Неділя, 23.04.2017
Педагогіка
Меню сайта
Наше опитування
Ваше ставлення до кредитно-модульної системи
Всього відповідей: 2187
Адміністрація сайту не несе відповідальності за зміст матеріалів, розміщених у каталозі.

Ідеал нашого часу (диспут)
Ідеал нашого часу 
(диспут)
Пізнавально-виховна мета: Розкрити підліткам поняття про ідеал в психології, філософії та моралі, виховувати в учнів моральні якості, вольові риси заохочення до самовдосконалення.
Обладнання: дошка .

План:
1. Вступне слово (пояснення мети проведення виховної години);
2. Обговорення питання:" Де відтворюється ідеал, де його зображують?" "Хто для вас є ідеалом?"(з’ясування, чи зрозуміли учні про, що йде мова).
3. Аналізування вислову Еммануїла Канта. (чи можна ним керуватися в житті).
4. Висновки з проведеної виховної роботи.

Вступне слово:
Тема нашої дискусії – «Ідеал нашого часу» - обрана не випадково, адже ідеал – це взірець досконалості, кінцева. Найвища мета прагнень, образ, що вивчає спосіб мислення у діяльності людини. На протязі віків перед філософами і звичайними людьми поставало питання: «Яким потрібно бути, щоб твоє життя було щасливе, а твої справи приносили людям користь, викликали пошану до тебе?» Зверніть увагу, що йдеться не тільки про особистий інтерес. Людина живе у суспільстві і у взаємозв’язку з іншими людьми. У наш час, коли Україна стоїть на шляху розвитку, побудови демократичної держави, постає питання про ідеал, взірець особистості, який найкраще відображатиме потреби сьогодення.

Пригадаєте, хто міг бути ідеалом середньовіччя?
Діти відповідають, що це лицар.
Якими рисами він повинен володіти? (наведені якості записувати на дошці)
Підсумовуючи обговорення, виділяємо такі пункти:
- хоробрість,
- відданість,
- почуття обов’язку,
- пошана до жінки, такі риси притаманні були справжньому лицареві.

Водночас природніми були і такі «доблесті»:

перебільшення ролі честі,
кривдника можна було вбити без докорів сумління,
жорстокість до ворогів,
зневага до простого люду та ін.
Таким чином, приходимо до висновку, що з часом поняття про ідеал змінювалось. І у нас відбулась переоцінка цінностей після здобуття Україною незалежності.

Після цього переходимо до обговорення такого питання:

Де відтворюється ідеал, де його зображують?

Вчитель дає домашні відомості: Оскільки це зразок до наслідування, то він повинен бути доступним широким верствам населення. Учні приходять до висновку, що ідеал зображується в мистецтві (кіно, телебачення, художня література). Тут показують образи людей, які гідні наслідування.
Учитель пропонує назвати героїв кінофільмів, які могли б претендувати на зразок ідеальної особистості.

Учні називають улюблених кіно героїв. (запропоновані варіанти відповідей записуємо на дошці). Оскільки багато дітей не згідні з вибором однокласників, то учитель пропонує вибрати критерії оцінки і пропонує учням звернутися до здобутків людства:
Відомий німецький філософ Еммануїл Кант (1724 – 1804) сформулював такий категоричний імператив (веління, настійна вимога): «Завжди чини так, щоб твоя поведінка могла стати загальним правилом». Тобто, роблячи щось, ви мусите пересвідчитись, чи хотілося б вам, аби й інші люди поводилися так само у відповідній ситуації.
З цього погляду учитель пропонує переглянути той список кіно героїв, що був названий учнями і переконатись, чи всі вони відповідають моральному закону, який сформулював Кант та з’ясувати якому з героїв притаманна найбільша кількість якостей ідеалу нашого часу (якості вказані на дошці, попередньо наведених учнями)
Отже, зробимо висновок, що поводитись, як герої усіляких бойовиків, трилерів неприпустимо. Адже коли всі стануть кілерами, вбивцями, людство загине. Цей підхід до моралі називають ще й «золотим правилом», яке формулюється так: «Поводься так, як би ти хотів, щоб повилися з тобою».
Звертаємо увагу на питання:
Чи є різниця між постулатом Канта і цим правилом?
Котре з них краще, головніше?
Якого з них ви дотримуєтесь у житті?
Що легше: поводитись, як усі, чи так, як мали б діяти всі?
Як ви розумієте заповідь: «Не сотвори собі кумира»?

