Четвер, 25.04.2024
Педагогіка
Меню сайта
Наше опитування
Ваше ставлення до кредитно-модульної системи
Всього відповідей: 2225
Адміністрація сайту не несе відповідальності за зміст матеріалів, розміщених у каталозі.

Подамо руку дружби природі
Тема: Подамо руку дружби природі.
Мета: розкрити основні екологічні кризи, викликані ненавмисними діями людства;сформувати екологічну свідомість учнів та виховувати бережне ставлення до природи.
Унаочнення: закріплені на дошці висловлювання про природу, екологічна карта, Червона книгу України, куточок лікарських рослин: «Зелена аптека на підвіконні», картки для проведення гри «Майстерня для природолюбів», стенди на природничу тематику, випічки птахів, призи.
1-й учень: Всім! Всім! Всім!
2-й учень: Звертаємось до небайдужих!
3-й учень: Звертаємось до добрих серцем!
4-й учень: Звертаємось до чуйних!
5-й учень: Звертаємось до розумних!
6-й учень: Хочемо нагадати!
7-й учень: Хочемо пояснити!
8-й учень: Хочемо достукатись до ваших сердець!
Учитель: Наша планета така велика і могутня, але така беззахисна і така тендітна, крихітна і чарівна. І все, що є на нашій планеті перебуває один з одним у тісному взаємозв’язку. Як ви зрозуміли, сьогодні ми поговоримо про природу і екологічні проблеми.
Природа! З дитячих років ми звикли до її чарівної краси. Любимо бувати в лісі, полі. Дивимося на квіти дерева. Радіємо спілкуванню з природою, милуємося її красою.
Людина – це частинка природи. І саме природі ми зобов’язані своїм існуванням, своєю досконалістю своєю могутністю. Та, на жаль, не завжди ми шануємо чарівну вроду природи.
Учень: Природа нам – як рідний дім,
Вона усім - як мати,
Щоб лад завжди був в домі тім,
Про це нам треба знати,
Не рви, не знищи, не зруйнуй –
Це заповідь для тебе,
Красу планети не зіпсуй –
Вона одна під небом.

Учень: Доброго ранку, мрійні діброви,
Чисті джерела та синьоброві,
Доброго ранку, щедрі поля!
Все, що нам душу звеселя.

Учень: Все відбивається в краплі рослини,
Все, що навколо квітне, співа,
Все, що ти бачиш і чуєш, -
Наше життя, наша радість жива.

Учень: Шепіт колосся, зілля цілюще,
Помах чаїного дива крала,
Все, наче казку, ти, невмируща
Рідна природо людям дала!

Виходить хлопчик-розбишака, у нього в руках велика рогатка
Хлопчик-розбишака: Привіт усім!
Учень 1: Ти чого сюди розбишако прийшов?
Хлопчик-розбишака: А що не можна?
Учень 1: Та чому ж не можна? Можна! От лише рогатку залиш за дверима, а ще краще викинь її взагалі.
Хлопчик-розбишака: Нізащо! З неї так добре по пташках стріляти.
Учень 1: то це ти пташок із саду розігнав?
Хлопчик-розбишака: Ну я!
Учень 1: То це через тебе у нашому саду так мало яблук і груш вродило?
Хлопчик-розбишака: А до чого тут яблука і груші? Я їх не чіпав
Учень 1: На уроках ти неуважний вчитися не хочеш, от і виходить, що про природу ти нічого не знаєш. Лиш птахи відлітають, як на сад нападають страшні, люті хробаки, роблять свою чорну справу – об’їдають всі зелені листочки з дерев. Тому яблуні і груші не змогли зацвісти і восени було зовсім мало яблук.
Хлопчик-розбишака: А як же птахів повернути?
Учень 2: Шпаківні розвішувати, взимку підгодовувати. Із такого саду птахи ніколи не полетять.
Учень 1: То ти зрозумів?
Хлопчик-розбишака: Зрозумів. Більше ніколи в птахів не стрілятиму. Обіцяю побудувати годівничку і підгодовувати птахів.
Учень: Учись любити все навколо себе:
Траву і квіти, кущик деревце,
Жучка і пташку, і блакитне небо
І синьооке чисте джерельце.
Яка земля! Чарівна й пречудова!
Вона нам мати. Ми – її дитя!
Летить на землю весняна обнова,
Бурлить, вирує на землі життя!
Учитель: Сьогодні під загрозою зникнення на Землі знаходиться близько 600 видів птахів, 20-25 тисяч рослин, 120 видів ссавців, багато риб, земноводних, комах, молюсків.
У 1982 році в Україні прийнято Закон про Червону книгу.
Червона книга – це офіційний документ, що містить дані про стан та розповсюдження рідкісних і тих, що перебувають під загрозою зникнення, видів тварин і рослин. До цієї книги сьогодні занесено понад 800 видів рослин і тварин з метою їх збереження, бо їм серйозно загрожує знищення через людську діяльність. А екологічні умови в нашій державі дедалі погіршуються.
Учитель показує Червону книгу України.
Учитель: Діти давайте подивимося на «Екологічній карті» які з видів рослин занесені в цю книгу.
Учні коротко розповідають про деякі рослини і тварини.

