Вівторок, 22.08.2017
Педагогіка
Меню сайта
Наше опитування
Ваше ставлення до кредитно-модульної системи
Всього відповідей: 2193
Адміністрація сайту не несе відповідальності за зміст матеріалів, розміщених у каталозі.

Поспішай творити добро
Виховна година на тему:
«Поспішай творити добро»
Мета: інформування учнів про моральні цінності, виховання почуттів
співпереживання, жалю, милосердя, співчуття, формування
свідомого ставлення до людських чеснот, показ величі та краси
добра, виховання справжньої людської радості – творення добра
для інших, сприяння розвитку творчих здібностей учнів та
участі їх у благодійній діяльності.
Обладнання: записи висловів видатних людей про добро, приказок та
приповідок, учнівські твори та вірші, картки із
запитаннями для підсумкової розповіді.
План.
 Тренінг «Риси хорошої людини»; (технологія «Мікрофон»)
 Народний золотослів про добро,
вислови видатних людей про добро і доброту;
(технологія «Мікрофон»)
 Етичний діалог; (технологія «Ток-шоу»)
 Вправа «Знайди відповідність»; (технологія «Інструктування»)
 Інсценізація вірша «Батькова порада»;
(технологія «Рольова гра»)
 Творча сторінка: виступ учнів з власними творами про добро та доброчинну поведінку;
(технологія « Коло ідей»)
 Підсумок, рефлексія. (технологія «Мікрофон»)

Хід заняття.
І. Мотивація.
1. Вступне слово вчителя:
- До питань моральності людина звертається завжди. Всім нам приємно мати справу з хорошими людьми. Назвіть, будь ласка, кілька ознак, які характеризують хорошу людину.
Тренінг «Риси хорошої людини» (учні по черзі називають риси: щирість, відвертість, людяність, терпимість, великодушність, порядність, благородство, милосердя, альтруїзм, …).
ІІ. Оголошення теми та очікуваних результатів виховної години (написано на дошці):
– Отож, сьогодні тема нашої заняття: „Поспішай творити добро”. В основі цих характеристик лежить поняття добра. От і поговоримо сьогодні про добро та доброту. В цих питаннях наш народ має великий досвід, який знайшов своє вираження у прислів’ях та приповідках.
Виступи учнів:
Вірою в людину, в її найкращі якості пройняті українські приповідки:
- Світ не без добрих людей. Ця народна мудрість є визначальною.
- Доброму всюди добре.
- До доброї криниці стежка протоптана.
- Не жаль з доброго коня і впасти.
- Доброму чоловіку продовж, Боже, віку.
- Добро ходить тихо, а зло гримить і гуркоче.
Слова із Шевченкового « Кобзаря », які стали крилатими:
- Раз добром нагріте серце – ввік не прохолоне.
- Доброта – це те, що ніколи не старіє. (Г. Торо)
- Пригорща добрих справ коштує більше діжки знань. (Дж. Герберт)
- Добро – це прекрасне в дії. (Ж.Ж.Руссо)
- Добро – це мова, на якій німі можуть говорити, і яку глухі можуть чути. (П.Бові)
- Тому, хто не пізнав науки добра, всяка інша наука приносить лише шкоду. (М.Монтень)
- Чим людина розумніша і добріша, тим більше вона помічає добра в людях. (Блез Паскаль)
- Добро, яке ти робиш від серця, ти робиш завжди для себе.
(Л. Толстой)
- Ти повинен робити добро зі зла, тому що його більше ні з чого зробити. (Уоррен)
- Найкраще в добрих справах – це бажання їх приховати.
(Блез Паскаль)
ІІІ. Надання необхідної інформації.
Учитель. Тож тема нашої зустрічі «Поспішай творити добро».
Не хлібом єдиним живе людина. У цьому старовинному вислові – глибока думка: у людини багате і багатогранне духовне життя. З того моменту, як людина починає усвідомлювати себе як живу, розумну і обдаровану особистість, вона стикається з іншими людьми, спілкується з ними, вступає в світ щастя і горя, радості та прикрощів. Торкаючись глибокого особистого світу, ми маємо справу з тонкими, ніжними, крихкими і водночас могутніми силами. У цьому світі є речі протилежні і непримиренні, такі, що взаємно виключаються. Це добро і зло, правда і брехня, честь і безчестя, справедливість і несправедливість.
Найвища наука життя – мудрість, а найвища мудрість – бути добрим. Доброта і чуйність, співпереживання і щиросердність, уміння розуміти чужий біль, вчасно підтримати у важку хвилину – це повинно бути у характері кожної людини.Ось ми і підійшли до серйозної розмови про етику людських відносин, основою яких є, звичайно, добро і доброта. Діти! Назвіть якості, у корені яких у буквальному або переносному розумінні закладене поняття добра?
Відповіді учнів: доброта, доброзичливість, добродушність, добросердечність, добропорядність, добросусідство, добросовісність, добродійність.
ІV. Інтерактивні вправи за змістом виховного оповідання.
Вправа «Знайди відповідність»
(до слів з лівої колонки відповідно дібрати слова з правої колонки, щоб утворилися можливі фразеологічні звороти , які означатимуть риси доброчинної поведінки)
1 пробачити А горе
2 допомогти Б добре слово
3 поділитися В навчання
4 сказати Г розпач
5 пожертвувати Д знедолена людина
6 утішити К образа
7 розрадити Л радість
Учитель. Бути добрим нелегко, а постійно творити добро важко. Треба менше говорити про добро, а постійно його робити. Прислухайтеся до татової поради.
Гра «Татова порада» (Сценка в ролях)
Прибіг щодуху син додому, до тата голосно гука:
«А я провідав у лікарні свого товариша-дружка!
То ж правда, тату, я чутливий і маю серце золоте?»
Замисливсь тато на хвилину і так сказав йому на те:
«Коли тебе в тяжку годину, людина виручить з біди,
Про це добро, аж поки віку, ти, синку, пам’ятай завжди.
Коли ж людині щиросердно , ти зробиш сам добро колись,
Про це забудь, аж поки віку, мовчи й нікому не хвались».
Виступи учнів з власними творами
Людина пізнає світ не тільки розумом, а й серцем. Серед цих душевних рухів дитинства особливо глибокий слід залишають почуття жалю, милосердя, співчуття…
«Голубка»
По стежці у парку голубка скакала,
Поранене крильце додолу звисало.
Побачили діти, голубку взяли,
Скоріше додому її принесли.

