Поняття злочину. Кримінальна відповідальність дітей - Розробки виховних годин - Творчі роботи студентів - Каталог статей - Персональный сайт
Четвер, 08.12.2016
Педагогіка
Меню сайта
Наше опитування
Ваше ставлення до кредитно-модульної системи
Всього відповідей: 2161
Адміністрація сайту не несе відповідальності за зміст матеріалів, розміщених у каталозі.

Поняття злочину. Кримінальна відповідальність дітей
1.Тема: «Поняття злочину. Кримінальна відповідальність дітей»
2.Мета: ознайомити дітей з поняттям злочину.
3. Епіграф: Великий дім – держава, лад у ньому – закон.
4. Незнання законів не звільняє від юридичної відповідальності.
5. У кожному колективі, у кожному об’єднанні людей є свої правила поведінки. Наприклад візьмемо наш класний колектив. Кожен учень у класі повинен підкорятися певним правилам та виконувати свої обов’язки. У разі порушення якогось правила чи не виконання обов’язку вас чекатимуть усім відомі покарання: двійка, запис у щоденнику, запрошення батьків до школи чи навіть похід до директора. Нашу державу теж можна розглядати як колектив, правда значно більший та складніший. Члени «колективу держава» теж підпорядковуються певним правилам, які називаються законами.
Закон – нормативно-правовий акт, що приймається органом держави в особливому порядку. Порушення закону несе за собою відповідальність, яка залежить від тяжкості вчиненої дії. Часто порушення мають дріб’язковий характер — наприклад, перехід дороги за межами пішохідного переходу, а іноді є надзвичайно небезпечними, як от крадіжка чи вбивство людини. Відносини, пов’язані зі вчиненням людьми таких суспільно небезпечних діянь та визначенням відповідальності за їх вчинення регулює кримінальне право, а самі ці діяння називаються злочинами.
Злочин – протиправна винна дія, або бездіяльність, за яку в законі передбачена кримінальна відповідальність.
Залежно від ступеня тяжкості злочини поділяються на злочини:
1. невеликої тяжкості
2. середньої тяжкості
3. тяжкі
4. особливо тяжкі
Назвіть мені приклади злочинів.
Чи здійснюють діти злочини?
Як ви гадаєте, що спонукає дітей здійснити злочин?

