Вівторок, 23.04.2024
Педагогіка
Меню сайта
Наше опитування
Ваше ставлення до кредитно-модульної системи
Всього відповідей: 2225
Адміністрація сайту не несе відповідальності за зміст матеріалів, розміщених у каталозі.

Привіт! Я конфлікт.
Тема: Привіт! Я конфлікт
Мета: формування вміння вирішувати конфліктні ситуації, поважати особисте «я» кожної людини
На дошці два записи:
— Жити — значить мати проблеми.
— Вирішувати їх — значить рости інтелектуально.
(Дж. П. Гілфорд, психолог).
Відомий французький письменник Антуан де Сент – Екзюпері назвав людське спілкування найбільшою розкішшю на світі. Спілкування людей — досить складний і тонкий процес. Кожен з нас вчиться цього все життя здобуваючи досвід, часто за рахунок помилок: розчарувань. І, на жаль, досить часто ми потрапляємо в ситуації, які визначаємо як конфліктні. Яку роль відіграють конфлікти в нашому житті? ЯК їх розпізнавати і попереджати, розв’язувати? Про це все з вами і поговоримо на сьогоднішні годині спілкування «Привіт! Я – конфлікт».
Конфлікт. Проблема це досить серйозна. Існує навіть наука, котра безпосередньо займається цим — конфліктологія. Що таке конфлікт? (Учні дають відповідь).
Конфлікт — це процес різкого загострення протиріч і боротьби двох чи більше сторін.
Бесіда:
1) Чи були коли–небудь учасниками якогось конфлікту?
2) Де у вас виникають конфлікти?
3) Час минає. Конфлікт проходить. Що ви відчуваєте, коли згадуєте про якийсь конфлікт?
(Вам приємно про це згадувати? Ви це згадуєте із задоволенням? Вам однаково? Ви хотіли б про це забути?).
Яка ж формула конфлікту? (Спільне обговорення з учнями).
Конфлікт складається із:
— проблеми;
— учасників;
— конфліктної ситуації;
— інциденту.
Готуючись до години спілкування, я зустрів такий термін: «конфліктна особистість». Як би ви визначили риси характеру такої особистості, її ознаки? Яку особистість можна назвати конфліктною? (Обговорення).
У такої особистості:
1. Бажання домінувати за будь-яких обставин.
2. Бути занадто принциповим (псевдо принциповим).
3. Надмірна прямолінійність у висловлюваннях.
4. Поганий настрій, роздратованість.
5. Несправедлива оцінка інших
— Чи подобається вам спілкуватися з конфліктними особливостями? Чому? А чи не буваєте ви інколи
Рольова гра «Розв’яжи проблему».
Клас ділимо на 3групи, які виконують відведені їм ролі: І група — «учні»; ІІ група — «педагоги»; ІІІ група — «батьки».
Завдання 1.
Написати кожній групі перелік проблем, які можуть призвести до конфліктних ситуацій і записати.
Завдання 2.
Кожна група обирає одну «найболючішу тему» проблеми. Групи пропонують шляхи вирішення даної проблеми відповідно до своїх ролей.
Корней писав: «У суперечці не можна перемогти. Якщо ти програв – значить ти програв, якщо переміг – теж програв: Чому? (Здобвши перемогу, ви почуваєтесь чудово. А ваш співрозоник? Ви змусили його відчувати вашу перевагу. Ви зачепили його самолюбство. Він гнівався. Чи приємно вам про це згадувати?) Якщо ти прагнеш чогось досягти у житті, ніколи не витрачай часу на сварки, які псують настрій. Єдиний спосіб виграти у суперечці – це уникнути її.
Під час конфлікту людина перебуває в стані емоційного збудження. Які ж емоції супроводжують конфлікт? (Негативні: злість, гнів, роздратування, розчарування).
Вчені виявили, що жодна конфліктна ситуація не проходить організму безслідно. Адже регулює емоційний стан людини насамперед нервова система. Будь-який емоційний струс, будь-яка конфліктна ситуація не минають для людини безслідно. Образа, свари, горе, гнів, заздрощі або прагнення помститися — усе це знижує захисні сили організму і скорочує життя.
Як же вийти зі стану, який виник під впливом негативних емоцій? Насамперед не вчіться контролювати свій настрій, відрізняти важливе від другорядного.
Способи подолання конфліктів і вихід із них
Пропоную вам ознайомитися зі способами виходу з конфлікту. Процес подолання конфліктів можна розбити на кілька стадій:
1 стадія. Спробуйте висловити проблему, що лежить в основі конфлікту, однією фразою, тобто чітко сформулюйте, через що відбувся конфлікт.
2 стадія. Визначте основних учасників конфлікту, тобто тих людей, що опинились втягнутими в конфліктну ситуацію.
3 стадія. Визначите проблемні точки зору обох конфліктуючих сторін на дану проблему, тобто з’ясуйте, чого домагаються конфліктуючі сторони.
4 стадія. Визначте проблемні точки, зіткнення в інтересах конфліктуючих сторін, тобто безпосередньо причину конфлікту.
5 стадія. Спільними зусиллями знайдіть шляхи виходу з конфліктної ситуації.

1.Стадія:
Спробуйте висловити проблему, що лежить в основі конфлікту, однією фразою.

2. Стадія
Визначте
основних учасників конфлікту.

3. Стадія
Визначте проблемні точки зору обох конфліктуючих сторін на дану проблему.

4. Стадія
Визначте проблемні точки зіткнення в інтересах конфліктуючих сторін.

5. Стадія
Спільними зусиллями знайдіть шляхи виходу з конфліктної ситуації.

Категорія: Розробки виховних годин | Добавил: кость (26.11.2009) | Автор: Сахань Олена
Переглядів: 4764 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 5.0/3 |
Всього коментарів: 1
1 admin  
0
Привіт! Я admin. Де ж висновок?

Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Логін:
Пароль:
Пошук
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Copyright Стеценко Н.М. © 2024
Сайт управляється системою uCoz