Взялися пташину вони лікувати,
Поїти водичкою і годувати.
Загоїлась ранка на хворім крилі,
І винесли пташку гуляти малі.

І раптом котяра, звідкіль не візьмись,
До птахи метнувся із дерева вниз.
Та діти спинили лихого кота,
Вони ухопили його за хвоста.

Голубка злетіла, мов ран не було,
Махаючи дітям вдячно крилом.
(Іра Гричина, учениця 5 класу)

Щоб самому бути щасливим, треба бережно, сердечно і чуйно торкатися серця інших людей. Послухайте «Правила добра».
«Правила добра»
Щоб добрим чоловіком стати,
Потрібно правила добра всім знати.
Найперше з правил цих чудесних
Уміння бути добрим, чесним.
А друге правило таке:
Шануй ти маму й тата,
Люби сестер, братів, людей,
Добро сам будеш мати.
А третє правило просте,
Щоб мати серце золоте
Зла на людей ти не тримай,
Учителів не забувай.
Ці правила виконувати мусиш,
Тоді закону доброти ти не порушиш.
(Альона Гаєвська, учениця 5 класу)
«Твори добро»
Добро ти людям поспішай творити,
Усіх розумій, поважай і люби,
Так буде легше і біль пережити,
Й здоров’я буде більше тобі.
Добро – це, як казка, добро – це, як свято,
А зло – це бездушність й злиденність душі.
Тож будьмо багаті, і будьмо добріші,
І зло переможемо ми на землі.
Твори ти добро, твори все для щастя,
Твори для життя кожну мить,
Тоді лиш у ньому, йдучи повз напасті,
На радість, на долю добро буде жить.
Різницю між злом і добром, дай нам, Боже,
Сьогодні збагнути і зрозуміть,
Знання це у світі нам жить допоможе,
Добро допоможе творить.
(Славік Кузьмінський, учениця 5 класу)
Кожна людина вже радіє від того, коли їй щось дають. А велич і красу добра пізнає лише той, хто переживає справжню людську радість – радість творення добра для інших людей. Тільки ця безкорислива людська радість є силою, що облагороджує серце. Є люди, котрі роблять добро іншим не тільки в силу своєї людяності, а ще й тому, що це творення вони визначили для себе професією, щоденною роботою.
VПідсумок, рефлексія .
Учитель.
Дати відповіді на питання у вигляді зв’язної розповіді.
 З якими етичними категоріями працювали на занятті?
 Про що ви дізналися?
 Що ви найкраще для себе зрозуміли?
 Які правила добра ви для себе запам’ятали?
 Як ви повинні поводити себе в спілкуванні з людьми?
 Яке ставлення повинне бути у вас до тварин?
 Чи потрібні доброта і добрі вчинки в нашому житті?
 В чому ви бачите свій вклад в реальних справах?
Орієнтовні відповіді учнів:
робити добрі справи, щиро дарувати тепло, не очікувати вигоди взамін на добрий вчинок, доброту не можна купити за гроші, доброта – це чарівні ліки, які лікують від багатьох проблемних станів. Доброта і добрі вчинки, взаємодопомога, увага один до одного в нашому суспільстві живуть і сьогодні, треба брати участь у благодійних акціях.
Заключне слово вчителя.
Ось і добігла кінця наша зустріч. Сподіваюся, що ви прагнутимете стати добрішими і милосерднішими. А ця година доброти переросте у щоденну потребу творити тільки добро. Будьте здорові, живіть довго і щасливо!

Категорія: Розробки виховних годин | Добавил: inshuc (13.03.2010) | Автор: Кузьменко Інна Борисівна
Переглядів: 27709 | Коментарі: 3 | Рейтинг: 3.5/19 |
Всього коментарів: 1
1  
Сканований матеріал?

Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Логін:
Пароль:
Пошук
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Copyright Стеценко Н.М. © 2017
Сайт управляється системою uCoz