П'ятниця, 29.03.2024
Педагогіка
Меню сайта
Наше опитування
Ваше ставлення до кредитно-модульної системи
Всього відповідей: 2225
Адміністрація сайту не несе відповідальності за зміст матеріалів, розміщених у каталозі.

Не будьте собі ворогом (9 клас)
 Не будьте собі ворогом  

Мета. Виховувати в учнів негативне ставлення до вживання алкогольних напоїв, тютюнокуріння наркотиків, бажання і вміння вести здоровий спосіб життя, критично ставитися до своїх негативних вчинків; спонукати учнів до роздумів.
(На дошці запис).
Майбутнє наше — то лиш наша справа,
Лиш наших рук, і совісті, й ума.
Кивать на когось — ми не маєм права, ,
Та і кивать на кого нам нема!
Класний керівник. У середньовічних лицарських романах про короля Артура розповідається, що на королівських банкетах лицарі сідали за круглий стіл, щоб не було суперечок із приводу того, хто сидить на почесному місці, а кому дістанеться непочесне місце.
Згодом круглий стіл став неодмінним атрибутом на міжнародних конференціях, дипломатичних переговорах. Вислів «сісти за круглий стіл» тепер означає почати доброзичливий обмін думками, миролюбні переговори.
У нас сьогодні є чудова нагода сісти за наш імпромізований круглий стіл для серйозної розмови прор вміння вести здоровий спосіб життя, негативне ставлення до вживання алкогольних напоїв, тютюнокуріння та наркотиків.
У роботі круглого столу беруть участь: учені, лікарі, статист, історик, соціолог, правоохоронні органи, журналісти.
Перше слово я надаю вченим медичної валеології.
1-й учений(Байдаєв Руслан). У кінці XX століття лідери світової науки визначили проблему здоров'я населення як одну з глобальних проблем. За сучасними уявленнями, здоров'я вже не розглядається як суто медична проблема. Більше того, комплекс медичних питань становить лише 10% феномена здоров'я. Тобто суто медичний аспект не є головним серед різноманітності впливів на здоров'я людини. Медичне визначення здоров'я як відсутності хвороби, не відповідає життєвим реаліям. Здоров'я людини і тривалість її життя залежить у першу чергу від неї самої.
2-й учений(Ковбиш Іван). Основними об'єктами управління в роботі, спрямованій на збереження та зміцнення здоров'я, є:
1.Рівень гігієнічної культури різних верств населення.
2.Рівень діагностично-оздоровчої і санітарно-світньої роботи, яка здійснюється спеціалістами медичних і немедичних закладів.
3.Рівень науково-методичного забезпечення цієї роботи.
4.Кадрові ресурси.
5.Система соціально-економічного стимулювання здорового способу життя.
6.Інфраструктура та індустрія здоров'я.
7.Рівень добробуту.
8.Житлові умови.
9.Умови побуту.
10.Стан довкілля.
11.Кількість державних програм щодо збереження та зміцнення здоров'я.
3-й учений(Яровенко Мирослав). Найбільш повний зв'язок між спо¬собом життям та здоров'ям відбиває поняття здоровий спосіб життя — тобто, це все в людській діяльності, що стосується збереження, зміцнення здоров'я.
Основним напрямком медичної діяльності є профілактично-оздоровчий. Він включає в себе медичні норми формування здорового способу життя, а саме: дотримання правил диспансери¬зації; володіння наданням першої медичної до¬помоги; своєчасне звернення за медичною допо¬могою. Необхідно сформувати у людини почуття відповідальності за власне здоров'я. До гігієніч¬них норм формування здорового способу життя належить: руховий режим; контроль маси тіла; відмова від куріння, алкоголю, наркотиків; укрі¬плення центральної нервової системи; режим харчування; режими праці та відпочинку; до¬тримання гігієни праці та виробничої санітарії; загартування та інше.
Класний керівник. За даними Всесвітньої ор¬ганізації охорони здоров'я, понад 3 млн людей стають жертвами тютюнокуріння. Щодня сотні людей умирають від раку легенів, коронарної хво¬роби серця або інсульту і в багатьох випадках при¬чиною смерті є тютюнокуріння. Це зло людства бере свій початок у далекому минулому. Про що нам розкаже історик.
