Середа, 24.04.2024
Педагогіка
Меню сайта
Наше опитування
Ваше ставлення до кредитно-модульної системи
Всього відповідей: 2225
Адміністрація сайту не несе відповідальності за зміст матеріалів, розміщених у каталозі.

Не роби іншиму того, чого не бажаєш для себе
ВИХОВНА ГОДИНА НА
ТЕМУ:

«НЕ РОБИ ІНШОМУ ТОГО, ЧОГО НЕ БАЖАЄШ ДЛЯ СЕБЕ»

Мета: з‘ясувати зв‘язок культури поведінки і релігійної моралі з правилами людини; зміцнювати самоповагу учнів; учити поважати права інших людей; виховувати співчуття до людей, сприяти моральному і правовому вихованню.
Обладнання: плакат із цитатою: «Ніколи не забувай, що поряд із тобою думки й почуття інших людей» (В.О.Сухомлинський); роздавальний матеріал (роздруковані картки, на яких записані витяги із священних писань).
Коментар: до початку заняття вчитель вивішує на класній дошці плакат із цитатою.

ХІД ЗАНЯТТЯ

Протягом багатьох років складалися правила, як людина повинна жити поряд з іншими людьми, щоб усім було добре. Це відбито в народних прислів‘ях.

Запитання до учнів
Які ви знаєте прислів‘я про культуру поведінки?
(Чого в іншому не любиш, того і сам не роби.)
(Посієш вчинок – виросте звичка)
Як називають людину, яка дотримується правил доброї поведінки?
Які риси повинна мати така людина?

ГРА «СКАЖИ ОДНИМ СЛОВОМ»
І сам не дам і другому не дам (скупий)
Замилює очі (обманює)
Лізти в очі (набридати)

Вправа «Мікрофон»
Так яку ж людину ми вважаємо вихованою?

Вихована людина постійно контролює себе, завжди оцінює свої вчинки, адже за поведінкою ми судимо про людину. Одні вчинки ми схвалюємо, вважаємо їх культурними, інші – засуджуємо. Бути вихованою людиною – значить уміти жити серед людей. Треба дотримуватися правил, які слалися у стосунках між людьми за багато років. Одні з них записано як закони, за їх невиконання не судять (закон не карає), але коли їх не дотримуватися, то при цьому теж можуть порушуватися певні права людини.
Василь Сухомлинський сказав: «Ніколи не забувай, що поряд із тобою думки й почуття інших людей».
Людство існує протягом багатьох тисячоліть, і взаємовідносини між людьми формувалися дуже тривалий час. Ці норми-правила знайшли своє відображення насамперед у священних писаннях, у яких містяться основні релігійні норми.
Робота в групах
Учитель поділяє учнів на групи по 5-6 осіб, роздає по групах роздруковані картки із записами на них цитатами, які відображають релігійні заповіді людей, що сповідують різні релігії, і просить сформувати думку, яку закріплено в них.

Учні роблять висновок про те , що у священних писаннях релігій світу закріплено одне й те ж положення: « Не побажай іншому того, чого сам собі не побажаєш» або «Стався до іншого так, як ти хотів би, щоб ставилися до тебе самого».
У всіх релігіях однакове поняття про мораль. Мораль - це сукупність уявлень людей про те, що добре, а що погано, як треба чинити в тому чи іншому випадку, які людські вчинки заслуговують на повагу, а які – на осуд.
ТЕСТУВАННЯ « ЩО ТАКЕ ДОБРЕ, ЩО ТАКЕ ПОГАНО?»
Учні заперечують або стверджують наведені положення.
1. погано не співчувати людині, коли з нею трапилась біда.
2. погано хуліганити, бешкетувати.
3. погано заздрити успіхам товариша чи однокласника.
4. погано не дозволяти кривдити себе і дозволяти собі кривдити інших.
5. погано користуватися результатами праці інших.
6. погано бути боягузом, відступати перед труднощами.
7. погано не поважати думку іншого, хоч вона й відрізняється від твоєї.
8. погано розкидатися обіцянками і не виконувати їх.
9. погано перебільшувати свої здібності.
10. погано бути жадібним і зажерливим.
11. погано не радіти, коли в товариша радіст.

Чи вмієте ви відмовляти собі в аморальній поведінці?навести приклад?

Лісоруби
Двоє лісорубів рубали дерева. Обидва працювали з неабиякою вправністю, проте кожен робив це у свій спосіб. Перший рубав дерево вперто і завзято, зупинявся лише на якусь хвилинку аби передихнути!
Другий же щогодини робив собі тривалу перерву. Коли почало смеркати, перший зробив тільки половину справи, а другий таки зрубав своє дерево.
Перший не повірив своїм очам: «Як тобі вдалося закінчити так швидко?»
Другий усміхнувся й відповів: «Ти бачив, що я кожної години робив собі перерву. Проте ти не помітив, що перепочинок я використовував для того, аби підгострити сокиру».
Мораль. Твоя душа – мов гостра сокира. Не дозволяй, щоб вона затупилася. Щодня гостри її потроху.

Що значить «гострити душу»?

Отже, гострити душу – значить збагачувати свою духовну силу добрими справами, хорошою поведінкою, моральними поступками. А що таке духовна сила? Це вміння приймати рішення. Кожна хвилина нашого життя – це вибір. Вибір як повестися, що зробити, як сказати. І все починається з малого: чому надати перевагу – перегляду фільму чи вивчити уроки, зробити комплімент однокласниці чи мовчки обманювати сусіда по парті?
Духовна сила – це вміння ставити мету і докладати зусилля для її досягнення. Без духовної сили людина не може жити повноцінним гармонійним життям.
Тому важливо, щоб кожна дитина докладала зусиль для формування своєї духовної сили, свого розуму, бо саме розум людини є тим «директором», який керує кожним із нас.

БРЕЙН-РИНГ
Що треба робити, щоб бути:
- добрим? (робити добрі вчинки)
- ввічливим? Завжди поводитися ввічливо.
- Працьовитим? Не лінуватися.
- Милосердним? Виявляти співчуття.
- Щедрим? Ділитися з друзями.
- Розумним? Бути уважним, багато читати, виконувати завдання вчителя.
- Чесним? Не обманювати, говорити правду.

Учитель формулює тему обговорення у вигляді запитання: Як би ти хотів(ла), щоб ставилися до тебе однокласники?» і пропонує учням висловитися щодо цього запитання. Відповіді вчитель записує на дошці окремими словами або короткими фразами.

Заключне слово
Стався до іншого так, як ти хотів би, щоб ставилися до тебе самого. Кожний потребує захисту і піклування. Це право ми всі маємо!

Категорія: Розробки виховних годин | Добавил: wasiliy (04.03.2010) | Автор: Письменко Василь Васильович
Переглядів: 17703 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 3.5/11 |
Всього коментарів: 1
1 Сергей Костенко 6 школа  
0
дерьмо

Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Логін:
Пароль:
Пошук
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Copyright Стеценко Н.М. © 2024
Сайт управляється системою uCoz