Четвер, 28.03.2024
Педагогіка
Меню сайта
Наше опитування
Ваше ставлення до кредитно-модульної системи
Всього відповідей: 2225
Адміністрація сайту не несе відповідальності за зміст матеріалів, розміщених у каталозі.

Моральний ідеал та його місце в житті людини

Моральний ідеал та його місце в житті людини
Мета. - сприяти виховання в учнів доброти, чесності, порядності, гуманного ставлення до оточуючих;
- закріпити уявлення учнів про моральні цінності людини;
- розвивати вміння аргументовано висловлювати свою думку.

Вчитель. Любі діти! Шановні гості! Відомий французький письменник-гуманіст Антуан де Сент-Екзюпері вважав, що «Єдина справжня розкіш – це розкіш людського спілкування». Тому ми щиро вдячні всім, хто прийшов до нас поспілкуватись на тему «Моральний ідеал і його місце в житті людини».
Давайте сьогодні спробуємо відповісти на такі запитання: які риси повинен мати громадянин незалежної України, щоб створити державу, яка не буде колонією?
Якою повинна бути сучасна людина, щоб життя стало кращим, щоб ми змогли самі себе поважати? В чому суть життя? Для чого ми живемо?

Учень 1. Кажуть, що драбина життя повна колючок і найбільш боляче вони впиваються, коли ви сповзаєте по ній вниз.

Вчитель. А що значить сповзати вниз по драбині життя?

Учні. Вбивати, красти, пиячити, вживати наркотики, глумитись над іншими, робити зло.

Вчитель. Чи можете ви вважати своїм ідеалом людину, яка думає лише про себе, а іншим робить зло, завдає болю?

Учні. Звичайно, ні.

Вчитель. Кажемо «боляче», коли ненароком поранимо пальця, коли втрачаємо рідних і друзів, віру у добро і справедливість. Популярна медична енциклопедія визначає біль, «як специфічну реакцію живого організму на шкідливий вплив». Звідси поняття «больового бар’єру». Чим нижчий больовий бар’єр, тим жорстокіша людина. Як правило, страждає людина з високим больовим бар’єром, бо чужий біль вона переживає як свій власний.
Чи не час нам зробитися чутливішими, набути того больового бар’єру, який допоможе суспільству виконувати благодійну місію, проявити кращі душевні якості.

Учень 1. Вдумайтесь у такі факти: в Україні проживає майже 2 млн. одиноких людей. Близько 200 тисяч із них цілком або частково не здатні обслуговувати себе. 15 тисяч із них проживають у будинках-інтернатах, їх об’єднує немічність, самотність.

Учень 2. У злиднях живуть 150 тисяч наших земляків. Близько 30 тисяч із них мешкають у напіврозвалених халупах.

Учень 3. За останні 5 років злочинність та правопорушення серед неповнолітніх зросли на 45%. У країні нині засуджено понад 100 тисяч підлітків, 527 тисяч взято на облік у міліції.

Учень 4. У світі 39 млн. ВІЛ-інфікованих, із них 4,5 млн. – діти. В Україні 41327 ВІЛ хворих людей.

Учень 1. В Україні 700 тисяч дітей у віці від 12 до 18 років – наркомани, 40% підлітків вживають алкогольні напої.

Вчитель. Сумна статистика, чи не так? Віриться, - ми колись навчимося працювати так, щоб не чекати допомоги від багатого спонсора із цивілізованого Заходу чи процвітаючої Японії. А от повернути зір сліпому, слух глухому, повноцінне здоров’я кволому – на те не завжди є надія. Єдиним рятувальником щодо цього була і лишається наша здатність відчувати чужий біль, як свій, і готовність прийти на допомогу.

Учень 2.
Не зобить ні старця, ні дитини,
Поділись останнім сухарем,
Тільки раз ми на Землі живемо.
У могилу не бери провину.
Учень 3.
Зло нічого не дає крім зла,
Вмій прощати, як прощає мати.
За добром спіши воздати –
Мудрість завше доброю була.
Учень 4.
Витри піт солоний із чола
І трудись, забувши про утому.
Бо людина – ціниться потому,
Чи вона зробила, що могла,
Скільки сил у неї вистачило,
Щоб на світі більше щастя стало.