Учні приходять до висновку, що не слід захоплюватись акторами та іншими «зірками».
Які ще слова з Біблії стосуються ідеалу поведінки?
Учні називають десять заповідей.
1. Нехай не буде тобі інших богів передо Мною!
2. Не призивай Ймення Господа, Бога твого, надаремно!
3. Пам’ятай день святий, щоб святити його!
4. Шануй свого батька та матір свою, [щоб довгі були твої дні на землі]! Що це означає
Ми повинні боятися і любити Бога так, щоб не зневажати та не гнівити наших батьків та інших старших, а шанувати їх, служити їм і слухатися їх та наділяти їх любов’ю й повагою.
5. Не вбивай!
Що це означає?
Ми повинні боятися і любити Бога так, щоб не завдавати болю чи шкоди нашому ближньому щодо тіла його, а допомагати йому та бути йому другом у всякій тілесній потребі [у кожній потребі та небезпеці для життя і тіла].
6. Не чини перелюбу!
7. Не кради!
Ми повинні боятися і любити Бога так, щоб не відбирати у нашого ближнього грошей чи його власності й не здобувати цього підробкою товарів чи нечесною торгівлею, а допомагати йому захищати його власність та поліпшувати справу [щоб його засоби для життя зберігалися, а його стан поліпшувався].
8. Не свідчи неправдиво на свого ближнього!
Ми повинні боятися і любити Бога так, щоб не розпускати неправди, пліток чи поганої слави про нашого ближнього, не зраджувати його, а його захищати, добре про нього говорити, сприймати його слова та вчинки в якомога ліпший спосіб.
9. Не жадай дому ближнього свого!
Ми повинні боятися і любити Бога так, щоб не зазіхати на спадщину чи дім нашого ближнього, не здобувати їх неправдивими позовами, але допомагати й бути в пригоді йому утримувати їх.
10. Не жадай жінки ближнього свого, ані раба його, ані невільниці його, ані вола його, ані осла його, ані всього, що ближнього твого!
Ми повинні боятися і любити Бога так, щоб не забирати силоміць, не спокушувати дружини ближнього свого, його робітників або тварин, а спонукати їх до того, щоб вони залишалися і виконували свої обов’язки.

Учитель вказує, що Біблія дала не тільки настанови, а й зображує людей, які служили ідеалом для багатьох людей ось уже 2000 років.
Наприклад, історія Йосипа(Книга Буття).
Йосип – улюбленець батька. Його наділено фізичною красою і особливою цнотою, моральною стійкістю. Йосип володіє даром великої мудрості, вміє тлумачити символічні сновидіння. Це викликає ревниві почуття братів, вони вдаються до жорстокого вчинку: продають Йосипа в Єгипет. З гідністю він переживає найнижче своє падіння, не піддається спокусам, не відповідає злом на зло. Життєві випробування роблять його міцнішими і мудрішими. Саме на такого обранця Бог покладає велику місію – Йосип рятує від голоду весь Єгипет, а також рід Ізраїлю, милостиво прощаючи братів.
Чи може цей образ служити ідеалом? Якщо так, то чому?
Учні роблять висновок, що цей образ актуальний в усі віки.

Висновок.

Підсумовуємо дискусію:

Не можна бути вільним і щасливим, прислуховуючись тільки до власних бажань. Легко стати рабом власного егоїзму. Тварини керуються лише своїми бажаннями і потребами. У них немає волі. Натомість незалежність та воля ставлять нас вище від власних бажань та забаганок. Тому розум і воля, дана вам Богом, повинні вести вас у житті. Коли ви будете переконані, що дієте правильно, згідно з законами моралі, настановами Біблії, то незалежно від того, чи усе вам вдаватиметься зробити у житті, ви зможете наблизитись до того ідеалу, який носитимете у собі.

Аналіз виховної години
Виховна година на тему: «Ідеал нашого часу» я провів в 9-А класі з метою орієнтування учнів у сучасному житті
Зараз учні знаходяться на переломному моменті у своєму житті, моменті коли кожен учень хоче зайняти відповідне місце в суспільстві, показати, що кожен є особистість і хоче привернути до себе увагу, цей період називається підлітковим. Учні намагаються для полегшення орієнтування у власному житті, взяти когось за ідеал, когось на кого можна було б орієнтуватися, того хто найбільше підходе їм з психологічної точки зору як особа з якою легко взаємодіяти і вона могла б їх зрозуміти.
Учні для ствердження себе як особистості часто обирають невідповідні методи і із-за цього потрапляють у безглузді ситуації, дуже часто ситуації які вимагають серйозних пояснень і несуть кримінальну відповідальність, яка залишає за собою негативний відбиток у житті дитини і наступне проблематичне її облаштування власного життя.
Проведена виховна година дозволяє визначити рівень сформованості самостійного мислення учнів, щодо вибору правильного напряму у житті.
При проведенні виховної години спіткнувся з такою проблемою як занадто активний учень, Шевчук Дмитро. Я не зміг йому в декількох словах пояснити питання, що в нього виникли з приводу виховної години і відійшов від теми виховної години стараючись дати вичерпні відповіді на його запитання, які мали особистий характер. Таким чином моя виховна година трішки затягнулася і тривала довше ніж пів години. Під час проведення виховної години трішки хвилювався, через це повторювався.

Категорія: Розробки виховних годин | Добавил: rjdfktyrjltybc (02.03.2010) | Автор: Денис Коваленко
Переглядів: 9999 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 4.8/5 |
Всього коментарів: 1
1  
Оформлення бажано, щоб було кращим.
Молодець, що зробив самоаналіз.

Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Логін:
Пароль:
Пошук
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 2
Гостей: 2
Користувачів: 0
Copyright Стеценко Н.М. © 2017
Сайт управляється системою uCoz