Субота, 20.04.2024
Педагогіка
Меню сайта
Наше опитування
Ваше ставлення до кредитно-модульної системи
Всього відповідей: 2225
Адміністрація сайту не несе відповідальності за зміст матеріалів, розміщених у каталозі.

Людина і природа
Виховна година на тему:
Людина і природа
Мета: у вигляді гри « Щасливий випадок» показати взаємозв’язок людини і природи; розвивати логіку мислення, уміння працювати у групі; прищеплювати любов до природи.

Обладнання: малюнки з ребусами, картинки з краєвидами природи.

Ведучий: який дивовижний красивий світ навкруги, яке небо, ліси, береги! Квіти щоденно вітають нас, як ми шануємо все живе, земне!
З дитячих років ми звикли до чарівної краси природи. Радіємо спілкуванню з нею, милуємось її красою. Природа надихала композиторів, художників на створення витворів мистецтва.
Виховну годину ми проведемо у вигляді гри «Щасливий випадок».
Діти нам потрібно поділитися на три команди.(Діти діляться на дві команди)
Ведучий:
Слів на описи не трачу, словом не передаси
Їх земної безсловесної краси.
Люди дивляться, п’яніють, в них кохаються віки,
Нареченим їх дарують, заплітають у вінки.
Ними кожен свою радість, власне щастя назива,
Квіти часто нам говорять втричі більше ніж слова.
В. Симоненко «Квіти»
Немає на землі нічого кращого і ніжнішого за квіти – цей чудовий, безцінний дар природи. Немає нічого на світі по етичнішого і привабливішого, ніж квіти – цієї чудової музики, чарівної гармонії форми, лінії і гами барв. Легенди та казки про квіти надихали багатьох поетів і композиторів. Поезія і музика лунає як гімн природі, ніжності, любові.
Цветы, как люди, на добро щедры,
И, щедро нежность людям отдавая,
Как маленькие, теплые костры.
Квіти здатні зачепити найпотаємніші струни людської душі. А скільки ніжності в їх назвах : маргаритка, незабудка, журавлина…
А зараз ми розпочнемо нашу гру.
І тур
Ведучий: Я зачитую вам легенду, вам необхідно назвати, про яку йдеться квітку. Пам’ятайте, правильна відповідь оцінюється у 2 бали.
Стародавня легенда говорить: коли Адам і Єва були вигнані з раю, ішов сильний сніг, і Єві було холодно. Тоді, щоб якось її заспокоїти і зігріти, декілька сніжинок перетворилися на квіти. Звідси символ цієї квітки – надія. Це перша квітка весни.(підсніжник, пролісок)
Пролісок блакитний!
Навколо ще лежать сніги,
А він всміхається, привітний,
А він вже скинув ланцюги!!!
О. Олесь
2.Назва цієї квітки походить від слова «зірка», «світло», «астер». У стародавній легенді йдеться про те, що ця квітка виросла з пилинки, що впала із зірки. (айстра)
Існує повіря, що коли вночі стати серед айстр і уважно прислухатися, то можна почути легенький шепіт: це айстри розмовляють між собою.
А крупные яркие астры
В осенней сухой тишине
Так пестры и разнообразны,
Что видимы и при луне.
3.Безжалісний римський полководець захопив у полон воїнів фракійців і зробив їх гладіаторами. Двоє товаришів, Свет і Терес, за його наказом змушені були битися один з одним на смерть. Переможцеві обіцяно звільнення. Але кривава битва не відбулася, оскільки юнаки відмовилися від неї, вони не зрадили дружбі й свої мечі ввіткнули в землю. Розлючені римляни вбили цих юнаків. А на місці увіткнутих у землю мечів розквітли прекрасні квіти. Відтоді ця квітка вважається символом дружби і вірності.(гладіолус)
Гладіолус у перекладі з латинської мови означає «меч». У Полонія Старшого є згадки про те, що висушену цибулину гладіолуса носили на грудях як амулет, що захищає від загибелі й допомагає здобути перемогу в поєдинкові.
