Середа, 22.11.2017
Педагогіка
Меню сайта
Наше опитування
Ваше ставлення до кредитно-модульної системи
Всього відповідей: 2203
Адміністрація сайту не несе відповідальності за зміст матеріалів, розміщених у каталозі.

Правила поведінки в школі, громадських місцях і на вулиці

Тема: провила поведінки в школі, громадських місцях і на вулиці.
Мета: формувати навички поведінки в громадських місцях, виховувати повагу до однолітків, людей старшого віку, виховувати бажання дотримуватись встановлених норм правил етикету.
Вчитель. Серед багатьох наук, без яких не обійтись людям, є дуже особлива і необхідна для всіх — наука спілкування з людьми, наука поваги один до одного, вміння вести о себе так, щоб оточуючим було з нами приємно, зручно. Без цієї науки не можна було б людям жити, працювати і відпочивати разом. Дуже важливо знайти правильну лінію поведінки. І ось на допомогу цьому прийшли ще століття і тисячоліття назад загальноприйняті правила, які обов'язково повинен знати кожен з нас. І ось сьогодні ми поговоримо з вами про ці правила. Приходячи в школу; ви вітаєтесь учителями, товаришами.
Вітаючись при зустрічі з людьми ми протягуємо руку, як робили це наші далекі предки ще в сиву давнину, демонструючи при цьому свою миролюбну відкриту долоню, показуючи цим, що в них в руках немає зброї чи якогось каменя. Вони, промовивши слово «здрастуйте», бажали цим самим здоров'я і твердо вірили, що побажання обов'язково збудуться.
Коли заходять люди в приміщення, обов'язково знімають головні убори. Цей закон ввічливості з'явився з часів лицарства. Так, лицарі, які носили шоломи, що захищали їх від ворогів, заходячи знімали їх, показуючи цим довіру людям, до яких прийшли, твердо вірячи, що тут їх не стануть вбивати.
Отже, правила культури_поведінки прийшли до нас з давніх часів і за традицією вони продовжують існувати і служити людям. В наші часи ці давні правила поведінки і прийоми ввічливості виражають повагу до людей. Ось візьмемо для прикладу таке:
неправильно привітавшись, можна зіпсувати людині настрій, образи.
Ввічливим потрібно бути не тільки до знайомих, а й до незнайомих людей. До старших і молодших, вдома і в школі, на вулиці і в громадських місцях. Отже, основне в правилах - повага до людей. Ми постійно користуємось таким правилом, як вітання. Ось як гарно сказав про про це поет :
„Здравствуйте!"
Что особенного мьі друг другу сказали Просто «здравствуйте», больше мьі ничего не сказали, Отчего же на капельку счастья прибавилось в мире, Отчего же на капельку радостней сделалась жизнь».
Уявіть собі, ми пройшли повз знайому людину і не привітались. Вона ж думає: «Що трапилось? Може, на неї образились?» Пробігаючи, ми буркнули собі під ніс привітання, і знов неприємно від нас людям. А як же правильно користуватися цим правилом ввічливості?
Пройти мимо людини, привітно глянути на неї, просміхнутись виразивши доброзичливість і привітність. Отже, треба пам'ятати, що в правилах культурної поведінки проявляється наше відношення до людей.
Я хочу розповісти одну цікаву історію. Це було понад сто років тому назад, там, де ще ні разу не ступала нога білої людини. Відомий дослідник Міклухо-Маклай висадивсь на березі моря і попрямував до населення папуасів. В руці у нього був якийсь згорток. Він йшов повільно, але рішуче, ніби не помічаючи насторожених поглядів. Коли він наблизився до житла папуасів, дві стріли одна за одною просвистіли повз нього. Він зупинився. Навколо нього замкнулося вороже кільце. Ще один крок, один рух — і вони кинуться на мандрівника. Він так само, не поспішаючи, розгорнув згорток – це був килимок – розстелив його на землі під деревом. Потім спокійно скинув черевики, ліг і заснув. Коли через кілька годин він прокинувсь, навколо нього сиділи декілька туземців. Зброя звисла, на обличчях вираз розуміння — людина стомилася, потрібно відпочити — і цікавість. Хто ж він такий безстрашний, довірливий. Дуже швидко папуаси зуміли оцінити людяність, витримку, чесність і повагу до них. Міклухо-Маклай сказав, що людина скрізь і завжди повинна бути людиною.
Отже, людина ввічлива, порядна, вихована, приємна людям. В чому ж проявляється наша ввічливість? Зараз ми і поговоримо з вами про це. Всі ви любите ходити в кіно, в театр. Давайте з вами разом подумаємо, яких правил потрібно дотримуватись в кінотеатрі в театрі.
Не запізнюватись. Не розмовляти. Не їсти під час сеансу. [Не розгортати цукерок]. Не лузати насіння. Спокійно реагувати на події, що на екрані. Гупотіння, крик, свист — недопустимі. А тепер уявіть, що ваше місце посередині, вам потрібно пройти повз товаришів, які сидять на своїх місцях. Як ви будете проходити?
Ввічливо вибачитись, проходити обличчям до людей. Коли ми сидимо і хтось проходить повз нас; потрібно встати. Не слід займати чужі місця, які пустують, бо в будь-яку мить можуть з'явитися їх власники і пересадка буде заважати іншим глядачам. Заразми практично покажемо, як потрібно це робити.
Більшу частину дня ви перебуваєте в школі, якщо забути про правила поведінки в школі, то школа стане схожою на зоопарк.
В школі ви повинні бути організовані, дисципліновані, чесні,
відповідати за свої слова. Дуже важливо – бути в колективі скромним. ( Учні зачитують правила. Дивись додаток № 1).
А зараз розв’яжемо кілька задач на ввічливість.
1) Вам потрібно швидко звернутися до вчителя, який в цей час розмовляє з кимось. Що робити у даному випадку? ( Вибачитись і звернутись до вчителя),
2) Людмила Дмитрівна йде по коридору, а поруч з нею ще два
вчителя. Біжить назустріч хтось з учнів вашого класу. Біжучи, він
вітається з учителькою. Що ви можете сказати про поведінку цього
учня? (Звичайно, він некультурний, невихований]. А як потрібно
повести себе в цьому випадку? (Зупинитися і привітатись].
3) Уявіть собі, що всі хлопчики нашої школи дотримуються такого
правила — ніколи не пройдуть першими, таки ж пропустять
дівчаток. Чи повинні дівчата, яким дали дорогу, дякувати? — Ні,
дякувати не обов'язково, але ж такі випадки бувають не дуже часто.
Вони настільки приємні, що хочеться подякувати.
Дуже часто в школі пустощі можуть привести до серйозних неприємних наслідків. Ось кілька прикладів. 10-річний Микола біг по коридору. Йому підставили підніжку. Падаючи, хлопчик вдарився головою об батарею. Лікарі встановили тяжкі пошкодження голови. Микола місяць лежав у лікарні.
Шестикласниця Зіна спускалась по сходах, якийсь пустун штовхнув її в спину. Діагноз: перелом обох кісток лівої ноги, тільки через два місяці дівчинка змогла повернутися в школу.
Всі ці випадки говорять нам про те, що порушення правил поведінки ніколи не приносять нікому нічого хорошого. Дуже погано, коли учні сміються над фізичними недоліками свого товариша. Всім, хто дає волю невихованості, своєму злому язику, придумує прізвиська — треба зрозуміти, що вони завдають шкоди здоров'ю своїх товаришів, батьків.
Кожний день в школі ви буваєте в нашій шкільній їдальні. І не лише в шкільній. Ви буваєте в гостях. Давайте поговоримо про правила поведінки за столом. Правила, поведінки за столом не вигадані кимось, а склалися історично. За столом теж слід виявити ввічливість, люб'язність до інших. То ж давайте послухаємо правила.
(Два учні зачитують правила поведінки за столом, а інші демонструють. Дивись додаток № 2].
Спочатку хлопці притримують стільці, дають можливість дівчатам сісти першими. (Після того, як учні продемонструють правила поведінки за столом, провести конкурс на кращу сервіровку стола).
Вчитель. Правил культури поведінки є багато, вони до¬помагають нам вести себе так, щоб нас поважали товариші, вчителі, знайомі, щоб нашій ввічливості, і доброті були раді батьки, бажаю вам бути саме такими людьми.
Запам'ятайте слова:
«Ніщо не ціниться так дорого, ніщо не коштує нам так дешево, як ввічливість».

