МЕТА ПРОВЕДЕННЯ: розвиток логічного мислення, пам’яті, творчих здібностей, інтересу до математики, поглиблення знань з предмету ОФОРМЛЕННЯ: малюнки, кросворд. ПІДГОТОВКА: У грі беруть участь чотири команди по п'ять чоловік.Для проведення гри готуються картки із завданнями, чисті листи паперу і фломастери для виконання завдань, кольорові картки. ХІД ГРИ І. СТАНЦІЯ «КМІТЛИВА» (учні сидять за столами в групах по 5 чоловік) Учитель: Добрий день. Сьогодні ми розпочинаємо гру «Математичний експрес» Девіз гри «Експрес»— це радість і сміх. Для того, щоб знати на якій станції ми знаходимося, нам потрібно розв’язати кросворд.(Кросворд) Учитель: Перший тур 1.РОЗМИНКА. (за кожну правильну відповідь команда отримує фішку) 1.1. Раз, два, три, чотири, п’ять - вийшов зайчик погулять, лап у зайця рівно… (не п'ять, а чотири) 1.2. Ходить між нами така молва: шість мінус три получается. (не два, а три) 1.3. Говорив учитель Іні, що два більше, ніж... (один, а не чотирі) 1.4. Менше в десять раз, ніж метр, всім відомо… (дециметр) 1.5. Ти на пташку подивись: лап у птаха рівно . (дві, а не три) 1.6. У мене є собачка в хаті, у неї хвостів аж…(один, а не шість) 1.7. Біля дошки говорив, що кінців у палки… (дві, а не три) 1.8. Відмінник зошитом своїм гордиться: унизу, під диктантом, стоїть… (не одиниця, а п'ять) 1.9. На уроках будешь спать, у щоденник буде. (два, а не п'ять) 1.10.Ось п'ять ягідок в траві. З'їв одну, лишилось -. (не дві, а чотири) 1.11.Ми рахуєм дірки в сирі: три плюс дві – всього. (п'ять, а не чотири). 2. КОНКУРС «ХТО ШВИДШЕ?» 3.1. У якому гаманці більше грошей? Хто швидше? Учитель показує відповідні малюнки і діти визначають. (В гаманці №3. № 1- 30, № 2-242. № 3- 804) 3.2. Слоненя грало в кільця(Малюнок) . Скільки очок він набрав? (70 очок. 3.3. КОНКУРС «РОЗУМНИК» 1.Пасажир таксі їхав в село. По дорозі він зустрів 5 вантажівок і 3 автомашини. Скільки всього машин їхало в село? (1). 2.Кришка столу має 4 кути. Один з них відпиляли. Скільки кутів стало? (5) 3.У одній сім'ї в кожного з трьох братів є сестра. Скільки дітей в сім'ї? ( 4) 4.Півень, стоячи на одній нозі, важить 5 кг Скільки він важитиме, якщо встане на дві ноги? ( 5) 5.Двоє грали в шахи 4 години. Скільки часу грав кожний? ( 4 години) 6.Що легше: пуд вати або пуд заліза? ( однаково) 7.Супутник Землі робить одне обертання навколо Землі за 1 годину 40 хвилин,а друге за 100 хвилин. Як таке могло статися? ( 1год40хв=100хв 8.Яку геометричну фігуру вивчає покарана дитина? (Кут) 9.Назвіть 5 днів підряд, не називаючи ні днів тижня, ні чисел, ні місяців. (Позавчора, вчора, сьогодні і т.д.) 10. Прилад для вимірювання кутів? (транспортир) 11. Скажіть, скільки в кімнаті кішок, якщо в кожному з чотирьох кутів сидить по кішці, проти кожної кішки сидить по три кішки ?(4 кішки). 12.Над рікой летіли птахи: голуб, щука, дві синиці, два стригучи і п'ять угрів. Скільки птахів тут усіх? Ти скоріше порахуй !(5 птахів) 13.Дід, баба, внучка, Жучка, кішка, і мишка тягнули-тягнули ріпку і нарешті витягнули. Скільки очей побачили ріпку. (12) 14. Коваль підкував трійку коней. Скільки підков йому припало зробити.(12) 15. Біля їдальні, де обідали лижники, було увіткнено 20 лиж і 20 палиць. Скільки лижників ходило в похід. (10) 16. Скільки персонажів в сказці «Курочка Ряба» (4) А як же називається наступна станція? А про це ми дізнаємося, розв’язавши кросворд. II. СТАНЦІЯ «ПІЗНАЙКО» 2.1. Перше завдання полягає в тому, хто з вас більше за одну хвилину запише прислів’я, яке містить число. Наприклад «Один у полі не воїн» … 2.2. Друге завдання полягає в тому, щоб по черзі команди називали казку у назві якої зустрічається число. Повторювати назву не можна. 2.3. Третє завдання полягає в тому, щоб із слова, яке знаходиться в конверті утворити якомога більше слів за одну хвилину. Учитель: А зараз визначимо, яка назва наступної станці(Дітям пропонується роз'язати кросворд) III. СТАНЦІЯ «ХУДОЖНИК» 3.1.Перший конкурс. Запрошуються по одному представнику від кожної команди. Кожному гравцю необхідно одночасно лівою рукою малювати коло, а правою трикутник. 3.2. Другий конкурс Поглянете на двох їжаків. Скажіть, чим відрізняються ці їжаки? За кожну відмінність один бал.(Дітям пропонуються малюнки і вони шукають розбіжності) Учитель: Ну що ж наша гра дійшла до кінця. То ж підведемо підсумки та вручимо грамоти.
|