4.Батьківщина цієї квітки – Персія. Існує поетична легенда: одного разу богиня квітів і радості Флора в супроводі Сонця й богині райдуги Іриди спустилася на Землю. Вони перемішали всі фарби й кольори веселки й почали осипати ними ліси, поля, луки. А коли залишилася тільки бузкова фарба, Флора окропила нею кущі.
Що це за квіти?(Бузок)
А про цю квітку існує кілька легенд. Старовинна російська легенда розповідає, що водяна царівна Волхова палко покохала Садко. Одного разу в місячному сяйві вона побачила свого коханого із земною дівчиною Любавою. Відвернулася горда царівна й пішла. З її дивних синіх очей текли сльози й тільки Місяць спостерігав, як вони перетворювалися в ніжні квіти, що нагадували перлини. Від тоді ця квітка вважається символом чистої, ніжної любові.
5.У римській міфології говориться, що якось богиня мисливства Діана потрапила в незнайомий ліс,де жили фавни. Побачивши гордовиту красуню, дівчина втекла від фавнів. Вана була змушена довго і швидко бігти, її засмагле красиве тіло покрилося краплями ароматного поту, який падав на землю і перетворювався в чарівні духмяні квіти. Вони є ліхтариками для гномів, у них оселяються лісові ельфи. У цих квітах на ніч ховаються сонячні зайчики.(Конвалія)
О первый ландыш! Из – под снега
Ты просишь солнечных лучей,
Какая девственная красота
В душистой красоте твоей.
6.Про цю квітку також багато легенд.
За доби середньовіччя церковники вважали, що ця квітка оберігає від нечистої сили й усіляких негараздів . Під час обвинувачення у змові з нечистою силою судді, вимовляючи ім’я звинуваченого, кидали на сковорідку з киплячим жиром листок цієї квітки. Якщо листок залишався на сковорідці, людину виправдували, а якщо листок «вистрибував» - то її засуджували і спалювали на вогнищі.
У давні часи у ніч на Івана Купала дівчата плели із цих квітів віночок і кидали у воду , загадуючи на коханого.(Барвінок)
Барвінок – це символ краси. Здавна вважалося що ця рослина дарує дівчині вроду. Дівчата умивалися відваром із барвінку.
Очей моїх зорі погаснуть.
В печалі за світом ясним,
А потім за снігом, за часом,
Барвінком зростуть молодим.
7.Ця квітка є у гербі міста Родоса. В Елладі її присвятили богині любові і краси – Афродиті. В античній міфології йдеться проте, що одного разу на горі Олімп боги пили вино безсмертних – нектар. Амур, син богині любові, розлив келих із вином, краплини якого потрапили на пелюстки цієї непримітної квітки і перетворили її в чарівну ароматну квітку (троянда).
И нет ей равных среди цветов,
Ибо она – их царица
«Царівною квітів» назвали троянду давньогрецька поетеса Сафо.
В українському фольклорі троянда – це ружа, рожа. Рожа – найпоетичніша квітка українських народних пісень, найкрасивіша серед усіх квітів.
Троянда – символ краси, молодості, процвітання, оновлення у природі і людських почуттях.
8.Ця квітка є героїнею багатьох англійських казок. Вона вважається колискою для фей і ніжних ельфів. Батьківщина цієї квітки – Персія. У ХХ ст. ця квітка потрапила в Європу. А в Голландія існує культ цієї квітки. В Австралії за 3 цибулини цієї квітки було куплено 2 будинки (тюльпан).
9.А ця квітка названа на честь професора Петербурзької академії наук Георга Готліба. Її батьківщина Мексика. Бараболі цієї квітки індіанці використовували в їжу, називали їх акокотлі – «водяна труба» - бо в неї пуста стеблина (жоржина)
10.Згідно з давньогрецьким міфом, Центавр Хірон використовував ці квіти з лікувальною метою. Латиницею вони і називаються – центаври.(волошка).
(Підводяться підсумки І туру)
ІІ тур
Ведучий: може трапитися так, що людина заблукає в лісі. Куди йти, як орієнтуватися на місцевості за деревами, рослинами, сонцем, птахами?