З якого віку наступає відповідальність дітей за злочини?
Відповідно до ст. 22 Кримінального кодексу України (КК) кримінальної відповідальності підлягають особи, яким до вчинення злочину минуло шістнадцять років. Також до кримінальної відповідальності притягуються неповнолітні особи у віці від чотирнадцяти до шістнадцяти років лише за умисне вбивство, посягання на життя державного чи громадського діяча, працівника правоохоронного органу, судді, умисне тяжке тілесне ушкодження, умисне середньої тяжкості тілесне ушкодження, диверсію, бандитизм, терористичний акт, захоплення заручників, крадіжку, грабіж, розбій, умисне знищення або пошкодження майна, пошкодження шляхів сполучення і транспортних засобів, угон або захоплення залізничного рухомого складу, повітряного, морського чи річкового судна, незаконне заволодіння транспортним засобом, хуліганство.
Яке покарання може бути визначено дитині?
Згідно з ст.98 КК України до неповнолітніх, визнаних винними у вчиненні злочину, судом можуть бути застосовані такі основні види покарань:
1.Штраф.
Штраф застосовується лише до неповнолітніх, що мають самостійний доход, власні кошти або майно, на яке може бути звернене стягнення. Розмір штрафу встановлюється судом залежно від тяжкості вчиненого злочину та з урахуванням майнового стану неповнолітнього.
2. Громадські роботи
Громадські роботи можуть бути призначені неповнолітньому у віці від 16 до 18 років на строк від тридцяти до ста двадцяти годин і полягають у виконанні неповнолітнім робіт у вільний від навчання чи основній роботи час. Тривалість виконання даного виду покарання не можеперевищувати двох годин на день.
3. Виправні роботи
Виправні роботи можуть бути призначені неповнолітньому в віці від 16 до 18 років за місцем роботи на строк від двох місяців до одного року. Із заробітку неповнолітнього, засудженого до виправних робіт, здійснюється відрахування в доход держави в розмірі, встановленому судом, в межах від п’яти до десяти відсотків.
4. Арешт
Арешт полягає у триманні неповнолітнього, який на момент постановлення вироку досяг шістнадцяти років, в умовах, ізоляції в спеціально пристосованих установах на строк від п’ятнадцяти до сорока п’яти діб.
5. Позбавлення волі на певний строк.
Покарання у виді позбавлення волі особам, які не досягли до вчинення злочину вісімнадцятирічного віку, не може бути призначене на строк більше десяти років, в за особливо тяжкий злочин, поєднаний з умисним позбавленням життя людини – не більше п’ятнадцяти років. Неповнолітні, засуджені до покарання у виді позбавлення волі, відбувають його у спеціальних виховних установах. Позбавлення волі не може бути призначено неповнолітньому, який вперше вчинив злочин невеликої тяжкості. При призначенні покарання неповнолітньому суд, крім загальних засад призначення покарання, обставин, які пом’якшують або обтяжують покарання,враховує умови його життя та виховання, вплив дорослих, рівень розвідку та інші особливості особи неповнолітнього.
Де відбувають покарання у види позбавлення волі неповнолітні засуджені?
Позбавлення волі на певний строк – це саме суворе покарання у системі покарань, які можуть призначатися неповнолітнім. Покарання у виді позбавлення волі на певний строк стосовно засуджених неповнолітніх виконують виховні колонії. Ці колонії займають особливе місце середь установ, які призначені для відбування покарання, що виражається, по-перше, у встановленні більш пільгових умовах у порівнянні з умовами утримування дорослих злодіїв, та, по-друге, в орієнтації на застосування різноманітних виховательно-психолого-педагогічних заходів як основних засобів впливу на неповнолітніх в процесі їх навчання, проведення спортивних, культурних заходів.
Діти - це особлива частина людського суспільства, тому ваші права захищаються по-особливому:
Декларація прав дитини. Проголошена Генеральною Асамблеєю Організації Об′єднаних націй
Конвенція про права дитини. Прийнята 44-ою сесією Генеральної Асамблеї Організації Об′єднаних націй.
Всесвітня декларація про забезпеченя виживання, захисту і розвитку дітей. Прийнята на Всесвітній зустрічі на вищому рівні в інтересах дітей (Організація Об′єднаних націй, Нью-Йорк, 30 вересня 1990 р.)
6. А тепер послухайте три історії:
***
Два хлопчики зайшли в магазин самообслуговування. Красиві пакетики цукерок лежали просто на полицях Продавців близько не було. Хлопчики взяли по пакетику…
***
Дівчатка вирішили втекти з дому, бо батьки сварять за погані оцінки, не купують красивого одягу…
***
Діти йшли з уроків і весело сміялися. Дмитрик показував всім, який він сильний і сміливий. Біля магазину стояв чийсь велосипед. Дмитрик сів на нього і став кружляти навколо клумби. Він то не тримав керма, то закидав ноги на перекладину. Усі сміялися, але раптом колесо заскреготало на бордюрі клумби і зігнулось. Дмитрик упав разом з поламаним велосипедом…
Давайте обговоримо ситуації. Що спонукало дітей на такі вчинки? Чи навмисно вони порушували закон? Чи знали вони що чинять не правильно?Дайте відповідь на запитання: кому це зашкодить?
Тепер ділимося на три команди, кожна з яких повинна придумати кінцівку одній з трьох ситуації.
А тепер продовжте речення:
«Порушувати закон погано тому, що…»
«Знання законів нам допоможе…»
«Сьогодні я дізнався, що…»
«Порушення законів приведе до…»

Категорія: Розробки виховних годин | Добавил: Ira@ (02.03.2010) | Автор: Білятинська Ірина 22 група фмф
Переглядів: 6430 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 3.8/4 |
Всього коментарів: 1
1  
Якась незакінчена виховна година...

Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Логін:
Пароль:
Пошук
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 8
Гостей: 8
Користувачів: 0
Copyright Стеценко Н.М. © 2016
Сайт управляється системою uCoz