Глухар – зустрічається у багатих на ягоди хвойних лісах Полісся та Карпат. У шлюбний період самці приваблюють самиць, токуючи. Гніздо створює на землі. Пташенята залишають його як тільки обсохнуть. Живиться насінням, лісовими ягодами, зеленими частинами рослин, комахами та павуками. Чисельність зменшується внаслідок вирубування хвойних лісів, дерев навколо токовищ, осушування земель, випасання худоби, браконьєрство. Охороняється в заповідниках та національних парках Карпат і Полісся.

Рись – в Україні мешкає 400-5000 особин, понад 90% у Карпатах. Живе у важкодоступних, завалених буреломом, заболочених хвойних і мішаних лісах. Осіла тварина. Узимку в пошуках їжі може кочувати на великі відстані. Лігвища влаштовує у природних укриттях, норах лисиць і борсуків. Живиться здебільшого копитними, а також зайцями, птахами, мишоподібними гризунами та падаллю. Чисельність зменшується через полювання, нестачу здобичі, вирубування лісів, осушування боліт.

Сон великий – багаторічна трав’яна рослина заввишки 10-40см. Поширена на Подільській височині (Львівська, Тернопільська та Хмельницька області) та подекуди у Правобережному Лісостепу. Росте на галявинах дубових лісів, трав’янистих схилах та сонячних узліссях. Зникає через руйнування місцезростань внаслідок надмірного випасання худоби, а також збирання на букети.

Рябчик малий – багаторічно трав’яниста рослина заввишки 40-50см. Поширена у Лісостепу та Степу. Зростає на луках у заплавах річок лісостепової та степової зон. На Лівобережжі чисельність зменшується, в інших районах України вид майже зник. Причинами цього є розорювання заплав, випасання худоби, збирання рослин на букети та викопування цибулин.

Глечики жовті – красиво виглядають на спокійній блакитній воді яскраво-золотисті квіти глечиків жовтих. І квіти, і листя їх схожі на латаття біле, але вони менші і скромніші: їхні квіти мають лише один ряд пелюсток. Широке листя, що плаває на воді довгими черешками, прикріплюється до товстого коренева. Коли квітка відцвітає, утворюється плід, схожий на маленький глечик, у якому визріває насіння. Тому, мабуть квітка одержала таку назву. Кореневищами і листками жовтих глечиків живляться бобри, видри, а насінням – водоплавні птахи. Глечики жовті – окраса нашої природи, їх треба оберігати.
Учитель: за 60 років на планеті зникло76 видів тварин і декілька сот видів рослин. Гине в річках риба, потоки автомашин отруюють повітря. Варварство триває
Учень: Ой біда! Люди, що це за вода?
Може вам і добре пити
Хімікати в ній усі
А вода ж була колись.
А мені в ній тяжко жити
І на дні, і на воді
Люди, звідки ви взялись?
Люди, трохи совість майте.
Бідну річечку спасайте!