Історик(Звіздовський Олександр). Хто не знає про доктора Фауста і його одвічного супутника й духовного супротивника Мефістофеля? Чудовий твір великого Й. Гете «Фауст» вивчається в школі. Проте, можливо, ви не звернули увагу на такий маленький цікавий епізод. Після відкриття Америки Фауст у супро¬воді Мефістофеля побував у Новому Світі. Вони виявили там багато цікавого, зокрема небачені рослини і поміж них тютюн. Вельми обізнаний, як завжди, Мефістофель заявив: «Корисна трав¬ка, не лопух якийсь! Вона ощасливить Старий світ. Хто хоч раз закурить, той не покине цієї забавки».
«Чи не набити вам тютюном люльку, шановний докторе? — Не треба. Це забавка для дурнів», — рішуче відповів Фауст.
Класний керівник. Тютюн твердим кроком рухається світом. Є люди, яким це вигідно: тю¬тюнові фабрики мають неабиякий прибуток. Але справа не в бізнесі, а в нас — у людях. Що дає людині куріння? Про це нам доповідають лікарі-наркологи.
1-й лікар(Бутилюк Ольга). Кажуть, що крапля нікотину вбиває коня. Чому ж людина витримує, адже в процесі хронічного вживання тю¬тюну, організм одержує не одну краплю нікотину? Це тому, що в одній сигареті мала доза нікотину (лише в разі вику¬рювання кількох сигарет підряд може бути шоковий стан, що призводить до смерті). По-друге, до нікотину отрути, організм швидко звикає. Якийсь час людина може не помічати змін в організмі, але до 40—45 років ці зміни надто помітні. Одна викурена сигарета викликає звуження кро¬воносних судин на 25—35 хвилин. А це зна¬чить, що мозок не одержує достатню кіль¬кість поживних речовин. Тому, коли учень на перерві курить, на уроці його мозок не працює.
2-й лікар(Гордійчук Марія). Серед хворих на бронхіт - 75%, а серед хворих туберкульозом 95% курців. Ніко¬тин діє на центральну нервову систему: з'явля¬ється головний біль, послаблюється пам'ять, знижується працездатність. Учні, які курять, здебільшого погано вчаться. А ще підлітки ку¬рять потай від дорослих, поспішають, глибоко затягуючись тютюновим димом. При цьому тютюн згорає швидше, і дим більш насичений отруйними речовинами, радіоактивним полонієм. При повільному згоранні тютюну в дим пере¬ходить 20% нікотину, а при швидшому — вдвоє більше. Тютюнова отрута дуже підступна ще через те, що її пагубний вплив на організм якийсь час залишається непомітним. Жінки, які курять, виглядають набагато старшими, шкіра скоріше покривається зморшками, голос стає хриплим і грубим.
Класний керівник. А вчені-статисти про це явище кажуть наступне.
Статист(Ковтун Роман). Тютюновий дим містить 4000 хіміч¬них сполук, 40 з яких викликають рак, а також декілька сот отрут, включаючи нікотин, ціанід, миш'як, формальдегід, вуглекислий газ та ра¬діоактивні речовини: полоній, свинець, вісмут. Пачка цигарок на день — це біля 500 рентген опромінення на рік! Температура запаленої цигарки 700-900 градусів! Легені курця зі стажем — чорні. Та, незважаючи на це, мільйони людей курять.
Класний керівник. Пам'ятайте, в Європі сьогодні курити немодно. Ось послухайте слова Ольги Сумської, заслуженої артистки України: «Куріння це — антипод здоров'я, який нівечить красу і робить тебе сірим, непомітним у натовпі курців. Не крокуй із ними до передчасної старості. Життя таке прекрасне. Розвивай свої таланти. Тільки в цьому насолода, успіх, щастя».
Олександра Ніколаєнко, «Міс Україна» про куріння говорить наступне: «Курити сьогод¬ні — не модно в усьому світі! Давайте краще любити одне одного і думати про майбутнє - своє і наших нащадків. Дайте їм шанс вирости здоровими! Не збагачуйте продав¬ців диму!».
Звичайно, кожен із вас знає, що крім ку¬ріння шкідливим для здоров'я є вживання алкоголю. Спочатку він знищує печінку, а згодом і людину взагалі. Але незважаючи на це люди п'ють. Слово аналітикам.
Аналітик(Пірко Михайло).