Додаток 1
КУЛЬТУРА ПОВЕДІНКИ В ШКОЛІ НА УРОЦІ:
1. Старанно вчись, акуратно відвідуй уроки, не запізнюйся.
2. Безперечно виконуй розпорядження учителів, уповноважених класного та шкільного колективу.
3. Під час уроку сиди прямо, не спирайся на парту і не розлягайся, уважно слухай, не займайся сторонніми справами.
4. Якщо знаєш відповідь на запитання, мовчки підніми руку.
5. Не «тягнись» і не вигукуй — будь скромним.
6. Уважно слухай відповідь товаришів, не глузуй з товариша, що допустився помилки, неточності у відповіді.
7. Будь ввічливим з учителями і товаришами: проси вибачення, коли ненавмисне вчинив якусь прикрість, постійно користуйся словами ввічливості
8. Допомагай товаришеві у навчанні.
9. Тримай у чистоті й порядку своє робоче місце в класі, кабінеті, майстерні.
10. Не затримуй хід уроку, не завдавай запитань, які не стосуються теми.
11. Виправляй відповідь товариша у доброзичливій формі, не підкреслюй своєї переваги.
12. Якщо не підготувався до уроку, скажи про це і не намагайся відповідати, цим ти збережеш час і для себе, і для товаришів.