Вчитель. Любі друзі! Давайте трішечки відпочинемо. Пограти можуть всі бажаючі. Ті, хто мають те, що я називаю міняються місцями.
1. Ті, хто мають годинники.
2. Ті, у кого сірі очі.
3. Ті, у кого довге волосся.
4. Ті, у кого сережки.
5. Ті, у кого сьогодні 11 балів у щоденнику.
6. Ті, хто щасливий.
Так, важко визначитись, правда! Що ж таке щастя?

Учень 1.
Про щастя мріємо всякчас…
Воно вже зовсім поруч нас
Палає вогником зеленим,
Де без прикрас і без чудес
Відбивсь в рослинці світ увесь –
На двох – для тебе і для мене.
Учень 2.
Шукаєм долі, добрих знад…
А ти поглянь, як квітне сад
В твоїм пташинім стоголоссі…
Посій свій лан і пересій,
Й прикрий собою в градобій
На нім – і квіти, і колосся.

Учень 3.
Життя! Шалений водограй!
Ладнай човна свого, пускай
У пошук мрію за водою…
Всю сутність мрій твоїх п’янких –
В джерелах таємниць зелених
Для всіх – із радістю й сльозою.
Учень 4.
А ми все прагнемо чогось,
Хоч взнати й звідать довелось:
Абстрактне дерево – не квітне,
Не полінуйсь в своїй плавбі –
Відкрий для себе – сам собі
Свій острів долі заповітний.

Вчитель. Так, кожен із вас повинен досягти свого острова, знайти свій скарб – сенс життя. За допомогою психологічного тесту перевірте себе, хто ви : капітан? Рульовий? Чи пасажир того корабля, на якому ви вже пливете до заповітного острова.

Психологічна гра «Капітан? Рульовий? Пасажир?»
(Так. Ні. Незнаю.)
1. Я завжди відчуваю відповідальність за все, що трапляється в моєму житті.
2. У моєму житті не було б стільки проблем, якби деякі люди змінили своє ставлення до мене.
3. Я вважаю за краще діяти, а не розмірковувати над причинами своїх невдач.
4. Іноді мені здається, що я народилась (народився) під «нещасливою зіркою».
5. Я вважаю, що алкоголіки самі винні в своїх хворобах.
6. Іноді я думаю, що багато за що в моєму житті несуть відповідальність ті люди, під впливом яких я стала (став) такою (таким) як я є.
7. Коли я застуджуюсь, вважаю за краще лікуватися самостійно, а не звертатися за допомогою до лікаря.
8. Я вважаю, що у сварливості та агресивності, які так дратують, найчастіше винні інші люди.
9. Вважаю, що будь-яку проблему можна розв’язати і не недуже розумію тих, у кого вічно виникають якісь життєві труднощі.
10. Я люблю допомагати людям, тому що відчуваю вдячність за те, що інші зробили для мене.
11. Коли трапляється конфлікт, то розмірковуючи, хто в ньому винний, я звичайно починаю з себе.
12. Якщо чорна кішка перейде мені дорогу, я переходжу на інший бік вулиці.
13. Я вважаю, що кожна людина, незалежно від обставин, повинна бути сильною та самостійною.
14. Я знаю свої недоліки, але хочу, щоб оточуючі ставились до них поблажливо.
15. Звичайно, я мирюся з ситуацією, вплинути на яку не здатний.
Підрахунок результатів:
«Так»: 1, 3, 5, 7, 9, 11, 13 – 10 балів;
«Ні»: 2, 4, 6, 8, 10, 12, 14, 15 – 10 балів;
«Незнаю»: - 5 балів.
100-150 балів. Ви – капітан власного життя. Ви почуваєте відповідальність за все, що з вами відбувається, багато берете на себе, долаєте труднощі, не перебільшуючи їх і не зводячи до рангу життєвих проблем. Ви бачите перед собою завдання й думаєте над тим, як його можете розв’язати.
50-100 балів. Ви охоче буваєте рульовим, але можете, коли це необхідно, передати штурвал до вірних рук. При оцінці причин власних труднощів ви цілком реалістичні. Гнучкість, розсудливість і чутливість завжди бувають вашими союзниками. Трапляються ситуації, що ніяк вас не стосуються, ви не несете за них ніякої відповідальності, і все ж, коли це потрібно, берете відповідальність на себе. І ви, звичайно, знаєте, коли це треба зробити. Ви вмієте жити в добрі і злагоді з іншими людьми, не порушуючи внутрішньої злагоди з самим собою.
До 49 балів. Ви часто буваєте пасажиром у своєму житті, легко підкоряєтеся зовнішнім силам, говорячи: так склалися обставини, доля тощо. У своїх труднощах ви звинувачуєте кого завгодно, весь білий світ, але тільки не себе. Справжня незалежність здається вам недосяжною і неможливою. Все ж ви вмієте мирно співчувати з іншими, не роблячи різниці між тим, які це люди і як вони ставляться до вас.

