Подорож країною комп'ютерних наук в 3 класі в рамках тижня інформатики - Творчі роботи вчителів-практиків - Каталог статей - Персональный сайт
Неділя, 11.12.2016
Педагогіка
Меню сайта
Наше опитування
Ваше ставлення до кредитно-модульної системи
Всього відповідей: 2161
Адміністрація сайту не несе відповідальності за зміст матеріалів, розміщених у каталозі.

Подорож країною комп'ютерних наук в 3 класі в рамках тижня інформатики

Позакласний захід для учнів 3 класів (в рамках тижня інформатики) 


Тема.: Подорож океаном комп’ютерних наук. 


Мета: розвивати пізнавальний інтерес, творчу активність, допитливість, логічне мислення, самоосвітню та інформаційну компетентності; зацікавити учнів інформатикою, встановлюючи зв`зки між інформатикою та іншими сферами житті; поглибити і розширити знання учнів з інформатики; сприяти активізації розумової діяльності учнів; прищеплювати любов до інформатики; виховувати активність і колективність в учнів. 

Форма проведення: ігрова програма

Обладнання: презентація, картки з завданнями, призи, диплом.


Хід гри


Ведучий. Любі діти! Зараз в нашій школі проходить тиждень цікавої науки —інформатики. Інформатика як наука досить молода: вона сформувалася всього 25 років тому, але вже стала необхідною складовою освіти сучасної людини. Найвидатнішим досягненням у цій галузі було створення персональних комп’ютерів, які швидко стали невід’ємною частиною повсякденного життя людини. А сьогодні я запрошую вас у подорож, але не просту, а казкову подорож океаном комп'ютерних наук на чудовому кораблі.

 Можливо, в подорожі про щось нове дізнаємось. 
Питання є серйозні,
А є і жартівливі.
Тож будьте ви уважні,
Бадьорі та кмітливі.
Сьогодні в подорожі
Розширена програма:
мандрують дві команди-
Смайлики і Клавіші.
Знайомтеся з командами
Їх дві сьогодні в нас,
Бо всі хотіли грати,
Увесь 3-ий клас.
Сміливці-альпіністи—
Команда перша наша,
Веде на штурм науки
Їх капітан відважний.
Бажаємо команді
Надійним шляхом йти,
Вершини перемоги
В змаганні досягти!
Команда друга в нас Клавіші.
В команді моряки.
Тонути не збираються,
А зовсім навпаки.
Зібрав свою команду
Сміливець-капітан,
Пливе у знань безмежний
Бурхливий океан.
Пливи, командо, Смайлики
Через моря наук.
Знання тобі хай будуть,
Як рятувальний круг.
Бажаю всім командам
Успіхів й удачі,
Тож слухайте уважно
Питання і задачі.

А щоб змагання було чесним,
Слід вибрати журі почесне
Нам з вами, друзі.
( Представлення членів журі)
Ну все, ні пуху, ні пера,

Почалась наша гра.


Ведучий. Ми розпочнемо її з острова „Розминка". Мешканці острова просять розібратися з запитаннями, яким вони не можуть дати раду.

 Правила гри. На роздуми над запитанням вам дається 30с на роздуми. Якщо у команди відповідь невірна, то має шанс заробити бал інша команда, яка дасть правильну відповідь. За кожну вірну відповідь команда отримує 1 бал. Переможець — команда, у якої більше правильних відповідей. Кожній команді надається 10 запитань 

Запитання для першої команди :
1. Відомості про навколишній світ, та процеси, що в ньому відбуваються?(інформація)
2. Як називається жорсткий магнітний диск? (вінчестер)
3. Пристрій, в який вставляють диск? (дисковод).
4. Як називається операційна система наших комп’ютерів? (Windows)
5. В чому вимірюється інформація? (в байтах)
6. Пристрій для виведення інформації. (принтер)
7. Воно необхідно для зв’язку у глобальній мережі…(модем)
8. Найменша одиниця вимірювання інформації…(біт)
 9. Його називають серцем комп’ютера…(мікропроцесор)10. Програма для підрахунків…(калькулятор)

Запитання для другої команди: 

1. Назвіть і покажіть найдавніший обчислювальний прилад. (Пальці)
2. Пристрій для введення інформації…(клавіатура)
3. Вони бувають матричні, струменеві, лазерні.. (принтери)
4. Програма, яка шкодить комп’ютеру. (вірус)
5. Збір, обробка, передача, поширення, збереження, захист називаються… (інформаційними процесами)
6. Глобальна мережа має назву (Інтернет)
7. Пристрій з двома кнопками…(миша)
8. Після завантаження операційної системи на екрані монітора з’являється …(робочий стіл)
9. За даними японської статистики саме через нього японські школярі прогулюють уроки математики.(Мікрокалькулятор)
10. Портативний комп’ютер…(ноутбук)

Ведучий. Антична мудрість говорить: "Знання - це сила". Ви показали, наскільки ви сильні знаннями. Ми з вами вже відвідали перший острів та отримали перші бали. Доведеться добре попрацювати й надалі, щоб їх було більше, ніж у команди суперника. Зараз нам необхідно зайти в порт «Ерудит». Для того, щоб мати враження про вас, мешканці надали вам загадки.
Завдання — відгадати жартівливі загадки. Будьте уважні.

