Ми всі господарі природи, тож бережімо її вроду - Розробки виховних годин - Творчі роботи студентів - Каталог статей - Персональный сайт
Четвер, 24.04.2014
Педагогіка
Меню сайта
Наше опитування
Ваше ставлення до кредитно-модульної системи
Всього відповідей: 1884
Адміністрація сайту не несе відповідальності за зміст матеріалів, розміщених у каталозі.

Ми всі господарі природи, тож бережімо її вроду
„Ми всі господарі природи, тож бережімо її вроду!”
Мета: У специфічній формі рольової гри показати учням стан навколишнього середовища та шляхи виходу з екологічної кризи, щоб учні змогли проаналізувати і зробити висновки, а також прищепити їм любов та бережне ставлення до матінки-природи; здійснювати екологічне виховання учнів.
Обладнання: Методична розробка виховного заходу, виставка учнівських картин-пейзажів, плакат із пейзажем і заголовком „Ми всі господарі природи, тож бережімо її вроду!”
Викладач: Природа! З дитячих років ми звикли до її чарівної краси. Любимо бувати в лісі, полі. Дивимося на квіти, дерева. Радіємо спілкуванні з природою, милуємось її красою.
Людина – це частинка природи. І саме природі ми зобов’язані своїм існуванням, своєю досконалістю, своєю могутністю. Та, на жаль, не завжди ми шануємо чарівну вроду природи.
Природа нам – як рідний дім,
Вона усім – як мати,
Щоб лад завжди був в домі тім,
Про це нам треба знати.
Не рви, не знищи, не зруйнуй –
Це заповідь для тебе,
Красу планети не зіпсуй –
Вона одна під небом.
1-й еколог.
Ми вас вітаємо радісно й щиро,
Ми вам даруємо повітря свіжого ковток,
Ми вам бажаємо щастя і миру,
І хай природа усміхається вам кожен крок.
2-й еколог.
Шепіт колосся, зілля цілюще,
Помах чаїного диво-крила,
Все, наче казку, ти, невмируща,
Рідна природо, людям дала!
3-й еколог. Все живе, що нас оточує ,хоче і повинно жити. Якщо загине природа, загине і людство. Проблеми екології набувають все більш пріоритетного значення.
Колись на землі кількість людей була невелика ,природа не відчувала на собі її тиску. Довкілля легко самоочищалося і самовідновлювалося. Зараз людська діяльність стала могутньою силою, яка впливає на природу, це й призвело до виникнення різних екологічних проблем.
4-й еколог. Із розвитком цивілізації та науково-технічного прогресу, бурхливим зростанням кількості населення на Землі, обсягів виробництва та його відходів проблема стосунків між природою та суспільством дедалі загострюється. Страшною дійсністю стали отруєні річки та моря, задушливе, шкідливе повітря у великих промислових центрах, загублені ліси, сотні зниклих видів тварин та рослин, загроза кліматичних аномалій, ерозія та майже повсюдне повне виснаження грунтів у аграрних районах. Такі екологічні катастрофи, як вибух на ЧАЕС, аварія танкера компанії Ексон-Вальдіс, пожежа нафтових свердловин у Перській затоці, свідчать, що забруднення довкілля нині не має меж.
1-ша учениця. Нашу голубу планету часто порівнюють із величезним космічним кораблем, який летить просторами Всесвіту. А людство – екіпаж цього корабля.
2-га учениця. Красиве і мудре порівняння. Але ми всі повинні осмислити, що у нашого космічного корабля немає аварійного виходу.
3-тя учениця. І лунає сьогодні : „Тривога на космічному корабля „Земля” Майбутнє Землі в небезпеці”.
4-та учениця. Це крик! За цими словами гірка істина. Людство стоїть на порозі екологічної катастрофи: парниковий ефект; зменшення озонового екрану в стратосфері; проблема чистої води; кислотні дощі; причиною 70 % ракових захворювань людей і тварин є порушення взаємодії організму і навколишнього середовища; щорічно планета втрачає десятки видів тварин, які заносяться в червону книгу під звуки траурних маршів екологічної катастрофи; плаче важко поранена, хвора земля, тривожний набат закликає до розуму.
І на пам’ять спливає пророцтво великого Кобзаря: „Схаменіться, будьте люди, бо лихо вам буде.
5-та учениця.
Земле рідна – природи ім’я,
Понівечена скрипка моя.
Як могла в цім світі жити?
Як могла благоденствувать? Як?
В ніжності просинатися рано,
Коли ти помираєш в ранах!
Як могла ти плекати квіти!
Коли так благаєш жити,
Як не чула моя душа, -
Що здригаєшся ти від ножа,
Як дивлюсь, вам, природо, у вічі?
Перед вами я винна тричі!
6-та учениця. І, справді, в цьому винна людина – у не розумній змові з технікою. Коли б можна було на машині часу перенестися в минуле, то змогли б багато розповісти про пагубний вплив людини на природу, про те, як ми не чекали милості від природи, а старалися лише як найбільше взяти.
1-а учень. Загублено понад 2 млрд га орної землі.
2-а учень. Ліси на планеті зникають зі швидкістю 20 гектарів за хвилину.
3-а учень. Щорічно викиди в атмосферу складаються 200 млн тонн оксиду вуглецю.
4-а учень. Близько 146 млн тонн оксиду сірки.
5-а учень. За 60 років на планеті зникло 76 видів тварин і декілька сот видів рослин.
1-а учень. Гине в річках риба, потоки автомашин отруюють повітря. Варварство триває.
2-а учень.
Щось не те на Україні,
Щось не все в порядку,
Сади вишневі похилились,
Хрущі давно вже не гудуть.
Лише жуки ті колорадські
Картоплю день і ніч гризуть.
Жайворонки над полями
Більше не співають,
Тільки одні хімікати вітри розганяють,
Одні хмари з кислими дощами
Понад нами ходять.
Вченні дійшли висновку, що вже в наступному столітті наша Земля може обернутися на безлюдну пустелю, а ресурсів біосфери вистачить лише на кілька десятиліть. Наше покоління практично в усіх куточках планети безсоромно грабує в коморах природи те, що належить дітям і онукам. Ліквідація глобальної екологічної кризи є сьогодні найважливішим завданням людства.