Додаток 2 КУЛЬТУРА ПОВЕДІНКИ ЗА СТОЛОМ

1. Вчись правильно і красиво накривати на стіл. Тарілки ставити на рівні відстані одна від одної. Справа від тарілки кладуть ніж і ложку заглибленням вверх), з ліва — виделку (зубцями вверх).
2. За столом сиди прямо, не боком, не клади лікті на стіл, ногу на ногу, не підпирай щоку рукою.
3. Виделку тримай у лівій, ніж — у правій руці.
4. їж без поспіху, не відкушуй великих шматків.
5. Не розмовляй з повним ротом. Якщо тебе про щось те запитали, спочатку проковтни їжу, а потім відповідай.
6. Не катай кульок з хліба, не криши, його доїдай шкоринки
7. Під час їди не присьорбуй голосно, не дуй на гарячу страву, не стукай ложкою по тарілці. Намагайся їсти беззвучно.
8. М'ясо відрізай, невеликими шматочками, коли з'їси один шматочок, відрізай інший. Не розрізай на шматочки відразу всю порцію, їжа швидко охолоне.
9. Птицю треба брати з тарілки виделкою, відрізати невеликими шматочками, а коли відрізати нічого, можна взяти кісточку пальцями і обгризти.
10. Кісточки з риби можна виймати не тільки виделкою, але й пальцями, притримуючи шкоринкою хліба. Пальці при цьому не облизують, а витирають серветкою.
11. Рибу, сирники, котлети, яєчню, тощо ножем різати нетреба. Це легко зробити виделкою.
12. Не їж ложкою те, що можна їсти виделкою.
13. Не їж з ножа, це некрасивого до того ж_ небезпечно: можна порізатись.
14. їж акуратно, чиста скатертина на столі — ознака твоєї культурності.
15. Під час їди не займайся сторонніми справами — не читай і не захоплюйся розмовами.
16. Поївши, подякуй батькам або господі, якщо ти знаходишся в гостях.
17. Приступаючи до обіду, дотримуйся послідовності у виборі страв: спочатку їж салат, закуску, після цього переходь з першої, потім до другої гарячої страви.
18. Не підбирай хлібом залишки соусу з тарілки.
19. Кісточки від компоту не випльовуй на блюдце. Піднеси ложку до рота, виплюнь на неї кісточку і поклади на блюдце.
20. Закінчивши їсти, ложку не облизуй. Брудні ніж і виделку не клади на скатертину, а поклади на свою тарілку.
21. Коли п'єш чай, не залишай ложку у чашці або склянЦІ вони можуть перекинутись. Розмішавши цукор, поклади ложку на блюдце.

Категорія: Розробки виховних годин | Добавил: Seroha (30.11.2009) | Автор: Бурмака Юрій Віталійович
Переглядів: 43024 | Коментарі: 28 | Рейтинг: 3.6/40 |
Всього коментарів: 281 2 3 »
28  
Мені це потрібно

27  
Мені це потрібно!

26  
Вот безграмотные.

25  
мені це ДОПОМОГЛО НАПИСАТИ АНГ.МОВУ

24  
Добре

23  
guv

22  
jigh

21  
че за шняга!!!!!!мне интересно какой придурок будет их выполнять!!!!!!!!!!

20  
Підскажіть, а де можна знайти правила поведінки у шкільному дворі?

19  
потрибно намалювати як потрибно сеье вести на у роках и на перервах

1-10 11-20 21-28
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Логін:
Пароль:
Пошук
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 6
Гостей: 6
Користувачів: 0
Copyright Стеценко Н.М. © 2017
Сайт управляється системою uCoz