I команда
II команда

1. Якщо треба знову й знову
Вести з комп`ютером розмову,
Є помічник- „тваринка” в нас,
Що допоможе нам всяк час.
(Миша)
2. Ця всесвітня мережа
Стільки знає- просто жах!
З нею вчись ти працювати-
Теж багато будеш знати.
(Інтернет)
3. Хто хоче щось запам`ятати-
В блокнот свій може записати.
Комп`ютер теж немов блокнот-
Не має з пам`ятю турбот.
А як називають комп`ютер-блокнот ? (Ноут-бук)
4. В комп`ютера, як і в людини,
В роботі органи єдині.
Скажіть, як те, що замість серця,
В комп`ютерних відсіках зветься ?
(Хард-диск)
5. Про нього знаємо ми нині:
З ним справу мають в медицині.
Біолог з ним теж справу має,
А комп`ютер від нього страждає.
(Вірус)

1. Існує їх 10.
І знає їх кожний:
Дій з ними багато
Робити всім можна.
Для комп`ютера ж тільки
Лиш 2 головні.
Про що йде мова ?
Хто скаже мені ? (Цифри 0 і 1)
2. З ним справу має архітектор,
З ним справу має будівельник,
Хто за комп`ютером працює,
До нього теж давно вже звик.
Скажіть, про що іде тут мова-
Назвіть одне англійське слово. (Wіndows)
3. В 1кг- 1000г,
В 1км-1000м.
А скільки байтів
У 1 кілобайті? (210=1024)
4. Спочатку так назвали місто у Великобританії, потім рушницю, а тепер так називають важливу частину комп`ютера. (Вінчестер)
5. У їдальні, в ресторані
Зразу це побачиш ти.
І в комп`ютері також це
Легко можемо знайти.
Про що йде мова ? (Меню)

Ведучий. По курсу острів " Знайти зайве". Мешканці цього острова хочуть перевірити компетентність наших капітанів.
Завдання. В кожній з приведених груп термінів один термін (або число) є зайвим. Знайти його.


Завдання для капітана першої команди.
1. Два, пять, ноль, сумма, один, девять.
2. Драйвер, принтер, монитор, звуковые колонки, графопостроитель.
3. Сканер, регистр, клавиатура, джойстик, манипулятор "мышь".
4. "Пробел", "Агат", "Esc", "Enter", "BackSpace".


Завдання для капітана другої команди.
1. Арифмометр, счеты, калькулятор, пишущая машинка, компьютер.
2. Сантиметр, килобайт, бит, терабайт.
3. Умножение, удаление, вычитание, сложение, деление.
4. Дискета, CD-ROM, таймер, винчестер, магнитная лента.
Ведучий. Наш корабель пройшов ще одне нелегке випробування. По курсу острів "Інформаційний". На цьому острові мешканці вимагають від вас знань. Але не турбуйтеся, вам необхідно


1. Завдання: лише згадати та написати слова з інформатики, які починаються на букву «П» для першої команди (пам'ять, процесор, програма, піктограма, програмне забезпечення, прикладна программа, провідник, перевірка диска, панель управления), на букву «К» для другої команди(клавіатура, коврик, кластер, команда, кнопка, комп’ютер, калькулятор, курсор, клавіша, каталог). Перемагає та команда, яка більше придумала слів за 2 хвилини. Конкурс оцінюється в 2 бали.


Ведучий. Обережно, праворуч від кораблів мілина. Щоб не сісти на мілину, треба обов'язково пройти "Асоціації".
Завдання – командам пропонуються картинки з об’єктами, необхідно вгадати об’єкт, який належить до того ж класу, але має відношення до комп’ютера.
Правила – команди відповідають одночасно, та команда, яка первой дала правільну відповідь, заробляє 1 бал.

Ведучий. Наші кораблі, пройшовши всі випробування, до того ж не сівши на мілину, потрапили на острів "Графічний".
Завдання

Гра з глядачами. Розгадати загадки.
Без язика, а розмовляють. (колонки)
Маленька, бігає, бігає, команди роздає. (миша)
Крутиться, вертиться.. (диск)
Три кита комп’ютера.(системний блок, монітор, клавіатура)


Ведучий. І нас чекає останній острів «Ребуси».
Завдання– командам треба розгадати ребуси.
Правила – команди відповідають одночасно, та команда, яка первой дала правильну відповідь, заробляє 1 бал.


Ведучий. Хочу вас привітати з тим, що ви бездоганно впоралися з усіма труднощами, які приготувало вам море. І оскільки ми з вами покинули останній острів, то продовжуємо своє плавання по безкрайому океану комп'ютерних знань!
 А зараз слово надається журі 


(Нагородження переможців і учасників).


Ведучий. На жаль, гра закінчилася. Та ми побували на багатьох островах, дізналися багато нового та, звичайно ж, вдосконалили свої знання. До нових зустрічей!
На спогад про цю зустріч одержуйте „нулі”.
(Командам вручаються в`язки бубликів.)
Смачні вони й солодкі, хоч трохи й замалі.
бажаю всім присутнім я успіхів, удачі,
сідайте за комп`ютер,
розв`язуйте задачі.

Категорія: Творчі роботи вчителів-практиків | Добавил: infolga (22.11.2010) | Автор: Літвінова Ольга Юріївна
Переглядів: 2871 | Рейтинг: 3.8/4 |
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Логін:
Пароль:
Пошук
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Copyright Стеценко Н.М. © 2016
Сайт управляється системою uCoz