Дружба - велика сила - Розробки виховних годин - Творчі роботи студентів - Каталог статей - Персональный сайт
Четвер, 08.12.2016
Педагогіка
Меню сайта
Наше опитування
Ваше ставлення до кредитно-модульної системи
Всього відповідей: 2161
Адміністрація сайту не несе відповідальності за зміст матеріалів, розміщених у каталозі.

Дружба - велика сила
Тема: Дружба – велика сила
Мета:
• учити дітей сприймати різні життєві ситуації, аналізувати їх і знаходити шляхи виходу з них; розкрити зміст понять «дружба», «дійсний друг»; прищепити учням повагу до цінностей дружби;
• виховувати у дітей правильне ставлення до таких понять, як «друг», «дружба»;
• розвивати в учнів загальнолюдські чесноти, сприяти розвитку критичного ставлення до себе і своїх особистих якостей, терпимості й коректності в спілкуванні з друзями
Обладнання: народні приказки та прислів’я, тлумачний словник.
Записи на дошці:
«Вірний приятель – то найбільший скарб»;
«Друга шукай, а знайдеш – тримай»;
«Дружба дорожча за золото»;
«Друзі пізнаються в біді»;
«Людина з друзями – степ із квітами, а людина без друзів – жменя попелу».
Хід роботи:
І. Організаційна частина
ІІ. Вступна частина
Запитання до розгляду:
1. Що таке «дружба»?
2. Чи потрібні тобі друзі?
3. Друзі пізнаються в біді.
Учитель: У будинку людського щастя дружба зводить стіни, а любов будує купол. У цих словах Кузьма Прудков образно визначає роль дружби у людських справах.
Отже, сьогодні ми поговоримо про дружбу як одну із загальнолюдських чеснот, спробуємо усвідомити значущість слова «друг», з’ясувати , яке значення дружби у житті кожного з вас. Розмова про дружбу – цікава і багатогранна, ми спробуємо розглянути її зусібіч.

ІІІ. Основна частина
Учитель: Дружба ушляхетнює життя, її шанували та возвеличували мислителі давнини. Дружба, на думку Арістотеля, − найнеобхідніше для життя: адже ніхто не може жити без друзів, навіть якби він мав усі інші багатства.
В тлумачному словнику дається таке визначення дружбі: Дружба – це близькі стосунки, засновані на взаємній допомозі, прихильності, спільності інтересів, смаків, поглядів, життєвих цілей. Це активна зацікавленість один в одному.
У всі часи дружба вважалася великою цінністю. У скіфів вона перевірялася кров’ю. Дружба оформлялася спеціальним договором і клятвою: надрізавши пальці, побратими зливали цю кров. Після цього вже ніщо не могло їх розлучити.
В епоху середньовіччя дружба була втіленням шляхетності, вірності.
Наш народ споконвіку культивував лицарські традиції. Століттями на лицарських традиціях формувалась еліта нації, яка боролася за свободу і незалежність України. Товариство, дружба і братерство, народжені не спорідненням крові, а спорідненням думок, мети, справ – це велика сила. Дружба ушляхетнювала життя. Вона надзвичайно високо цінувалася в українській культурі. Оспівувалася дружба у багатьох творах української літератури
Ситуація для обговорення:
Ситуація 1
Коли вчителька хімії принесла контрольні, Олена з Тамарою ще були подругами. І коли почала проставляти оцінки в журнал і кожний називав свою оцінку, все йшло добре. Але ось назвали прізвище Олени. «Чотири», - відповіла вона. Тамара так і підскочила: у зошиті подруги була трійка.
- Вона обманює! – закричала Тамара. – У Олени не «чотири», а «три».
Олена образилася на Тамару. «Я розумію, що вчинила погано. Але хіба подруги робити так, як Тамара? Хіба не могла вона спочатку поговорити зі мною? Я й сама все зрозуміла б і перед вчителькою вибачилась би за обман. Чи, може, по-чесному так і треба? »
Запитання для розумів:
1. Ви особисто вважаєте Тамару хорошою подругою?
2. Як би ви вчинили, якби були на місці Тамари?