Учень: Щось не те на Україні,
Щось не все в порядку,
Сади вишневі похилились,
Хрущі давно вже не гудуть,
Лише жуки ті колорадські
Картоплю день і ніч гризуть.
Жайворонки над полями
Більше не співають,
Тільки одні хімікати вітри розганяють,
Одні хмари з кислими дощами
Понад хмарами ходять.
Учитель: Ліквідація глобальної екологічної кризи є сьогодні найважливішим завданням людства.
Учні виконують пісню «Природа просить порятунку»

1. Природа просить порятунку
Зеленим шепотом лісів.
Тривожним лебединим криком
Знімілим плеском рік, морів
Вона до нас із щемом в серці
Зболілі рука простягає
Надіючись на кращу долю
Про милосердя всіх благає
Приспів:
Не ламайте, не знущайтесь,
Не руйнуйте не губіть…
Пожалійте приголубте,
Нагодуйте оживіть

2.Від споживацького безглуздя
Довкілля треба вберегти –
Тож маємо навчитись жити
Лиш за законами краси
Ми – люди, а тому повинні
Розумне й вічне в світ нести
У серці кожної людини
Зростити пагін доброти
Приспів:
Не ламати, не вбивати,
Не рубати не губити,
Пожаліти, захистити,
Напоїти, оживити.

Учень: В червону книгу ми занесли
Світ неповторний і чудесний,
Що поступово вимирає,
Давно рятунок в нас благає.
Невже в майбутньому на світі
Не будуть квітнуть дивні квіти?
Конвалії і фіалки ніжні,
І вісник березня – підсніжник?
Невже ми більше не побачим,
Як сон-трава росою плаче?
Троянда степу, квітка мрії,
Жар-цвітом землю не зігріє?
Ми всі господарі природи.
Тож: бережімо її вроду!
Учитель: Діти, а чи знаєте ви, що:
- Гектар лісу протягом року очищає 18 млн. куб. метрів повітря, а з повітря забирає 36 тонн пилу
- Бук виробляє за 1 год. 1кг.700г кисню
- З 1га насаджень липи, акації бджоли збирають 300кг меду
- Граки знищують 8 тисяч черв’яків за рік
- Шпак тільки за сніданок з’їдає. 50-60 комах
- Одна ластівка за літо поїдає до мільйона комах
Учитель: А зараз я вам пропоную відгадати наступні загадки:
- Чи то чорна, чи то біла!
Як зовуть її?, ну сміло!
(Береза)

- Довгі ноги, довгий ніс,
Прилетів – обід приніс:
Смачних жабенят
Для своїх малят.
(Лелека)

- Стоять красуні на воді
Вінки у них білі й золоті
(Водяні лілії)

- Їсти любить він вужів,
Жабок, змій і черв’яків,
А прийде зимова мить –
Колючок наш міцно спить.
(Їжак)

- Прилетіли гості, сіли на помості,
Без сокири, без лопоти поробили собі хати.
(Птахи)

- Всі пани скинули жупани,
А один пан не скинув жупан.
(Листяні та хвойні дерева)

- Куди ступиш - всюди маєш
Хоч не бачиш - споживаєш.
(Повітря, кисень)