1.Перед вами лише сосна та ялина. Як визначити за ними північ і південь? (Смоли на стовбурах більше на тій стороні, де південь.)
2.Ви збирали ягоди і заблукали. Чи підкаже вам ягідка де північ, а де південь? (Найстигліша ягода росте із південної сторони.)
3.Ви заблукали в лісі, і вам став траплятися подорожник. Що це означає? (Означає, що недалеко є дорога.)
(Підводяться підсумки ІІ туру)
ІІІ тур
Ведучий: наступним вашим завданням буде дати правильні відповіді на запитання.
1.Назва якої рослини пов’язана із дзвоном? (дзвоники, дзвіночок)
2.Де раки зимують? (у норах)
3.Яка найменша пташка у світі? (колібрі)
4.Які нитки у природі найтонші? (павутина)
5.Яка змія найбільша? (Анаконда)
6.Якого кольору хамелеон? (різного)
7.Дитина корови. (теля)
8.Який звір ніколи не бачить сонця? (кріт)
9.Чи вміють слони плавати? (так)
10.Скільки ніг у павука? (8)
11.Королева квітів. (троянда)
12.Спить на землі, а вранці зникає?(Роса)
13.Яка тварина зеленого кольору? (крокодил)
14.Дитина вівці.(ягня)
15.Чи росте дерево взимку?(ні)
16.Дуже сильний дощ. (злива)
17.Третій місяць весни. (травень)
18.Весною чи влітку розцвітає бузок? (весною)
19.Що виготовляють з соняшника?(Олія)
20.У ставку купався і сухий зостався. (гусак, качка….)
21.Що робить взимку їжак?(спить)
22.Скільки крил у жука? (2 пари)
23.Зимою і літом одного кольору. (ялинка)
24.Без вікон, без дверей повна хата людей. (гарбуз).
25.Всі його люблять, всі його чекають, а хто подивиться, кожен скривиться (сонце).
26.Торох-торох, розсипався горох, а почало світати – нічого збирати.(зорі і небо)
27.Один баранець пасе тисячі овець.(місяць і зорі)
28.Текло, текло та й лягло під лід.(вода і лід)
29.Мене просять і чекають, а як з’явлюсь, то тікають.(дощ)
30.Кольорові коромисла через річку повисли. (веселка)
(Підводяться підсумки ІІІ туру)
ІV тур
Ведучий: Діти, а наступним вашим завданням буде розв’язування ребусів.
(Підводяться підсумки всієї гри)
Висновок
Ведучий: світ навколо нас дуже привабливий і цікавий. Живемо в ньому, немов у рідній домівці, бо ми теж частинка цієї природи. А щоб тобі було тут затишно і добре, то треба поводитися мудро, оберігати природу, бо без неї ми не зможемо жити. Треба допомагати природі відновлювати свої сили.
Що потрібно робити, щоб природа була гарною, чистою?
Ти це можеш!!!
1.Посади деревце, щоб очищало повітря.
2.Посій квіточку, щоб милувало твій зір.
3.Розчисти джерельце, воно чекає твоєї допомоги.
4.Змайструй годівничку для птахів на зиму.
5.Люби цей світ, він просить захисту й любові.
Природа
Все, що довкола тебе є:
Поля і гори, й ріки –
Все на святій землі твоє
Від роду і довіку.
Це ліс, що піснею дзвенить,
Коли вісна прилине.
Метелик, що на цвіт летить
До кущика калини.
Гаряче сонечко вгорі,
А в нічку зорі ясні.
І клен крислатий угорі
Моря і океани…
І небо, холод і тепло,
І дощики, й тумани.
Верба, що сумно до ставка
Спустила довге гілля.
А в небі хмаронька легка –
Все це і є природа!
Он звір, он пташечка летить,
Жучок заліз на зілля.
Усе прийшло у світ, щоб жить,
Усе це є природа!!!

Джерело: http://Виховні години 5-8 кл., Красоткіна "Виховні заходи", Пігович "Позакласні виховні заходи 1-4 кл."

Категорія: Розробки виховних годин | Добавил: Габрись (17.02.2010) | Автор: Габрись Ганна
Переглядів: 17854 | Коментарі: 2 | Рейтинг: 3.2/5 |
Всього коментарів: 1
1 admin  
0
Яка роль учителя в організації і проведенні заходу?

Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Логін:
Пароль:
Пошук
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Copyright Стеценко Н.М. © 2024
Сайт управляється системою uCoz