Ситуація 2
У класі хтось розмалював парту. Коли класний керівник помітив це, почав вимагати від учня, який за нею закріплений, пояснень: хто і коли це зробив? Учень відповів:
- Я знаю, хто розмалював парту, але не можу сазати тому, що не хочу зрадити друга. Я сам її вимию.
Запитання для роздумів:
1. Скажіть, як би ви вчинили на місці учня, який зробив це?
2. Хіба справжній друг учинить так?
3. Хто має вимити парту?
Як ви розумієте такі прислів’я та приказки?:
• «Пробуй золото вогнем, а дружбу – грішми».
• «Людина без друга, що дерево без коріння».
• «Як прийде туга, пізнаєш друга».
Учитель: У всіх людей різна потреба у спілкуванні. Хтось має безліч товаришів і просто знайомих, а комусь достатньо одного-двох найближчих друзів. До якого типу належиш ти? Цей тест допоможе тобі з’ясувати.
1.Чи можеш ти після школи гуляти по місту на самоті?
Так – 1; ні -0;
2.Чи сприймеш ти як катастрофу те, що твій друг(подружка) в останній момент відмовились їхати разом з тобою відпочивати у літній табір?
Так – 0; ні -1;
3.Через 2 години у тебе дуже важлива зустріч. Чи знайдеш ти чим зайнятися в цей час?
Так – 0; ні -1;
4.Тобі подобається дивитися на полум’я вогнища?
Так – 1; ні -0;
5.Чи дратують тебе телефонні дзвінки, якщо ти займаєшся якоюсь важливою справою?
Так – 1; ні -0;
6.Ти любиш ходити пішки?
Так – 1; ні -0;

7.Чи можеш ти зустрічати якесь свято на самоті з хорошим настроєм?
Так – 1; ні -0;
8.На свій день народження ти запрошуєш багато гостей?
Так – 0; ні -1;
9.Знаходячись у компанії незнайомих людей, ти почуваєшся невимушено?
Так – 0; ні -1;
10.Опинившись у чужому місті, ти не можеш знайти потрібну вулицю. Що ти в цій ситуації робитимеш?
Запитаєш у перехожих – 0
Звернешся в довідкове бюро – 1
Спробуєш знайти самотужки - 2
11.Ти любиш робити подарунки?
так – 0; ні -1;
12.Ти мрієш стати актором?
Так – 1; ні -0;
Ключ до тесту
Від 0 до 4 балів
Тоді потрібне спілкування, як повітря. Ти ненавидиш самотність і постійно перебуваєш серед друзів. Створюється враження, що ти завжди обдумуєш свої дії. Врахуй: кілька годин, проведених на самоті з самим собою, часто рятують від багатьох помилок та необдуманих вчинків.
Від 4 до 8 балів
Ти любиш спілкуватися і з задоволенням проводиш час з друзями. Одна іноді у тебе виникає потреба побути наодинці й привести свої думки та почуття до порядку. Та варто тобі провести хоча б кілька годин на самоті й ти знову з задоволення спілкуєшся з людьми. Це чудово!
Більше 8 балів
Безумовно, ти є людиною, схильною до самотності. Ти любиш продувати й проаналізовувати різні ситуації, просто помріяти, пофантазувати. Але не замикайся тільки в собі, у своєму світі, не обмежуй своє спілкування до мінімуму. Адже так можеш втратити навіть тих небагатьох друзів, які в тебе є.

IV. Підбиття підсумків
Закінчити цю виховну годину я б хотіла словами мислителя Плутарха про те, що «дружба, супроводжуючи життя, не тільки додає втіхи й чарівності світлим його сторонам, а й зменшує страждання, і Бог, додавши до життя дружбу, зробив так, щоб все було радісним, приємним і милим, коли друг поруч і разом з вами втішається. І як би підлесник не кував лихо, використовуючи насолоди і приємності, треба знати, що він нічого радісного не приносить в дружбу».
Будьте обережними з вибором друзів і розрізняйте друзів та приятелів. І пам’ятайте: «З ким товаришуєш, тим і сам є».

Список використаних джерел:
1. Попова А.О. Живлюще джерело. Кращі прислів’я та приказки українського народу. – Донецьк: ТОВ ВКФ «БАО», 2008. – 448 с.
2. Про дружбу і товаришування. Л. Хабайлюк. Позакласний час №2. 2007 р. ст.58-61.
3. Скуратівський Л.В., Шелехова Г.Т., Парфьонов М.Г., Піскорська Л.І.. Українська мова. – Київ: Форум, 2003. – 223 с.

Категорія: Розробки виховних годин | Добавил: Jastermina (25.02.2011) | Автор: Андріуца Ольга
Переглядів: 9601 | Коментарі: 2 | Рейтинг: 4.7/3 |
Всього коментарів: 2
2  
дібільне

1  
Яка це ще школа виставляє оцінки за 5-ти бальною системою? blink

Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Логін:
Пароль:
Пошук
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 7
Гостей: 7
Користувачів: 0
Copyright Стеценко Н.М. © 2016
Сайт управляється системою uCoz