Математична вікторина для учнів 10-11 класів. - Творчі роботи вчителів-практиків - Каталог статей - Персональный сайт
Неділя, 04.12.2016
Педагогіка
Меню сайта
Наше опитування
Ваше ставлення до кредитно-модульної системи
Всього відповідей: 2159
Адміністрація сайту не несе відповідальності за зміст матеріалів, розміщених у каталозі.

Математична вікторина для учнів 10-11 класів.
Математична вікторина для учнів 10-11 класів 

Мета: розвивати логічне мислення, в нестандартних ситуаціях, розвивати
інтерес до математики, її історії, навчити правильно говорити,
відстоювати свою точку зору, а також виховувати цілеспрямованість.

Прилади: карточки з цифрами від 1 до 5.

Підготовка: За тиждень до конкурса, вибрати команди, командам дати
завдання: підготовитися до конкурсу привітання, до конкурсу капітанів
підготувати по три запитання.

На дошці: ”В математиці живе художник, архітектор і навіть поет. ”

Ведучий. Як говорив М. В. Ломоносов „Математику вже тому вчити треба,
що вона розум до порядку приводить.»

Доброго дня всім нашим глядачам, учасникам, а також шановним гостям.
Геніальний французький учений Блез Паскаль, який в молоді роки пізнав
найвищий політ музи, писав: «Предмет математики настільки серйозний, що
не можна втрачати момент, зробити його трохи цікавішим».

Конкурси:

1. Привітання.

2. Роздуми.

3. Брейн-ринг.

4. Конкурс капітанів.

5. Конкурс глядачів.

6. Усний рахунок.

7. Хто швидше?

Перш за все познайомимося з нашими командами. Кожна команда повинна була
продумати, як вона представить своїх гравців, свою емблему та девіз. Це
буде перший конкурс, який називається „Привітання” і вас будуть
оцінювати ваші ж однокласники. Та команда, яка отримає більшу кількість
оплесків отримає 3 бали.

Вовк Тетяна. Ми познайомилися з командами, і зараз проведемо невеличку
розминку. Для цього кожній команді необхідно відповісти на запитання, та
команда, яка дасть правильну або близьку до правильної відповідь одержує
право грати першою. Отже, уважно слухайте запитання:

Коли народився відомий математик Франсуа Вієт?

(У 1540 р.)

Розминка

Вовк Тетяна. Кожне питання оцінюється в один бал.

1 команда

1. Які числа називаються простими?

2. Як називаються прямі, що не перетинаються?

3. Кут менший 90?…

4. Як називається чотирикутник, в якого всі сторони паралельні?

5. Число при додаванні до якого сума не змінюється?

6. Як називається частина прямої, що має початок і немає кінця?

7. Як називається відрізок, що сполучає вершину трикутника з серединою
протилежної його сторони?

8. Як називається кут, що дорівнює 90??

9. Як називається трикутник, який має кут 90??

2 команда ‘Сміливці’

1. Які числа називаються „складеними”?

2. Як називається кут більший за 90??

3. Як називається чотирикутник, в якого тільки дві сторони

паралельні?

4. Число при множенні на яке добуток не змінюється?

5. Як називаються прямі, що перетинаються під прямим кутом?

6. Як називається частина прямої, яка складається з усіх точок площини і
знаходиться між двома іншими?

7. Як називається перпендикуляр, проведений з вершини трикутника до
протилежної його сторони?

8. Як називається кут, що дорівнює 180??

9. Як називається трикутник, в якого дві сторони рівні?

Ведучий. Натупний конкурс „Роздуми”.

Ви уважно слухаєте роздуми немовлят про якийсь математичний об’єкт. Якщо
з першого роздуму зрозуміло про який предмет іде мова, відповідаєте і
отримуєте 3 бали. Якщо ви незрозуміли або відповіли неправильно,
слухаєте другий роздум. Кажете відповідь і отримуєте 2 бали. А якщо ви
відповіли на роздум номер три,то отримуєте 1 бал.

1 команда

1. Вони такі незамітні, але дуже потрібні, важливі, в геометрії без них
неможливо.

2. Вони зустрічаються не тільки в геометрії, Але і у всіх книжках.

3. Іноді, коли учень не вивчив урок і погано відповідає, вчитель ставить
її в журнал і каже: «Підготовишся краще на другий раз, будешвідповідати»
(Крапка)
2 команда ‘Сміливці’

1. Вони бувають великі і маленькі, різного об’єму і одинакової форми,
вони оточують нас всюди.

2. Вони… як сік Джафа , як пачка печива, морозиво таке також буває.

3. Майже всі приміщення мають таку форму. І зараз ми знаходимося
всередині такого приміщення.

(Паралелепіпед)

Вовк Тетяна. Підводимо підсумки за два конкурси і переходимо до третього
конкурсу „Брейн-ринг”. Як же оцінюється даний конкурс: кожне запитання
оцінюється в один бал.

