На порядку денному твій характер - Розробки виховних годин - Творчі роботи студентів - Каталог статей - Персональный сайт
Неділя, 11.12.2016
Педагогіка
Меню сайта
Наше опитування
Ваше ставлення до кредитно-модульної системи
Всього відповідей: 2161
Адміністрація сайту не несе відповідальності за зміст матеріалів, розміщених у каталозі.

На порядку денному твій характер
Тема: Виробляйте характер

Мета: актуалізувати проблему розвитку вольових рис учнів; цілеспрямованості, наполегливості, самостійності, організованості, проаналізувати передумови й умови самовиховання; розвивати здатність до самовдосконалення, саморозвитку, самоаналізу та вміння виховувати в собі силу волі.

Форма заходу: бесіда з елементами гри.

Обладнання: вислів, написаний на дошці, велика квітка на дошці, маленькі квітки для кожного учня, бланки (для кожної команди), дзеркальце(для кожної команди), дерево мудрості й порад на дошці, листочки для дерева мудрості( по три для кожної команди).

Оцінити характер людини по-справжньому
можна за вчинками, які вона робить,
коли знає, що її ніхто не бачить.
Томас Бабінгтон Макалей,
англійський історик

Хід роботи

І. Організаційний момент


ІІ. Оголошення теми й мети уроку.


1. Вступне слово вчителя


Кожна людина має багато спільного з іншими людьми: це й однакова будова тіла, і спеціальні потреби та інтереси, і неможливість жити без інших людей, і прагнення свободи, і багато інших особливостей, які називаються загальнолюдськими. Кожен із нас наділений рисами, які властиві певному співтовариству людей.
2. Завдання для учнів.

Згадаймо, що ми говоримо самі про себе, використовуючи приказки, прислів’я.
Клас, поділений на 4 команди, отримує завдання: згадати якомога більше приказок і прислів’їв про позитивні або негативні риси характеру. Після обговорення(3-5хв.), лідери команд зачитують прислів’я й називають риси характеру, про які в них ідеться. Перемагає та команда, яка назвала більшу кількість прислів’їв.
3. Слово вчителя.

Отже, у людей багато схожого, і водночас кожен із нас унікальний. Якщо гончар зробить 10 000 абсолютно однакових за розміром, за формою, малюнком ваз, то ціна кожної такої вази буде не надто високою. Але якщо майстер зробить вазу неперевершеної краси, форми й стилю, нанесе на неї унікальний малюнок – її ціна буде набагато вищою. Кожен із нас схожий на таку особливу, унікальну вазу, створену за особливим задумом. Ваша особистість є дорогоцінною, насамперед, тому, що не існує на світі нікого, хто повторював би вас до дрібниць. Отже, кожен має властиві тільки йому індивідуальні риси. Відрізняються й наші характери. Як у природі кожна квітка має свою красу, так і кожна людина неповторна.
4. Завдання.
Перед вами квітка з чистими пелюстками. Напишіть на них не менше п’яти рис характеру, які відрізняють вас від інших.
Після роботи(5хв.) діти зачитують записане.
Підсумок вправи: індивідуальність – одна з найцінніших ознак особистості, навіть якщо ця риса властива різним людям, у кожного вона неповторна і своєрідна.
Запитання до учнів:

1. Чи легко вам було виконувати це завдання?
2. Що легше: помітити свої риси характеру чи чужі?
3. Що ж таке характер?
Учні відповідають на запитання.

5. Слово вчителя.

Отже, характер – стійкі , важливі особливості людини, які допомагають визначити, як людина ставиться до навколишньої дійсності ( до суспільства, до себе, до праці), яка в неї воля. Відомо, що характер – стрижень особистості, головний визначник її індивідуальності. Перед вами, на дошці, написано вислів англійського історика. Як ви до нього ставитеся? Чи згодні ви зним?
Учні висловлюють свої судження.
- Чи можемо ми створити модель унікальної людини?
Учні висловлюють свої судження.
Назвіть головні риси унікальної людини й запишіть їх на пелюстках квітки, прикріпленої до дошки.
Учні записують: доброта й турботливість, чесність, справедливість, відвертість, гуманність, повага, відповідальність, щедрість, патріотизм, працьовитість тощо.