Учитиле:Давайте пригадаємо завдяки чому збагачується повітря киснем у наших класних кімнатам.
Учні: Завдяки кімнатним рослинам
Учитель: Зверніть увагу на наш зелений куточок. Я його недаремно назвала «Зелена аптека», адже всі ці рослини мають цілющі властивості. Давайте про них поговоримо.
- Милує оком різнобарв’ям цвіту герань, яку часто у народі називають калачиками. Ця рослина заспокійливо діє на нервову систему, листочки, прикладені до чоло знімають головну біль, допомагають при отиті (запалення вуха).
- Радують своєю красою у зимову пору цикламени. Та мабуть небагато знають сік цибулин цих рослин закапаний у ніс допомагає при такі недузі, як гайморит.
- А ось всім нам відомий вазон алое. Мабуть вдома вам давали його разом з медом від кашлю, при застудних захворюваннях. А ще ця рослинка чудово зміцнює імунну систему.
-А позбутись від нежиті вам допоможе каланхое. А то і просто ці рослини милують око і покращують настрій. Саме завдяки вашій турботі і турботі класного керівника ви маєте ось такий гарно озеленений клас, який створює красу і затишок.
Учитель: А тепер майстерня для справжніх природолюбів. Будьте уважні. Ви бачте на до дошці записано їжу, яку споживають тварини, а вам потрібно відповідно розставити тварин.
(Учитель проводить гру)
Лось – траву
Білка – горіхи і гриби
Ведмідь – ягоди і мед
Їжак – змій, черв’яків
Учитель: А зараз будьте уважні, пропоную вам два погляди на сучасний екологічний стан. Вашим завданням буде відповісти який із них, на вашу думку, відповідає дійсності.
Погляд 1: Земне пекло
Використання нових технологій призвело до загострення екологічних проблем. Щоб задовольнити вимоги споживання надалі сталювали вугілля, нафту, будували нові електростанції. Вкладати кошти щоб робити обмеження для надходження шкідливих речовин у природу ніхто не хоче і це привело до потепління, знищення озонового екрану.

Погляд 2: Золотий вік
Політика набула «зеленого» спрямування. Суспільство має далекосяжні перспективи існування увагу зосереджено на екологічно чистих технологіях та інвестиціях у безпечні та ефективні способи використання альтернативних джерел енергії.
Відповідь учнів: Погляд 1
Учитель: Нажаль це так. Але люди зрозуміли свої помилки і б’ють на сполох. Ми сподіваємося, що припиниться забруднення навколишнього середовища, розвинуті країни вкладатимуть кошти у розвиток нових технологій, буде створено систему над вирішенням проблеми потепління і всіх негативних наслідків зв’язаних з ними. Пам’ятайте діти, що майбутнє за вами, ваші знання здобуті за шкільною партою допоможуть у вирішені проблем від яких залежить життя майбутніх поколінь.
Учитель: Діти давайте згадаємо яке свято сьогодні за церковним календарем
Учні: Стрітення
Учитель: Так сьогодні стрітення. За народним повір’ям в цей день зима з весною зустрічається. Тож незабаром уже світитиме яскраве весняне сонце, зеленітиме трава, а ми з нетерпінням чекатимемо прильоту наших пернатих друзів – птахів. У цей день люди весну закликають. Нажаль, на сьогодні збереглося мало традицій пов’язаних з цим днем. Тож давайте згадаємо як наші предки весну закликали. Надамо слово педагог-організатору.
Педагог-організатор розповідає про стародавні традиції закликання весни.
Тож давайте і ми відродимо у наші школі таку традицію, вийдемо надвір і закличемо до себе птахів, весну, добро. А зробимо ми це за допомогою випечених вами птахів. А наш шкільний сад поповниться годівничкою і їжею для птахів, які ви сьогодні принесли.
Учні ідуть в сад розвішують годівнички, закликають весну.

Список використаних джерел:
1. З.І. Данилова Знай! Люби! Бережи! // Позакласний час, 2009 – 7,8 – ст..85-88.
2. Н.Б. Бондзюх Ми всі господарі природи, тож бережімо її вроду! // Позакласний час, 2009 – 7,8 – ст..77-84.
3. Є.І. Плім. У квітів сьогодні свято // Позакласний час, 2008 – 9 – ст..48-51.
4. Червона книга України

Категорія: Розробки виховних годин | Добавил: Vikylichka2009 (09.03.2010) | Автор: Думанська Вікторія
Переглядів: 7457 | Коментарі: 2 | Рейтинг: 4.2/4 |
Всього коментарів: 2
1 admin  
0
Самі для себе організували чи когось запрошували?

2 Vikylichka2009  
0
Я Проводила відкриту виховну годину, на якій були присутні директор школи, зауч з виховної роботи, учителі, учні 6-го класу а також педагог-організатор.

Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Логін:
Пароль:
Пошук
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Copyright Стеценко Н.М. © 2024
Сайт управляється системою uCoz