Інтерактивна виховна година на тему "Дружба" - Розробки виховних годин - Творчі роботи студентів - Каталог статей - Персональный сайт
Субота, 25.02.2017
Педагогіка
Меню сайта
Наше опитування
Ваше ставлення до кредитно-модульної системи
Всього відповідей: 2176
Адміністрація сайту не несе відповідальності за зміст матеріалів, розміщених у каталозі.

Інтерактивна виховна година на тему "Дружба"
Тема: «Дружба»
Очікувані результати.
Після цього заняття учні зможуть:
• визначати, у яких випадках людину можна назвати другом;
• аналізувати життєві ситуації та робити із них висновки;
• розрізняти поняття «приятель», «знайомий» та «друг».
Обладнання: аркуші паперу для індивідуальної та колективної роботи; плакати з написами «Так», «Ні», «Не знаю», які прикріплені у різних кутках класу; бейджики з написами «промовник» («речник», «оратор») та «секретар»; Мовленнєві опори, написані на окремих великих аркушах, щоб можна було прикріпити біля дошки, або ж на картках, окремо у кожного учня: «Я думаю…», «На мій погляд…», «Я вважаю…», «Ми обговорили і записали так…».
Хід заняття.
I. Мотивація
1. Вступне слово вчителя:
- Сьогодні, йдучи на роботу, я почула, як два хлопчаки сварилися, а потім один сказав: «Ти мені більше не друг!»
2. Прийом «Незакінчені речення»:
- За 20 сек. продовжте, будь ласка, речення, що написане на дошці: «Другом можна назвати людину, яка…»
Варіанти учнівських відповідей: «…не б’ється», «…завжди розуміє», «ніколи не зрадить», «…підтримує», «… ділиться усім» і т.п.
II. Оголошення теми та очікуваних результатів виховної години (написано на дошці):
- Отож, сьогодні тема нашої виховної години «Дружба». Подумайте півхвилини і продовжте речення, записане на дошці: «Від сьогоднішнього заняття я очікую…»
Варіанти учнівських відповідей: «… з’ясувати, у яких випадках людину можна назвати другом», «…чи можна вважати людину другом (чи ворогом) лише за один вчинок».
III. Надання необхідної інформації.
Словникова робота. Тлумачення слова «дружба», користуючись словниками.
Примітка: Якщо у наявності доступна кількість тлумачних словників, то учні самостійно з’ясовують значення слова, якщо ні, то вчитель записує тлумачення на дошці.
IV.Читання розповіді. Завдання:
- Послухайте історію про двох дівчаток, Тамару та Оленку, та скажіть: чи можна назвати їх друзями в цій ситуації?
А може так і треба?
Коли вчителька хімії принесла контрольні, Олена з Тамарою ще були подругами. І коли почала проставляти оцінки в журнал і кожний називав свою оцінку, все йшло добре. Але ось назвали прізвище Олени. «Чотири», - відповіла вона. Тамара так і підскочила: у зошиті подруги була трійка.
- Вона обманює! – закричала Тамара. – У Олени не «чотири», а «три».
Олена образилася на Тамару. «Я розумію, що вчинила погано. Але хіба подруги робити так, як Тамара? Хіба не могла вона спочатку поговорити зі мною? Я й сама все зрозуміла б і перед вчителькою вибачилась би за обман. Чи, може, по-чесному так і треба? »
V. Інтерактивні вправи за змістом виховного оповідання.
I частина.
«Один-два-чотири-усі разом» (технологія кооперативного навчання).
Завдання учням:
- За 2 хв. продумайте та індивідуально, не заглядаючи на аркуші паперу до сусіда, письмово дайте відповідь на запитання, написане на дошці: «Тамара вчинила правильно, тому що…» або «Тамара вчинила не правильно, тому що…». Дописується лише один приклад до кожного речення.
2. Об’єднання учнів у пари. Завдання:
За 2 хв. обговоріть один з одним свої варіанти відповідей. Ви обов’язково повинні дійти згоди у процесі обговорення і залишити по одному (спільному на двох) продовженню кожного речення.
3. Об’єднання учнів у четвірки. Завдання:
- Обговоріть (за 2 хв.) свої продовження речень. Ви знову обов’язково маєте дійти згоди у процесі обговорення і залишити по одному (спільному на чотирьох) варіанту відповіді.
4. Залежно від кількості учнів у класі можна об’єднати четвірки у більші групи або ж одразу перейти до колективного обговорення. Завдання для колективного обговорення:
Кожна четвірка (більша група) обирає «речника» («промовника», «оратора»), який повідомить спільну думку групи, та «секретаря», який запише обране продовження речення на дошці. Усно аргументуйте свої записи.
5. Рефлексія. Запитання:
- Що вам найбільше сподобалося у цій вправі?
- Хто не погоджується із записами, зробленими на дошці?
II частина. Метод «Займи позицію».
1. Завдання:
- Дайте відповідь на запитання, яке написано на дошці: «Ви особисто вважаєте Тамару хорошою подругою?» Якщо так, станьте у класі біля плаката із написом «Так», далі, відповідно, біля плакатів «Ні», «Не знаю».
2. Підготовка учнів (самостійно або у групі) до обґрунтування своєї позиції, чому саме її вони обрали та пояснення (індивідуально чи представниками кожної групи), використовуючи мовленнєві опори для побудови аргументів.
3. Вислуховування позицій та аргументів інших.
Варіанти учнівських відповідей: «Тамара хороша подруга, вона вчинила справедливо», «Тамара погана подруга, адже видала подругу», «Не знаю, хороша чи погана Тамара подруга, оскільки вона не хотіла видавати подругу, а хотіла, щоб було справедливо».
4. Якщо після обговорення цього питання хтось із учнів змінить свою думку, треба запропонувати йому стати біля відповідного плаката та пояснити, чому змінилася думка.
5. Рефлексія.
- Чим сподобалася вам ця вправа?
- Чому ми говорили саме про Тамару?
VI. Рефлексія. Технологія «Мікрофон» та прийом «Незакінчені речення».
- Продовжте речення, записані на дошці: «Сьогодні на занятті я зрозумів…», «Людину можна назвати своїм другом, якщо вона…».
Категорія: Розробки виховних годин | Добавил: Jastermina (03.03.2010) | Автор: Андріуца Ольга
Переглядів: 10370 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 4.3/7 |
Всього коментарів: 1
1  
Який же висновок?

Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Логін:
Пароль:
Пошук
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Copyright Стеценко Н.М. © 2017
Сайт управляється системою uCoz