Щоб випить, є для цього приводи:
Хрестини, свято, зустріч, проводи,
Мороз, відлига, рік Новий,
Веселий настрій і сумний.
Розлука, поминки, весілля,
Одужання і новосілля,
На службі успіх, новий чин,
І так пияцтво — без причин.
Як протистояти спокусам, як відмовитися випити за здоров'я на дні народження, за щастя — на весіллі, за успіх, зустрічаючи Новий рік? Треба мати тверді переконання і вміння наполягати на своєму.Умій сказати «Ні!» і запиши на свій рахунок ще одну велику перемогу в боротьбі за власне здоров'я.
Класний керівник. Я передаю слово соціо¬логу.
Соціолог(Чеховська Наталія). В Україні спостерігається висо¬кий рівень вживання алкоголю підлітками та учнівською молоддю, а також зростання обсягів споживання найпоширеніших для цього віку пива, слабоалкогольних та міцних напоїв. Але запам'ятайте: 330 мл пива (одна пляшка), 150 мл вина (один келих) і 50 мл горілки (одна чарка) містить однакову кількість алкоголю. Для смерті людини достатньо дози, якої не витримає серце або не знешкодить печінка.
Класний керівник. В уявленні багатьох під¬літків вживання алкоголю є ознакою стильного життя, що стимулює бажання йти в ногу з ча¬сом. Але лікар-психіатр стверджує інше.
Лікар-психіатр(Василенко Лілія). Під час вживання алко¬гольних напоїв спостерігаються «провали» в пам'яті, швидке сп'яніння; погіршення фахо¬вих та навчальних навичок; агресія, втрата самоконтролю, неприємності (бійки, сваркі конфлікти). Навіть одна з цих ознак підвищує ризі виникнення алкогольної залежності. А наявність кількох — пряма дорога до алкоголізму. Зупинитися важко! А чи варто було починати?
Класний керівник. Статистика говорить наступне.
Статист(Ковтун Роман). В Україні 10—15% працездатного населення страждає на хронічний алкоголізм. Практично щоденні вживають алкоголь майже 3% юнаків і дівчат. Таким особам лікарі діагностуючі «дитячий або підлітковий алкоголізм».
Класний керівник. Злочини скоюють до рослі, а страждають діти, які часто опиняються на вулиці. Про «дітей вулиці» розповідає начальник відділу сім'ї та молоді.
Працівник відділу сім'ї та молоді(Безкоровайний Андрій). Що ми знаємо про «дітей вулиці»? «Діти вулиці» — діти, які законом не визнані як такі, що позбавлені бать¬ківського піклування, батьки яких із певних при¬чин не займаються їхнім вихованням; діти, які не спілкуються з власними родинами і живуть у тим¬часових сховищах (покинутих будівлях, підвалах тощо) або не мають узагалі постійного притулку. Серед них:
- менше половини мають обох батьків: 80% - рідну матір, 51% - рідного батька;
- більша половина батьків «дітей вулиці» ведуть асоціальний спосіб життя, зловживають алкоголем, наркотиками, мають проблеми із законом;
- кожна п'ята дитина заради отримання грошей іде на крадіжку та продає крадене;
- 50% «дітей вулиці» щодня викурює до однієї пачки сигарет, 64% вживають спиртні напої. Кожна п'ята дитина вживає доксичні речовини;
- більшість «дітей вулиці» недоїдає, харчуються недоїдками на смітниках(20%);
- кожна третя дитина страджає від насильства в сім'ї;
- всі «діти вулиці» потребують навчання.
Класний керівник. Найбільше зло суспільства – наркотики. Однією з причин поширення наркоманії є дифіцит знань про наркотики та їхній вплив на організм людини. У багатьох, особливо у молоді, неправельне уявлення про наркотики. Люди помиляються, вважаючи наркоманію розвагою, що відносить у світ приємних відчуттів. Вони не підозрюють до якої життєвої трагедії призводять ці нешкідливі на перший погляд за¬хоплення. Про цю небезпеку розкаже лікар-нарколог.
Лікар-нарколог(Бурлака Олена). Особлива небезпека підстерігає тих, хто вживає наркотичні речовини. Наркотич¬на залежність формується дуже швидко, уже в 30-40 років наркоман перетворюється на стару розумово відсталу людину. Статистика свідчить, що 80% наркоманів - люди до ЗО років. Ось лист-крик дівчинки-наркоманки.