Вчитель. Ви записали тільки позитивні риси характеру людини. Звичайно, кожен із нас повинен прагнути виховувати їх у собі й удосконалювати себе. Але чи ідеальні ми з вами? Чи існує взагалі ідеальна, унікальна людина?
Учні висловлюють свої судження.

Вчитель.
Часто найзаповітніші мрії або шляхетні наміри не здійснюються або їх не доводять до кінця через серйозні перешкоди: вади, негативні риси нашого характеру. У кожного вони є, і визнати, що ми часто буваємо не кращими, іноді складно.

6. Завдання.

Пограймо у невелику гру « Правдиве дзеркало».
Передаючи по колу дзеркало, дивлячись у нього, скажіть про те, що неможливо побачити очима – скажіть про свою негативну рису, яка заважає вам у житті.
Учні виконують завдання.
Підсумок гри. Ви побачили у дзеркалі свого ворога. Знаючи його в обличчя, легше перемогти.

Вчитель. Отже у світі не існує ідеальних людей. Але необхідно займатися самовдосконаленням. Адже від характеру людини залежать успіхи в навчанні, праці, особисте щастя й щастя близьких їй людей. І той, хто зрозуміє це, не пошкодує зусиль для самовдосконалення. Давайте змінюватися на краще!

7. Завдання.

Перед вами бланк , у якому ліворуч записано позитивні риси характеру, якими ви наділили унікальну людину:
• надійність (чіткість, уміння дотримувати слова, вірність);
• повага;
• відповідальність (старанність, дисциплінованість);
• справедливість;
• доброта й турботливість;
• почуття громадянського обов’язку.
Тепер праворуч запишіть життєві ситуації, приклади, деви могли б щодня проявляти ці риси характеру.
Учні працюють у командах, потім представники команд захищають свої «проекти».

8. «Дерево мудрості й добрих порад».

Вчитель. Погляньте на дошку. Тут росте «Дерево мудрості й добрих порад». Ці мудрі поради допоможуть вам іти складним шляхом до людської досконалості.

Поради на листочках Дерева:
• Не забувай про послуги, які зробили тобі, але забудь про послуги, зроблені тобою комусь.
• Якщо ти подумаєш двічі перед тим, як сказати, тоді те, що ти скажеш, буде вдвічі кращим.
• Усе на Землі поступається праці й хоробрості.
• Своїм успіхом кожна людина значною мірою зобов’язана думкам, які вона сама собі створила.
Учні коментують ці поради й висловлювання.
У група після обговорення складають 2-3 свої поради й доповнюють ними «Дерево мудрості».

9. Слово вчителя.

- Чи доводилося вам чути вираз «людина характеру»? Як ви можете його пояснити?
Учні висловлюють свої судження.

Вчитель. Світу необхідні люди, яких не можна підкупити, чиє слово тверде. Людей, які цінують характер, а не багатство, які мабуть особисту думку й міцну волю. Вони беруться не тільки за улюблену справу й не боїться йти на ризик. Вони залишаються чесними у великих і малих справах, не поступаються перед неправдою й не підкоряються особистим бажанням. Вони не стануть виправдуватися, що «всі так роблять», і залишаються друзями в радості й скуті. Вони не вірять, що хитрість і впертість – найкращий шлях до успіху, і не соромляться стояти за правду тоді, коли всі відреклися від неї. Вини сміливо скажуть своє «ні», навіть якщо весь світ каже «так».
Цими словами невідомий автор прославив людей із сильним характером. Я бажаю вам досягти в житті успіхів, бути чесними і справедливими, добрими й надійними, бути справжніми людьми.

[b]ІІІ. Підсумки.

Вчитель. [/b]Мене порадували ваші відповіді. Бажаю вам здійснення найкращих задумів, творчих злетів, успіхів у сходженні до вершин знань.

Джерело: http://Позакласний час./Галина Давидова

Категорія: Розробки виховних годин | Добавил: Zwigun02 (15.03.2011) | Автор: Цвігун Світлана Володимирівна
Переглядів: 6976 | Коментарі: 3 | Рейтинг: 4.2/4 |
Всього коментарів: 2
2  
ХЕрня полна

1  
клас

Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Логін:
Пароль:
Пошук
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Copyright Стеценко Н.М. © 2016
Сайт управляється системою uCoz