Вчитель. На твоєму людському шляху є каміння, яке ти повинен прибрати, щоб іти за тобою було легше. Якщо за своє життя ти не побачиш жодного камінця і не прибереш його – ти не людина. А чи може ідеальна людина відокремлювати особисте щастя життя від життя суспільства?

Учень 1. Ні. Ця людина небайдужа. Вона відчуває свою відповідальність за все, людина, яка не мириться зі злом і несправедливістю. А для цього потрібно мати громадянську мужність і чесність. Це людина – громадянин.

Вчитель. Яка на вашу думку, найважливіша риса громадянина.

Учень 2. Почуття обов’язку, тобто коли людина відчуває три речі: можна, неможна і треба.

Вчитель. Перевіримо, яке ваше почуття обов’язку. Я зачитую твердження, а ви говорите, «можна», «неможна» чи «треба».
1. Керувати своїми емоціями, незалежно від того, яким темпера метром наділила тебе природа. (треба)
2. Спокійно й байдуже ставитися до товаришів, які глумляться над іншими, вживають алкогольні напої, палять. (не можна)
3. Проявити свої найкращі людські якості, стати справжньою людиною, яку поважатимуть і яка сама поважатиме себе й своїх товаришів. (треба)
4. Не ображаючи іншого, без крику і галасу довести, що його думка – хибна, а ваша – правильна. (можна)
5. Піклуватися про матір, батька, бабусю, дідуся, молодших братів і сестер. Берегти рідних – найдорожче, що у вас є. (треба)
6. Відмовитись від дорогих подарунків, які батьки готові вам зробити, відмовляючи собі в найнеобхіднішому. (можна або треба)
7. Переглядаючи фільми, телепередачі, брати для себе те. Що наймодніше, навіть якщо воно суперечить нашим поглядам та моралі. (неможна)
8. Намагаючись виховувати в собі найкращі риси людяності, не забувати про оточуючих тебе людей. Пам’ятати, що існує розум, честь, совість. (треба)

Вчитель. Майбутнє України залежить від громадської позиції кожного з нас. Без людей із високим інтелектуальним рівнем, без людей високоморальних не вдасться вирватися вперед.
До побачення! До нових зустрічей!

Джерело: http://Журнал "Виховні години"

Категорія: Розробки виховних годин | Добавил: Jana02 (03.03.2010) | Автор: Свінціцька Яна Сергіївна
Переглядів: 4546 | Коментарі: 2 | Рейтинг: 5.0/2 |
Всього коментарів: 2
2 0000000000000  
0
000000

1 admin  
0
Хто з гостей був присутній на виховній годині?

Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Логін:
Пароль:
Пошук
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Copyright Стеценко Н.М. © 2024
Сайт управляється системою uCoz