Понеділок, 11.12.2017
Педагогіка
Меню сайта
Наше опитування
Ваше ставлення до кредитно-модульної системи
Всього відповідей: 2204
Адміністрація сайту не несе відповідальності за зміст матеріалів, розміщених у каталозі.

Хто багато читає, той багато знає
Хто багато читає, той багато знає
Провів
Студент 13 групи фізико-математичного факультету
Яцентюк Тарас

бібліотечний урок – гра
Мета: виховувати любов до книги та почуття обов’язку до навчання, спонукати учнів до підвищення свого інтелектуального рівня, сприяти усвідомленню важливості читання.
Хід читання
Бібліотекар. Бібліотека( грец. Bibliotheke, від biblioh – книга і theke – сховище) – це культурно – освітня інформаційна установа, що збирає і зберігає друковані та рукописні матеріали, організовує громадське користування літературою та провидить довідково – бібліографічну роботу.
Бібліотека – один із найважливіших продуктів розвитку людської цивілізації. Діяльність бібліотек пов’язана із суспільством протягом усієї історії його існування.
Бібліотеки виникли у ш тисячолітті до н.е. і майже до середини ХІХ століття були пасивними у своїх стосунках із широким колом читачів. У процесі історичного розвитку бібліотеки стали поділятися на певні типи і види. Окрім церковних, монастирських та університетських бібліотек наприкінці ХІХ – на початку ХХ ст.. з’являються публічні, академічні, наукові, шкільні та ін. бібліотеки.. А наприкінці 50 – х років на початку 60 –х років ХХ ст.. уже постало питання про об’єднання у єдину бібліотечну систему.
Найдавнішою та найбільшою бібліотекою була Александріївська. Названа вона на честь Олександра македонського, заснована у ІІІ ст..до н.е., розміщувалася у Палацовому корпусі і мала назву Мусійбон (зібрання муз).
У ній зберігалися книги Греції, Риму, Єгипту, Середньої Азії, Індії. Це становило 2000 свитків, глиняних дощечок, папірусів, що зберігалися в глиняних футлярах на початку І ст.. до н.е. у ній нараховувалося 700 тис. одиниць зберігання. У 642 роцці султан Хамир Омар спалив бібліотеку.
На території сучасної України найдавнішими були бібліотека Софіївського собору в Києві(заснована у 1037 році.), бібліотека Києво – Печерської лаври (ХІ ст.).
Сьогодні у нас присутня група дослідників: Літописець, історик та сучасник. Вони розкажуть історію розвитку книги.
Учень – літописець. На території України в давнину традиційними матеріалами для письма були березова кора (береста) та пергамент. Берестяні грамоти збереглися погано, а ось пергаментні книги – інша справа. Пергамент виготовляли з телячих шкір. Завозили їх до нас із грецьких міст. Але понад 700 тис. років тому навчилися виготовляти пергамент і в Україні. Тисячі рукописних книг зберегли бібліотеки Київської Русі. На Русі книги переписувалися в монастирях. Книги коштували дуже дорого тому, їх прикрашали ювеліри та художники. За одну таку книгу можна було купити великий міський будинок або землю.
Писалися книги без будь – яких правил орфографії, слова не розмежовувалися, розділових знаків не було, тому читати їх було досить важко. Писали їх червоним і чорним чорнилом, іноді використовували золото або срібло. Виносити книгу з приміщення не дозволялося, тим більше, що такі книги були дуже важкими, щоб їх не вкрали, їх приковували ланцюгами до столу, на якому зберігали.
Учень – історик. Із ХVІ ст. на українських землях з’явилися друковані книги. Першим у Європі хто винайшов процес книгодрукування був Йоган Гутенберг ( німецький винахідник, 1399 – 1468рр.) Він заснував друкарню в Страсбурзі, зробив зручний слолитний пристрій та сконструював друкарський прес. Перші шрифти включали в себе великий набір літер. Наприклад, Біблія Гутенберга мала 290 знаків: 47 великих і 243 малі літери.
Друга частина винаходу – ручний типографічний станок. Він був настільки вдалий, що майже 350 років використовувся без змін.
Книгодрукування в Москві почалося в 50 –ті роки ХVІ ст.. У 1563 р. запрацювала перша друкарня, у якій працювали І. Федоров і П. Тимофєєв.
У середині XVІІІ ст.. виникла необхідність у великому випуску газет і журналів. Тому винахідник Фрідріх Кеніг удосконалив друкарський станок під назвою «Зульський прес».
На початку ХІХ ст.. Кеніг зробив рішучий крок до виготовлення швидкості друкарської машини.
У 1848 році Август Епелгейт винайшов ротаційну машину, засновану на обертанні механізму. Ці машини використовуються до наших часів.
Окремо хочеться розповісти про Івана Федорова – засновника книгодрукування в Україні. Він був дияконом церкви Миколи Густинського. У 1564 р. Федоров разом із Петром Мстиславцем надрукував «Апостол», що став першою друкованою книгою. Іван Федоров розробив шрифт, яким користувався довгий час. У 1566 році переїхав до Литви, де продовжував роботу. У 1574 році він надрукував «Буквар» - перший підручник, у 1578 році – « Азбуку», у 1580 році – « Новий Завет».