1. Яка теорема в середині століття називалася „магістр математики”?

(Теорема Піфагора)

2. Якщо квадрат і ромб мають однакові сторони, то площа якої фігури
більша?

(Площа квадрата більша, оскільки висота ромба менша за його сторону)

3. Вітрина, актриса, тритон. Яке число об’єднує всі ці слова?

(Три)

4. Що більше cos 40? чи sin 50??

(cos 40? = sin (90? – 40?) = sin 50?)

5. „Математику вже тому вчити треба, що вона розум до порядку
приводить.»

(М. В. Ломоносов)

6. Як знайти центр кола, користуючись тільки косинцем?

(Покласти вершину прямого кута в точку кола так, щоб його сторони
перетинали коло. Відмітити ці точки перетину, потім з’єднати їх –
дістанемо діаметр кола. Таким самим методом побудувати другий діаметр.
Їх точка перетину і буде центром кола)

7. Поясніть переклад і походженння слова «геметрія».

(«Гео» - земля, «метрейн» - виміряти)

8. Для перевірки того, що вирізаний кусок має форму квадрата, кравчиня
перегинає його по кожній з діагоналей і переконується, що краї обох
частинспівпадають. Чи достатня така перевірка?

(Ні, оскільки вказані дії задовільняють також і ромб)

Вовк Тетяна. Четвертий конкурс – це „Конкурс капітанів”. Капітан кожної
команди почергово задає свої три запитання іншому капітану. Кожне
запитання оцінюється в три бали.

Вовк Тетяна. П’ятий конкурс – „Конкурс глядачів”. Потрібно скласти
„Математичний алфавіт”. Необхідно для кожної букви алфавіта придумати
математичний термін. Наприклад: А – алгоритм, Б – бісектриса і т. д.
Поки наші глядачі і вболівальники думають над математичним алфавітом, ми
проведемо наступний конкурс „Усний рахунок”.

Командам роздаються карточки з цифрами від 1 до 5. Гравцям
потрібно стати в тій послідовності, в якій будуть розташовані цифри в
результатах даних обчислень.

1 команда

1. 15,15 + 19,1 = … (34,25);
15,15 + 19,1 = … (34,25);

2. 73,8 : 6 = … (12,3);

3. 2,5 * 4 + 135,23 = … (145,23).

2 команда ‘Сміливці’

1. 9,16 + 6,15 = … (25,3);

2. 92,4 : 7 = … (13,2);

3. 124,43 + 0,25 * 4 = … (125,43).

Вовк Тетяна. Давайте послухаємо нові алфавіти і підрахуємо бали наших
команд.

Останній конкурс – це конкурс „Хто швидше?”. Команди відповідають
почергово на запитання. За кожну правильну відповідь 1 бал. Якщо одна
команда дала неправильну відповідь хід переходить до суперника. Якщо
жодна з команд дала неправильну відповідь наступне запитання оцінюється
в 2 бали.

1. Чому дорівнює 2-2?

(1/4.)

2. Чому дорівнює (-18)0?

(1.)

3. Чому дорівнює (-1)32?

(1.)

4. Якщо x2 = 1, то x = …

(-1 або 1.)

5. Графіком функції y = x2 є …

(Парабола.)

6. Графік функції y = x2 симетричний відносно …

(Осі ординат.)

7. Чому дорівнює sin2??

(2sin?cos?.)

8. Чому дорівнює arcsin1/2?

(?/6.)

9. Чому дорівнює sin(?+?)?

(sin?cos?+cos?sin?.)

10. Які лінії перетинаються в центрі вписаного кола?

(Бісектриси.)

11. Чому дорівнює сума кутів рівнобедреного трикутника?

(180?.)

12. Тригонометрія – це вчення про…

(Тригонометричні функції.)

13. Що означає розв’зати рівняння?

(Знайти всі його корені або показати, що таких немає.)

14. Які рівняння мають однакові розв’язки?

(Рівносильні.)

15. Основні фігури стереометрії?

(Точка, пряма, площина.)

Вовк Тетяна. Підрахуємо бали і визначемо переможця.

Великий російський письменник Л. Толстой сказав, що людину можна
оцінювати дробом, знаменник якого – це все те добре , що він думає про
себе сам, а чисельник – це все те добре, що про цю людину думають інші.
Чим більший чисельник, тим більший самий дріб. Бажаємо всім, щоб щастя
додавалося, горе віднімалося, щоб достаток примножувався, а кохання
ділилося.

Категорія: Творчі роботи вчителів-практиків | Добавил: tanya-vovk (07.03.2011) | Автор: Вовк Тетяна Сергіївна
Переглядів: 5769 | Рейтинг: 4.6/5 |
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Логін:
Пароль:
Пошук
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 11
Гостей: 11
Користувачів: 0
Copyright Стеценко Н.М. © 2016
Сайт управляється системою uCoz