1-й учень.
Зупинімось – останній є шанс.
Оглянімось – благаємо Вас.
Все задумано мудро в природі:
Жити усьому в мирі і злагоді.
2-й учень.
Річка хай куди хоче тече.
Пташеняті підставим плече.
3-й учень.
Як зрубаємо дерево, вмить,
Поспішаймо хоч два посадить.
4-й учень.
Як асфальт- то не через калину,
Джерельце хай не знає зупину.
1-й учень.
Полюбімо природу палко.
Не топчімо ногами фіалку.
2-й учень.
Як розоремо світ оцей вщерть.
Вирок нам без війни – смерть.
Зупинімось- останній є шанс.
Це планета не тільки для нас.
3-й учень.
Ніщо готове не впаде нам з неба,
Працюйте, не шкодуючи зусиль.
А ще умійте, друзі, там де треба,
Природу рідну
Зберегти!
1-й учень. Пройдуть роки і, можливо, хтось із теперішніх учнів стане господарем і охоронцем лісу, а може, просто доброю людиною, яка поведе своїх дітей на природу і навчить її любити.
Ми вас кличемо в світ
Дивовижної природи,
Де немає горя й бід,
Де джерельно чисті води,
Де ростуть рясні сади.
Спів птахів лунає дзвінко,
Ми ж потрапимо туди,
Якщо будемо довкілля берегти!
2-й учень.
Людина і природа- то одне єдине,
І годує нас природа, як матінка сина.

Учись любити

Учись любити все навколо себе:
Траву і квіти, кущик, деревце,
Жучка і пташку, і блакитне небо,
І синьооке чисте джерельце.

Усе прийшло на білий світ, щоб жити,
Щоб дарувати радість і красу.
Учитись дивуватись і любити
Чистеньку мов перлиночка, росу.

Поглянь на світ – дивовижна казка!
А квіти – це , мабуть, душа землі.
У кожній з них струмить любов і ласка,
Вони,неначе діточки малі.

Яка земля! Чарівна, пречудова!
Вона нам мати. Ми – її дітя!
Летить на землю весняна обнова,
Бурлить, вирує на землі життя!

Категорія: Розробки виховних годин | Добавил: Jastermina (03.03.2010) | Автор: Андріуца Ольга
Переглядів: 6810 | Коментарі: 2 | Рейтинг: 3.8/4 |
Всього коментарів: 2
0
2 макс   (22.05.2011 23:07)
шопапала

0
1 admin   (04.03.2010 08:30)
Який же висновок?

Ім`я *:
Email:
Код *:
Форма входу
Логін:
Пароль:
Пошук
Друзі сайту
Copyright Стеценко Н.М. © 2014
Сайт управляється системою uCoz