Учень – учасник. На початку ХХ ст.. в Україні питання книгознавства розроблялися в Українському науковому інституті. Тепер ці питання досліджуються в інституті культури.
1972 року в м. Києві засновано музей Книги і книгодрукування. Зараз людство досягло вершин своїх знань, досить упевнено розвиваються комп’ютерні технології. І Бібліотеки не є винятком: їх обладнують сучасною технікою, що дає можливість замовити книжку через Інтернет і прочитати її вдома. Але жива книжка, за дослідженнями учених, є цікавішою і доступнішою. Тому у всьому світі існує безліч книгодрукарень. Читати улюблену книжку можна у будь – який час, при нагоді, коли є настрій. А комп’ютер не завжди є під рукою.
Бібліотекар. Дякуємо нашим дослідникам. Інформація дуже цікава. Всі уважно слухали, тому зможуть використати її протягом нашого змагання знавців та ерудитів. (Учні об’єднуються у дві команди «Знавці», та «Ерудити».)

Конкурс 1. «Живі картинки»
Бібліотекар. Перевіримо, чи уважно ви читаєте книжки. Зараз побачите «Живі картинки». Вам потрібно назвати автора і назву книжки. За повну правильну відповідь команда отримує 4 бали.
(Діти зображають «Живі картинки» - інсценізують невеличкі уривки з відомих творів. Журі оцінює кожну команду за кількістю правильних відповідей.)

Конкурс 2. «Ромашка»
Класний керівник. А зараз ми пропонуємо вам перевірити свої знання з різних наук. Цей конкурс називається «Ромашка». Вам буде поставлено запитання, а ви повинні дати відповідь і назвати, з якого предмета це запитання. За правильну відповідь команда отримує 2 бали.
1. Чим відрізняється павукоподібні від ракоподібних? (Парами ніг. Біологія.)
2. У чому різниця між зоологією і ботанікою? ( У предметі вивчення ( тварини і рослини). Біологія.)
3. Хто і коли заснував Київ? (Полянський князь Кий наприкінці V- у першій половині VІ ст.. Історія.)
4. Від чого походить назва міста Житомир? ( «жито», та «мир».Історія.)
5. Яка площа України? (603, 7 кв. км. Географія.)
6. Назвіть найбільший материк. Євразія. Географія)

Конкурс 3. «Книжка саморобка»
Бібліотекар. Обидві команди зараз отримують конверти, у яких є макет книжки, картинки, ножиці, скотч, маркер. Кожна команда повинна зробити книжку – саморобку, використовуючи ці матеріали. Обов’язково потрібно написати назву книжки і наклеїти картинки, за якими скласти оповідь. У цьому буде оцінюватися оформлення книжки, зміст та презентація. Відведений час для оформлення книжки – 5 хвилин. Максимальна оцінка за конкурс 0 3 бали.

Конкурс 4. «Запитання з кошика»
Бібліотекар. Останній конкурс має назву «Запитання з кошика»Ви по черзі виймаєте з кошика аркуші із запитаннями і даєте на них відповіді. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал.
1. Хто першим узявся з написання книг? (Літописці.)
2. На чому писалися перші книги? ( Бересті, пергаменті.)
3. Чому книги були дуже дорогими? ( Їх прикрашали ювеліри та художники золотом і сріблом.)
4. Хто винайшов процес книгодрукування? (Фрідріх Кеніг.)
5. Хто був засновником книгодрукування в Україні? ( Іван Федоров.)
6. Коли виникли бібліотеки? ( У І тис. до н.е.)
7. У якому році засновано музей книгодрукування в Києві? ( У 1972 році.)
8. Яка найдавніша бібліотека, що за книжки зберігаються в ній? (Александрійська. Зберігалися свитки, глиняні дощечки, пергаментні книги, з берести.)
9. Що таке «бібліотека»? (Культурно – освітня установа, що збирає і зберігає друковані та рукописні матеріали.
10. Які книжки допомагають вам у навчанні?
(Підручники.)
Журі оцінює кожну команду за кількістю правильних відповідей, підраховує результати й оголошує і нагороджує переможців і учасників грамотами.)

Розробив педагог-організатор: Галяс Валентина Миколаївна

Категорія: Розробки виховних годин | Добавил: tartaras162008 (17.02.2010)
Переглядів: 6163 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 3.0/1 |
Всього коментарів: 1
1  
Для якого класу організований цей захід?

Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Логін:
Пароль:
Пошук
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 5
Гостей: 5
Користувачів: 0
Copyright Стеценко Н.М. © 2017
Сайт управляється системою uCoz