«Мені 15 років. Із 13 років я вживаю наркоти¬ки. Так, я наркоманка! І це страшно. Я боюсь сама себе, я боюсь померти, але нічого не можу подіяти з собою. Я насилу висиджую 6 уроків, біжу додо¬му, щоб прийняти дозу. Із-за цього я втратила все: хлопця, подруг, з якими я дружила колись. Допо¬можіть мені, я хочу жити!».
Класний керівник. Пам'ятайте, що наркотики і ведуть не тільки до лікарняного ліжка, але й до відповідальності перед законом. А зараз передаємо слово правоохоронним органам.
Правоохоронець(Дєєв Олександр). Із метою недопущення розповсюдження наркотичних препаратів, незаконних посівів та вирощування наркотичної сировини, правоохоронці проводять оперативно-профілактичні операції. Однак, якщо суспільство не усвідомить біди, і не створить атмосферу загального осуду до вжи¬вання наркотиків, то наркоманію не перемогти.
Гра в життя і смерть починається легко та весело з друзями й подругами. А з глухого кута доводиться вибиратися поодинці. Мало у кого на це вистачає сил. Жити або не жити? Ось в чому постає питання. Подумаймо...
Класний керівник. Непереборна тяга наркотиків призводить до того, що людина втрачає пильність і вводить наркотик шприцом, який найчастіше — один на всіх. Хворий може заразити всю групу. ВІЛ-інфекція передається і через статеві стосунки. А зараз слово журналістам, які зачитають статті зі своїх журналів та газет.
1-й журналіст(Роєнко Володимир). Я зачитаю уривок із статті «Життя у твоїх руках».
«Ти тільки на порозі дорослого життя. Так ба¬гато треба встигнути зробити, стільки побачити і пізнати. Але насамперед, треба навчитися пра¬вильно приймати рішення, важливі для тебе. І першим серед таких рішень має стати «Ні — тю¬тюнокурінню!», «Ні — наркотикам!», «Ні — ал¬коголю!», — раз і назавжди.
Пам'ятай!
Майбутнє наше — то лише наша справа,
Лише наших рук, і совісті, й ума.
Кивать на когось — ми не маємо права,
Та і кивать на кого нам нема.
Тож треба взять собі до тями:
Здоров'я, краса і достаток —
Усе залежить од нас із вами!
Усе і зокрема, і взагалі!
Життя іде... Такий закон природи.
Міняється усе, усе тече,
На вищий свій щабель не страшно сходить,
І ми цей факт вітає гаряче!».
2-й журналіст(Кеба Олександр). Я написав статтю «Життя — це шанс, спіймай його», пропоную уривок.
«На жаль, куріння, алкоголізм, наркоманія, СНІД стали складовою життя суспільства і що найгірше — молоді.
Зрозуміло, кожен у реальних життєвих си¬туаціях знаходить відповіді і приймає рішення самостійно. Важливо зупинитися в потрібний момент і задуматися над тим, чи варто розміню¬вати своє здоров'я на цигарку, пляшку, шприц, лікарняне ліжко.
Пам'ятайте!
Життя — це шанс, злови його.
Життя — це краса, милуйся нею.
Життя — це радість, насолоджуйся нею.
Життя — це виклик, прийми його.
Життя — це цінність, цінуй його.
Життя — це скарб, бережи його.
Життя — це любов, тішся нею.
Життя — це таємниця, відкривай її.
Життя — це обіцянка, виконуй її.
Життя — це смуток, відчуй його.
Життя — гімн, заспівай його.
Життя — це боротьба, почни її.
Життя — це трагедія, зрозумій її.
Життя — це щастя, заслужи його».

 

Підготував:
Студент 3 курсу 3 групи
Подолян Олег

 Джерело. 
Позакласний час №1 2007 рік. "Подорожуємо Київщиною та Житомирщиною"
Розробив учитель Д.М.Заришняк м.Сокиряни Чернівецька область стр.81-83


Джерело: http://Джерело. Позакласний час №1 2007 рік. "Подорожуємо Київщиною та Житомирщиною" Розробив учитель Д.М.Заришняк м.Сокиряни

Категорія: Розробки виховних годин | Добавил: kloun (12.03.2011) | Автор: Подолян Олег 33 група ФМФ
Переглядів: 5189 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 4.2/4 |
Всього коментарів: 1
1 admin  
0
Заключне слово вчителя?

Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Логін:
Пароль:
Пошук
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Copyright Стеценко Н.М. © 2024
Сайт управляється системою uCoz