Кроки до успіху - Розробки виховних годин - Творчі роботи студентів - Каталог статей - Персональный сайт
Неділя, 04.12.2016
Педагогіка
Меню сайта
Наше опитування
Ваше ставлення до кредитно-модульної системи
Всього відповідей: 2159
Адміністрація сайту не несе відповідальності за зміст матеріалів, розміщених у каталозі.

Кроки до успіху
Тема: Кроки до успіху
Мета:
Навчальна:
- допомогти старшокласникам у визначенні цілей на майбут¬нє; мотивувати їхню подальшу навчальну діяльність при виборі про¬фесії.
Виховна:
- виховувати шанобливе ставлення до будь-якої професії.
Розвиваюча:
- розви¬вати ділові якості, критичне ставлення до себе, до своїх можливостей, до дійсності.
Обладнання: буклети з міського центру зайнятості; різноманітні діагностичні анкети, вправи для старшокласників; на дошці гасло: «Хочу — Можу — Треба!»; репродукції картин, які відображають процес праці.
Епіграфи:
«Кожна людина народжується для якогось діла». (Е. Хемінгуей.) «І труд, і піт благословен...». (М. Рильський.)
«Все, що в силі чинити рука твоя, теє роби». (Старий Завіт, Еклез. 9.10.)
«Багатством живиться лише тіло, а душу звеселяє споріднена пра¬ця». (Г. Сковорода.)
«Нехай кожний займається тією справою, яку він знає». (Давньо¬грецьке прислів 'я.)
Хід заняття
I. Організаційний момент
II. Вступне слово класного керівника
(Учитель нагадує про попередні заняття, на яких уже йшлося про світ професій, пріоритети та уподобання молоді, спрямовуючи у відповідне русло наступну діяльність старшокласників.)
III. Мотивація
3. ТРЕБА!
2. МОЖУ!
1.ХОЧУ!
(Пояснення вчителем змісту гасла — епіграфа: це етапи до при¬йняття рішення при виборі майбутньої професії.)

IV. Евристична бесіда
• Коли житття в Україні стане кращим?
• Чи потрібно сьогодні чесно, сумлінно працювати?
• Навіщо вчитися, якщо і без цього можна прекрасно влаштуватися після школи?
• У чому ви вбачаєте сенс життя?
• Як поєднується ваша мрія з іншими бажаннями непрофесійної сфери (вільний час, родина, особисті бажання)?
V. Мотиваційні вправи-ігри
1) «ХОЧУ»
(Старшокласникам роздаються картки, на яких указані деякі цін¬ності. Пропонується обрати серед перелічених 5 пріоритетних.)

Приклади особистих цінностей
1. Різноманітні задоволення.
2. Сімейний добробут.
3. Соціальна справедливість.
4. Вірність.
5. Популярність.
6. Вдалий шлюб.
7. Благополучна родина.
8. Доброзичливість.
9. Влада.
10. Слухняні діти.
11. Допомога людям, які потребують її.
12. Безпека.
13. Спокійна старість.
14. 14.Взаємодопомога.
15.Взаєморозуміння.
16.Гармонія з природою.
Приклади професійних цінностей:
1. Користь суспільству.
2. Можливість зміцнювати мир і стабільність на Землі.
3. Можливість бути в колективі, брати участь у його справах.
4. Можливість удосконалювати свій духовний світ.
5. Відчуття радості від праці.
6. Усвідомлення краси праці.
7. Можливість використовувати всі свої здібності.
8. Можливість постійно вдосконалюватися.
9. Великі можливості для творчості.
10. Можливість бути оригінальним у роботі.
11. Велике розумове навантаження.
12. Велике фізичне навантаження.
13. Матеріальна незалежність.
14. Стабільне майбутнє.
15. Престиж серед друзів і знайомих.
16. Швидке підвищення кваліфікації і професійне зростання.
17. Можливість працювати серед людей.
18. Можливість працювати на відкритому повітрі, бути в постій-
ному русі.
(Через певний час учитель запитує, чи можуть учні про¬аналізувати свій вибір (цінності), далі пропонує на тих самих картках зазначити поруч цінності, які є важливими при виборі професії (тобто ті, якими слід володіти у професійній діяль¬ності).
Учні мають проаналізувати свої пріоритети, порівнявши бажане
і реальне.)
2) «МОЖУ»
а) робота з анкетою-квадратом
Кожному учневі пропонується таблиця, в якій необхідно заповни¬ти 4 клітини, а саме: мрія; мета (бажання); хобі; гордість (досягнення). Далі відбувається самоаналіз анкети-квадрату. За бажанням учні ко¬ментують свою роботу.
б) вправа «Мої сильні і слабкі сторони»
Кожному пропонується заповнити анкету — аналіз власних вад і позитивних якостей (це дає можливість дитині ще раз поринути у власний світ, проаналізувати свої сильні і слабкі сторони, перш ніж прийняти важливе рішення щодо вибору професії.
Мені добре вдається
Мені погано вдається
Мені не подобається
Мені цікаво
Мені нудно
Я горджуся
Я хотів би бути більш
Я хотів би бути менш
Найбільшим стимулом для мене є
Люди вважають, що мої переваги — це
Люди вважають, що мої недоліки — це
в) робота в парах
Учням пропонується скласти список проблем, з якими можна зі¬ткнутися у світі професій. Проблеми обговорюють у парах (за пар¬тою), обирають три найважливіші, а потім виголошують їх у класі, дискутують у колі однокласників.
3) «ТРЕБА»
Учитель. Для того, щоб із вами не сталося прикрих ситуацій, пов'язаних з вибором професії, необхідно добре володіти інформаці¬єю про ринок праці.
(Заздалегідь підготовлені учні виголошують інформацію про ри¬нок праці у місті (в регіоні), в Україні у формі інтерв 'ю з міського центру зайнятості. Декілька учнів розповідають про заходи реаліза¬ції своїх цілей, наприклад, у пошуках роботи чи перекваліфікації (такі послуги також надає центр зайнятості).)
VI. Підсумки
(Учитель ще раз звертається до гасла «Хочу — Можу — Треба!», висловлювань відомих людей, підсумовує основні моменти години спілкування.)

Категорія: Розробки виховних годин | Добавил: Nellichka (31.03.2010) | Автор: Штаєр Людмила
Переглядів: 7840 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 2.0/1 |
Всього коментарів: 1
1  
Для якого класу ця виховна?

Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Логін:
Пароль:
Пошук
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 10
Гостей: 10
Користувачів: 0
Copyright Стеценко Н.М. © 2016
Сайт управляється системою uCoz