабості характеру, здатності або нездатності реалізувати життєві можливості.
2. Технологія «Вільний мікрофон».
Кожен бажаючий швидко і чітко висловлює свою думку.
Обговорюються питання. Після кожного робиться висновок.
— Чи може кожна людина жити так, як хоче? Що для цього потрібно?
Висновок. Людина може жити так, як хоче, тобто запланувати своє жит¬тя, поставити мету, вибрати шлях для її реалізації. Усе залежить від її характе¬ру, сили волі. Необхідно вміти переборювати труднощі, мало одного бажан¬ня.. Необхідна праця, боротьба, сила волі, щоб досягти чого-небудь.
— Чи справедливе твердження: «Моє життя, як хочу, так і живу»?
Висновок. Потрібно пам'ятати, що живеш серед інших людей, поважати їхнє право на життя.
— Що важче: будувати життя чи пристосовуватися до нього? Висновок. Простіше пристосовуватися .
3. Робота в парах «Квітка щастя».
— Що потрібно для щасливого життя? Кожній парі дається по дві пелюстці (усього їх 12). Діти повинні обговорити і написати свою думку, тільки одну. Потім збирається квітка. Усі разом обговорюють, що вийшло. Учитель підводить учнів до думок про необхідність знань, здорового способу життя. Усі разом будують шкалу цінностей.

Висновок. Жити щасливо — мати повагу людей, здоров'я, любов, друзів; роботу і т. д.

4. Технологія «Захист ідеї».
Робота проводиться в парах або групах. Роздаються картки із висловлен-нями про значення, мету життя. 2-3 хвилини йде обговорення, потім учні зачитують висловлення, пояснюють, як їх розуміють.
Завдання
1. Світ належить оптимістам, песимісти — тільки глядачі. (Ф. Гізо)
2. Жити — це не означає дихати, це означає — діяти. (Ж.-Ж. Руссо).
3. Наше життя — це те, що ми думаємо про нього. (Марк Аврелій)
4. Ключ до життя — служіння людям. (Д. Джексон)
5. Найвища із книг — книга життя, яку не можна ні закрити, ні знову від¬крити за своїм бажанням. (А. Ламартін)
6. ЖИТИ — означає не тільки задовольняти матеріальні запити організму, головне — розуміти свою людську необхідність. (Жуль Берн)
7. Людське життя — це найвища цінність, щастя можливе, але воно залежить від людини.
Праця — на користь інших людей, країни.
Боротьба — повинна мати гуманну мету.
Любов — не повинна бути егоїстичною.
Дружба — повинна бути чесною.
Людина повинна зрозуміти свою життєву мету, намітити шляхи її досягнення і йти до неї, поважаючи оточуючих, не залишаючи за собою руї¬ни, тобто «за будь-яку ціну». Якщо є час, можна торкнутися проблеми: екологія, терор, війна.
Пошук сенсу життя, свого місця в ньому — дуже складна робота. Давайте і пробуємо виробити правила, яких ми будемо дотримуватись у житті. Адже потрібно завжди починати влаштовувати світ із себе: з життя в класі, у родині, спілкування з друзями, родичами, учителями, з власного відношення по своїх прав і обов'язків.
(У процесі обговорення виробляються загальні правила )

Правила
1. Адекватно приймати дійсність.
2. Приймати себе і навколишніх такими, як вони є. Поважати усіх.
3. В усіх і всьому шукати лише гарне.
4. Вірно Дружити, вибирати гідних друзів.
5. Розвивати почуття «добра» і «зла».
6. Думати не тільки про себе, але й про те, як іншим поруч з тобою.
7. Вести здоровий спосіб життя і фізичний, і духовний.
8. Турбуватися про навколишній світ (природу).
9. Нести відповідальність за всіх і все.
Підведення підсумків
— Що з почутого сьогодні вам запам'яталося?
— Що ви взяли для себе із сьогоднішнього заходу?
— Що сподобалося, що ні?
(Учитель пропонує намалювати на аркушиках оцінку уроку — один із трьох виразів обличчя: усміхнене, байдуже, скривджене; підняти і показати. Дякує усім за участь у роботі.)
Висновок: На сьогоднішньому уроці ми торкнулися дуже важливої теми – життя. І я впевнена, що ви дуже уважно слухали сьогоднішні висловлення про життя і все ж розповіли, що саме для вас означає термін життя. То ж давайте разом користуватися нашими правилами життя.

Категорія: Розробки виховних годин | Добавил: darya-kholod (02.03.2010)
Переглядів: 14456 | Коментарі: 2 | Рейтинг: 3.8/11 |
Всього коментарів: 1
1  
Так, матеріал частково скановониий.

Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Логін:
Пароль:
Пошук
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 7
Гостей: 7
Користувачів: 0
Copyright Стеценко Н.М. © 2016
Сайт управляється системою uCoz