Математичний вечір "Інтелектуальне казино" - Розробки виховних годин - Творчі роботи студентів - Каталог статей - Персональный сайт
Неділя, 04.12.2016
Педагогіка
Меню сайта
Наше опитування
Ваше ставлення до кредитно-модульної системи
Всього відповідей: 2161
Адміністрація сайту не несе відповідальності за зміст матеріалів, розміщених у каталозі.

Математичний вечір "Інтелектуальне казино"
Розробка вечора «Інтелектуальне казино»
Математичний вечір «Інтелектуальне казино» призначений для учнів 10-11 класів. У завданнях використані питання з історії математики та економічні завдання, пов'язані з грошима, прибутком, доходами.
Мета: сприяти розвитку математичного мислення, пізнавальної та творчої активності учнів; формувати в учнів інтересу до математики; розширювати знання учнів з математики.
У «Інтелектуальному казино» беруть участь 7-10 чоловік, кожен грає сам за себе за винятком у таймі «Чорний ящик», де учні грають парами.
Оформлення залу: на стендах вивішуються плакати з математичними кросвордами; місця для учасників; на сцені цитата «Серед рівних кутів при однаковості інших умов перевершує той, хто знає математику» (Б.Паскаль). Вечір починається, під музику виходять учасники.

Ведучий: Добрий день, мої дорогі розумники і розумниці! Я вітаю вас в нашому інтелектуальному казино.
Ведуча: Наше казино - це те саме місце, де кожен, хто чесний, сміливий може заробити гроші не як-небудь, а своїм власним розумом. Тільки, цур, - гроші у нас особливі! Це банкноти гідністю в «один розум» ... Пам'ятаєте? Як говориться: «Один розум добре, а дві краще» ... А їх у вас, дорогі гравці, «умів» сьогодні буде рівно п'ять у кожного. Причому в перебігу гри ви зможете як збільшити свій «розумовий стан», так і стати банкрутом, втративши всі свої таланти.
Ведучий: У грі вас чекають питання з математики. Я називаю запитання, а ви, якщо зважитеся відповідати, повинні будете зробити ставку в «один розум»! Інший учасник може збільшити ставку, тим самим отримає право відповідати на запитання. У випадку удачі ваша ставка подвоюється, ви заробляєте ще «один розум». Якщо ж ви помиляєтеся - і тоді не впадайте у відчай - ваші «уми» поповнювати касу нашого веселого казино. Як бачите, умови гри прості: я даю питання а ви повинні дати правильну відповідь і зробити ставку.
Ведуча: Питання 1: Хто сміливий? Робимо ставки!
Майстриня зв'язала светр і продала його за 100 руб. Який прибуток вона отримала, якщо на светр пішло три мотки вовни за 20 руб. за моток, а на прикраса светри знадобився бісер вартістю 10 руб.
Відповідь: 30 руб.
Ведучий: Питання 2: Отже робимо ставки!
Костюм коштує 110 доларів. Скільки франків треба заплатити за цей костюм, якщо курс франка по відношенню до долара складає 5,5? Тобто 1 долар = 5,5 франків.
Відповідь: 605 франків.
Ведуча: Питання 3: Хто хоче спробувати щастя? Робимо ставки!
Лисиця купила у бджіл 100 кг меду за 1000 руб., А на ринку стала продавати його за 12 руб. за кілограм. Який дохід отримає лисиця, коли продасть весь мед?
Відповідь: 200 руб .
Ведучий: Питання 4: Бажаючих прошу робити ставки!
Скільки тижнів у році?
Відповідь: 52 тижня.
Ведуча: Питання 5: Хто найспритніший? Робимо ставки.
Коли Аліса увійшла в Ліс забудькуватості, вона забула не всі, а лише дещо. Вона часто забувала, як її звуть, але особливо їй легко вдавалося забувати дні тижня. Лев і Одноріг частенько навідувалися в Ліс забудькуватості. Дивні це були істоти. Лев брехав по понеділках, вівторках і середах і говорив правду в усі інші дні тижня. Єдиноріг ж поводився інакше: він брехав по четвергах, п'ятницях і суботах і говорив правду в усі інші дні тижня.
Одного разу Аліса зустріла Лева і Єдинорога, відпочиваючих під деревом. Ті висловили наступні твердження.
Лев: Вчора був один з тих днів, коли я брешу.
Єдиноріг: Вчора був один з тих днів, коли я теж брешу.
З цих двох висловлювань Аліса (дівчинка вона розумна) зуміла вивести, який день тижня був вчора. Що це був за день?
Відьповідь: четвер.
Ведучий: Питання 6: Швиденько думаємо і робимо ставки!
Слово яким позначається ця фігура в перекладі з грецького означає «натягнута тятива». Що це?
Відповідь: гіпотенуза.
Ведуча: Питання 7: Не забуваємо робити ставки!
Скільки цифр «9» в ряду чисел від 1 до 100?
Відповідь: 20.
Ведучий: Питання 8: Не боїтеся ризикувати, ризик виправдане справу. Робимо ставки!
Два хлопчика вирішили купити книгу. Одному з них не вистачало 5 руб., А другому - 1 крб. Вони склали гроші, але їх все одно не вистачало. Скільки коштувала книга?
Відповідь: 5 руб.
Ведуча: Питання 9: Веселіше робимо ставки!
Фермер продає коня по числу за кількістю подковних цвяхів, яких у неї 16. За перший цвях він просить 10 руб., За другий - 20 руб., За третій - 40 руб. і т.д., тобто за кожний наступний вдвічі більше, ніж за попередній. Питається, у скільки фермер оцінює коня?
Відповідь: 635350 крб.
Ведучий: Питання 10: Хто сміливий? Робимо ставки!
