Четвер, 28.03.2024
Педагогіка
Меню сайта
Наше опитування
Ваше ставлення до кредитно-модульної системи
Всього відповідей: 2225
Адміністрація сайту не несе відповідальності за зміст матеріалів, розміщених у каталозі.

Захаренко Олександр Антонович
Про Олександра Антоновича вже багато розповідали, тому я вирішила деяку частину інформації про нього скомпонувати згідно мною складеного плану. Ось що вийшло...

П.І.П: Захаренко Олександр Антонович

Освіта: закінчив фізико-математичний факультет Черкаського державного педагогічного інституту (1959).

Нагороди: медалі
-«За трудову відзнаку»;
-«За доблесний труд»;
-медаль А. С. Макаренка;
-орден Леніна;
-орден «Знак Пошани»;
-почесне звання Заслужений учитель УРСР» (1974);
-почесне звання «Народний учитель СРСР» (1983).

Робота: - учитель математики та фізики в школі с.Сахнівка Корсунь-Шевченківського району Черкаської області, а з 1966 року її директор.
-депутат різних рівнів – від сільської Ради до Верховної Ради СРСР (1986-1991);
-з 1989 р. член-кореспондент Академії педагогічних наук СРСР;
-з1991р. призначений академіком-засновником Академії педагогічних наук України (1992);
- у 1999 році був обраний дійсним членом Російської Академії освіти.

Мета роботи: - втілити в життя багато педагогічних ідей, які мали б статус новаторських
- створити нову систему громадянського, сімейного та трудового виховання;
- на практиці реалізувати ідею школи-родини, школи, життя якої тісно перепліталося б з життям села, його історією;
- спрямувати роботу учнів на дослідження родоводу;
- обґрунтувати і впровадити практику ідеї творчої взаємодії вчителя і учня;
- організувати навчання без примусу;
-досягнути поставленої мети;
-індивідуального і колективного підходів до діяльності учнів;
-творчого самоврядування;
-особистісного підходу до виховання;
-співпраці вчителів з батьками, громадськістю тощо.

Було зроблено: - разом з дітьми видав «Енциклопедію шкільного роду» (в 4-х томах) у 2000 році;
-перетворив звичайну сільську школу у школу-комплекс, яка забезпечувала розвиток учня не гірше, а за багатьма показниками і значно краще, в порівнянні з міськими школами;
-завдяки спільним зусиллям батьків і громадськості побудував навчально-спортивний комплекс, танцювальний зал, ігрові кімнати, басейни, культурно-музейний центр, обсерваторію;
-створив музей села, започаткував шкільну
- багатотиражну газету.

Гасла Сахнівської школи:
• «Школа – колиска твоєї щасливої долі»;
• «Хай завжди буде мама»;
• «Без праці хліб не родить, не квітнуть троянди»;
• «Людина без захоплення – пуста людина»;
• «Вибрати не можна тільки Батьківщину».

Сутність педагогічної технології:
-процес виховання школярів має відбуватися в ході реалізації певної ідеї, мрії, яка захоплює і об’єднує всіх учасників навчально-виховного процесу: учнів – вчителів – батьків;
-в поглядах на родину та родинне виховання домінуючими є: необхідність сприятливої родинної атмосфери, вдале поєднання турботи і вимогливості, турбота про здоров’я дитини, застереження від надмірної батьківської любові, глибоке знання сім’ї, постійна турбота про батьківський авторитет, ідея батьківського дому;
-напрями вирішення родинних проблем: педагогічне навчання батьків, підготовка учнів до майбутнього сімейного життя, застосування родинно-шкільних традицій, виховання поваги до старших, організація спільної праці батьків, учителів та учнів у створенні й удосконаленні навчально-матеріальної бази школи, використання родинного потенціалу для формування патріотичних почуттів.
-основними формами родинного виховання є: університет для батьків, робота батьківсько-
-учнівських бригад зі створення матеріальної бази школи, різноманітна спільна пошукова робота, участь у підготовці й проведенні виставок учнівських робіт, святкових дат, звітів перед батьками, догляд за родинними куточками у шкільному дендропарку, реєстрація шлюбів і новонароджених у присутності учнів і вчителів;
-застосування таких засобів як родинно-шкільний музей, виховні години з теми «Сім’я», шкільна телестудія, радіогазета, шкільна газета «Дівочі гори»,
-щоденна радіолінійка, родинно-шкільні традиції, тижні матері, бабусі, дівчинки.

Висновок:
-соціальний та виховний стан сучасної родини, аналіз досвіду роботи загальноосвітніх та вищих навчальних закладів, а також зміст підручників і посібників для вищої школи засвідчили необхідність використання родинновиховного досвіду О.А. Захаренка;
-його пропагування дасть можливість забезпечити вчителів, студентів широкими знаннями і навичками роботи з сім’ями;
-на основі вивчення педагогічних праць і практичної діяльності О.А. Захаренка, інших джерел розроблено навчальний спецкурс «Ідеї родинного виховання в творчій спадщині О.А. Захаренка», для реалізації якого створено навчально-методичний комплекс, до якого
входять: навчальна робоча програма, посібники, навчальний відеофільм «Академік із Сахнівки» для викладачів і студентів вищих навчальних закладів різних рівнів акредитації.

Література:
1.Ігнатенко П. Слово про новатора // Рад. освіта. 1998.
2.Захаренко // Педагогіка толерантності. 2002. № 2.
3.Яковенко В. Духовний батько //
4.Жалдак О. Про увічнення пам'яті Олександра Захаренка // Освіта України. 2002.
5.Гладка Н. М. Творча авторська школа Олександра Захаренка // Пед. вісн. 2003.
6.Авторська школа Олександра Антоновича Захаренка // Дівочі гори. 2003. Трав.

Категорія: Педагогічні персоналії | Добавил: Shoha@1978 (17.05.2010) | Автор: Ткач Людмила Олексіївна
Переглядів: 3228 | Рейтинг: 3.0/1 |
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Логін:
Пароль:
Пошук
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Copyright Стеценко Н.М. © 2024
Сайт управляється системою uCoz