Ви продаєте лимонад. Витрати на виробництво та реалізацію 1 склянки лимонаду складають 30 коп. За ціною 60 коп. можна реалізувати 130 склянок на вдень, а за ціною 50 коп. - 200 склянок. Яку ціну ви повинні призначити, якщо хочете отримати більше прибутку?
Відповідь: 50 коп.
Ведуча: Питання 12: У чотирьох братів 45 крб. Якщо гроші перше збільшити на 2 крб., Гроші другого зменшити на 2 крб., У третього збільшити вдвічі, а у четвертого зменшити вдвічі, то у всіх братів грошей опиниться порівну. Скільки грошей у кожного?
Відповідь: у 1-го - 8 крб.; у 2-го - 12 руб.; у 3-го - 5 руб.; у 4-го - 20 руб.
Ведучий: Питання 13: Швидше робимо ставки, а то розоритеся!
Ця назва походить від двох латинських слів «двічі» і «сєку», буквально «розсікає на дві частини». Про що йде мова?
Відповідь: бісектриса.
Ведуча: Питання 14: Двоє друзів вирішили заробити. Вони купили у кіоску 100 газет по 3 руб. за газету і почали продавати їх по 5 руб. за штуку. Який прибуток отримають хлопці, коли продадуть усі газети?
Відповідь: 200 руб.
Ведучий: Питання 15: Хто ще раз хоче спробувати щастя? Робимо ставки!
Яке відоме число зашифровано з наступному вірші:
Двадцять дві сови нудьгували
На великих сухих суках.
Двадцять дві сови мріяли
Про сім великих мишах.
Про мишей досить вертких,
У акуратних сірих шкурках.
Слинки капали з вусів
У величезних сірих сов.
Відповідь: Архімедові наближення числа .
Ведуча: Питання 16: Кому ж в останній раз посміхнеться удача? Робимо ставки!
Слово, яким позначається ця формула, в перекладі з грецького означає «натягнута тятива». Що це?
Відповідь: гіпотенуза.
Ведучий: Наступний тайм називається «Чорний ящик». Це завдання розраховане на пари учасників, попрошу розділитися на пари. Питання обговорюють удвох рівно 15 сек.. Хтось один дає відповідь. Якщо відповідь правильна, то кожен учасник отримує по стільки «умів» на скільки була зроблена ставка.
Ведуча: Увагу «чорний ящик»!
У чорному ящику лежить предмет, назва якого походить від грецького слова, що означає в перекладі «гральна кістка». Термін ввели піфагорійці, а використовується цей предмет в іграх маленькими дітьми. Що в чорному ящику?
Відповідь: кубик.
Ведучий: Воїни римського консула Марцелла було надовго затримано біля стін міста Сіракузи потужними машинами-катапультами. Їх винайшов для захисту свого міста великий учений Архімед. У чорному ящику лежить ще один винахід Архімеда, яка і за нині використовується в побуті. Що в чорному ящику?
Відповідь: Гвинт Архімеда, використовується в м'ясорубці.
Ведуча: Її знайомство з математикою сталося в 8 років, тому що стіни її кімнати були обклеєні листами із записами лекцій з математики професора Островського. Хто вона? Чий портрет лежить у чорному ящику?
Відповідь: С. В. Ковалевська.
Ведучий: Саме цей підручник був першою в Росії енциклопедією математичних знань. По ньому навчався М.В. Ломоносов, який називав його «вратами ученості». Саме в ньому вперше російською мовою виведено поняття «приватне», «твір», «дільник». Ілюстрація якого підручника знаходиться в чорному ящику і хто його автор?
Відповідь: «Арифметика» Л. Ф. Магнітського.
Ведуча: Я оголошую перший і останній «таємничий» аукціон нашої гри. Хто мені скаже, що означає вислів «купити кота в мішку?» (Отримати невідоме). Аукціон «Кіт у мішку». Розпродаж з молотка починається.
Кіт № 1: У мішку те, що є у кожного відмінника. У хорошиста ж вона може і не бути ...
Відповідь: «5».
Ведучий:
Кіт № 2: У мішку перебуває прилад, що з'явився в 12 ст., Застосовуваний і понині, кілька вдосконалений. Артист цирку носив псевдонім, що співпадає з назвою приладу. Як називається прилад і який артист цирку носив цей псевдонім?
Відповідь: олівець.
Ведуча:
Кіт № 3: У мішку є те, що індійці називали «сунья», арабські математики «Сітрі». Як ми називаємо його зараз?
Відповідь: нуль.
Ведучий:
Кіт № 4: Сьогодні ти про них мріяв,
Їх хтось нині втратив,
Без них тобі не обійтися?
Тоді плати і не скупися!
Відповідь: 5-умів.
Ведуча: Тепер нам залишається підрахувати у кого більше «умів» і нагородити щасливчика. А поки, дорогі друзі, в нашому казино звучить музика, прошу танцювати всіх.
Ведучий: (Підсумки позакласного заходу.)
Проведення вечора показало, що учні легко вирішують економічні завдання, але у них викликали труднощі питання з історії математики. Хлопці грали азартно, робили великі ставки, правда, два учасники збанкрутували, поставили всі «уми» і неправильно відповіли на запитання. І жалкували, що було мало запропоновано питань, хотіли продовжувати грати.
Категорія: Розробки виховних годин | Добавил: inchuc (19.12.2011) | Автор: Кузьменко І. Б.
Переглядів: 5569 | Коментарі: 3 | Рейтинг: 4.6/5 |
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Логін:
Пароль:
Пошук
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 4
Гостей: 4
Користувачів: 0
Copyright Стеценко Н.М. © 2016
Сайт управляється системою uCoz