Дружба - Розробки виховних годин - Творчі роботи студентів - Каталог статей - Персональный сайт
Вівторок, 28.03.2017
Педагогіка
Меню сайта
Наше опитування
Ваше ставлення до кредитно-модульної системи
Всього відповідей: 2186
Адміністрація сайту не несе відповідальності за зміст матеріалів, розміщених у каталозі.

Дружба
Тема: «ДРУЖБА»
Мета: розкрити зміст понять «дружба», «дійсний друг»; показати його відмінність від понять «приятель» і «знайомий»; прищепити учням повагу до цінностей дружби; сприяти розвиткові критичного ставлення до себе і своїх особистих якостей, терпимості й коректності в спілкуванні з друзями.
Обладнання: трибуна; аркуші паперу для індивідуальної та колективної роботи; бейджики із написами «речник», «секретар»; мовленнєві опори,написані на окремих великих аркушах, щоб можна було прикріпити біля дошки, або ж на картках, окремо у кожного учня: «Я думаю…», «на мій погляд»…», «Я вважаю…», «Я зрозумів, що…», «Я прийшов до висновку про те, що…», «Ми обговорили і записали так…»; плакати із написами «Так, «Ні», «не знаю», які прикріплені в різних кутках класу.
ХІД ЗАНЯТТЯ:
І. Мотивація
1. Вступне слово вчителя
- У житті кожного з нас є друзі, приятелі, знайомі. Спілкування з ними, як правило, приносить радість. Але в нашому оточенні є й такі люди, яких ми недолюблюємо, якими нехтуємо, і спілкування з такими людьми нас дратує. Іноді трапляється, що наш найближчий друг виявляється недругом. Як же уникнути таких неприємних ситуацій? Напевно, самий вірний спосіб — розібратися у своєму оточенні.
2. Прийом «Незакінчені речення»
- за 20 сек. продовжте, будь-ласка, речення, що написане на дошці: «Другом можна назвати людину, яка…»
Варіанти учнівських відповідей: «…допоможе в любу хвилину», «… не покине в біді», «… якій можна довіряти» і т.п.
ІІ. Оголошення теми та очікуваних результатів виховної години (написано на дошці).
- Отож, сьогодні тема нашого заняття: «Дружба». Подумайте півхвилини і продовжте речення, записане на дошці: «Від сьогоднішнього заняття я очікую…».
Варіанти учнівських відповідей: «… з’ясувати, у яких випадах людину можна назвати другом; .. чи можна вважати людину другом чи не другом за один окремий вчинок».
ІІІ. Надання необхідної інформації.
Словникова робота. Тлумачення слова «друг», користуючись словниками.
Друг – це 1. Особа, зв’язана з ким-небудь дружбою, довір’ям, відданістю; товариш, приятель; побратим протилежне – ворог. 2. Прихильник, захисник кого-небудь, чого-небудь; прибічник; оборонець.
Дружба-чудова річ. Але знайти справжнього друга дуже важко, а ще важче зберегти цю дружбу.
Усі ми хочемо мати гарного друга, на якого можна покластися. Але чи відповідаємо ми тим вимогам, що пред'являємо до друга?
Перед вами тести. Вам треба чесно відповісти на його питання.
Тест «Чи гарний ти друг»:
1. Ви знаєте багато цікавих історій про одного зі своїх приятелів. Що ви зробите:
а) розповісте їх іншим людям;
б) розповісте, не назвавши імен;
в) залишите історії при собі?
2. Ваш друг часто бере щось у вас, але ніколи не повертає взяту річ. Зараз він хотів би взяти коштовну відеокамеру. Що ви будете робити:
а) скажете, що зараз камери у вас немає;
б) дасте її;
в) відмовите, пояснивши причину?
3. Друг випадково розбив ваш годинник. Ваші дії:
а) відмовитесь від нового годинника, але влаштуєте маленький скандал.
б) вимагатимете гроші;
в) скажете, що і без того збиралися купити новий;
4. Ваш друг підтримує відносини з людиною, яку ви не любите. У такому випадку:
а) скажете другові, що він повинен вибрати між вами й іншим.
б) припините стосунки з другом; :
в) нічого не скажете і будете продовжувати дружні відносини;
5. Почуваєте, що у вашого друга незабаром будуть великі неприємності. Тоді ви:
а) порвете стосунки з ним, щоб не постраждати самому;
б) продовжите дружбу.
в) відверто поговорите з ним;
6. Вважаєте, що дійсний друг повинен:
а) ділитися з вами всім;
б) залишати свої думки і проблеми при собі.
в) говорити тільки те, що хоче;
7. Вам відомо, що другові потрібні гроші, і у вас їх досить, щоб, йому їх дати. Ви говорите:
а) «переб'єшся! Мені вони й самому стануть у нагоді».
б) «візьми їх, доставиш мені задоволення»;
в) «згадай, скільки разів ти мені допомагав. Моя послуга ніщо в порівнянні з цим»;
8. Що ви зробите, якщо вам потрібно позичити гроші в друга:
а) натякнете здалеку;
б) попросите в борг;
в) нічого йому не скажете.
9. Ваш друг купив одяг, що, як вам здається, йому не пасує, тоді ви:
а) скажете, що він виглядає смішно;
б) скажете, що ця річ не для нього, і поясните, чому;
в) нічого не скажете.
10. Ви вважаєте, що ваш друг:
а) менш розумний, ніж ви;
б) більш розумний, ніж ви;
в) ви обидва на одному інтелектуальному рівні.
Підрахунок балів
а б в
1 2 3
Результати:
21—30 балів: ви справжній друг, ви будете робити так само.
15—20 балів: у вас є друзі, але, як більшість з нас, ви іноді не виказуєте в стосунках належного розуміння. Коли не знаєте, як реагувати, спробуйте поставити себе на місце іншої людини.
10—14 балів: ви схильні більше звертати увагу на себе, ніж на інших. Ця ваша риса — бар'єр перед справжньою дружбою. Щоб стати гарним другом, потрібно виявляти більше інтересу до інших людей.
Не раз ви, напевно, читали в молодіжних газетах і журналах схвильовані листи: «Не можу знайти друзів», «Чому я самотній?», «Чому друзі сваряться?». Питань багато,, хотілося би знайти відповіді.
Дружба - тендітна річ, як скло. Вона випробується не тільки лихом, а й повсякденними дрібницями. Навіть між кращими друзями виникають сварки. Буває так, що дружиш із кимсь, а потім раптово щось ламається, розбивається - і від взаємної прихильності залишаються лише уламки. Звичайно, можна знову помиритися, попросити пробачення. А якщо образа занадто велика? Ти чекаєш, коли твій друг першим підійде до тебе, щоб вибачитися, а він не підходить. Його гордість не дозволяє йому цього. От так починає здаватися, що підходити друг до друга безглуздо, та й занадто пізно. Пізно? Ні, просити пробачення ніколи не пізно. Саме через те, що ми боїмося зробити перший крок, усе ускладнюється і дружбу вже не склеїти».
Лев Миколайович Толстой вважав, що «коли сваряться, обоє винуваті», так що рішуче підходь миритися. А краще взагалі не сваритися.
Як ви вважаєте, чому виникають труднощі між кращими друзями?
Варіанти учнівських відповідей:
- ваш кращий друг поводиться неоднаково з вами наодинці й у присутності інших людей;
- ваш кращий друг іноді, не подумавши, допускає грубі зауваження,
- чіпляється до вас або своїми вчинками ображає ваші почуття;
- ваш кращий друг ображається, якщо ви дружите з кимсь ще;
- ваш друг не зберігає ваших секретів.
Ви праві, існує безліч причин сварок, між другими, іноді ми схильні формувати власне судження про будь-яку подію або людину, не вникаючи в суть речей. Виникає бажання засудити іншого, якщо його думка або захоплений не збігається з нашим, ми починаємо радити або нав'язувати друзям власну думку. З нього приводу чудово сказав Д. Карнегі: «Особисто я віддаю перевагу суниці з вершками, але знайшов, що по якійсь динній причині риба віддає перевагу хробакам. Тому, коли я йду на риболовлю, то не думаю про те, чого сам хочу. Я думаю про те, чого хоче риба. Я насаджую на гачок як принаду не те. що люблю я. а черв'ячків і сушених коників...»
Що це значить?
Варіанти учнівських відповідей:
- різні смаки в людей;
- що добре мені, не обов'язково добре для іншого;
- розходяться думки на однакові питання.
Учитель. Так, правильно, якщо хочеш зберегти дружбу, пам'ятай, що твоя думка назавжди залишиться твоєю, а твій друг завжди буде думати по-своєму. І цей факт треба приймати як даність. Будеш намагатися нав'язувати іншому свою правду і не помітиш, як зруйнуються ваші дружні взаємини.
ІV Читання та первинний аналіз змісту виховної розповіді.
1. Читання розповіді.
Завдання:
- Прослухайте історію про двох дівчаток Марійку і Тетянку та скажіть: чи можна назвати їх в цій ситуації подругами?

ДО ПЕРШОГО ДОЩУ
Тетянка і Марійка - подруги і завжди ходили до школи ра¬зом. То Марійка заходила за Тетянкою, то Тетянка - за Ма¬рійкою. Одного разу, коли дівчатка йшли вулицею, почався сильний дощ. Марійка була в плащі, а Тетянка - в одному платтячку. Дівчатка побігли.
- Зніми свій плащ, ми накриємося ним! - гукнула Тетянка.
- Я не можу, я змокну! - нагнувши голову, відповіла їй Ма¬рійка.
У школі вчителька сказала:
- Дивно, у Марійки плаття сухе, а в тебе, Тетянко, зовсім мокре. Як це трапилось? Адже ви йшли разом?
- У Марійки був плащ, а я йшла в самому платті, - сказа¬ла Тетянка.
- Так ви ж могли накритися одним плащем, - сказала вчи¬телька і, глянувши на Марійку, похитала головою. - Видно, ваша дружба до першого дощу!
Обидві дівчинки густо почервоніли: Марійка - за себе, а Тетянка - за подругу.
За Валентиною Осеєвою

2. Репродуктивні запитання для первинного обговорення змісту відповіді (вибрати із переліку):
- Чи зрозуміла вам розповідь? Хто з дівчаток правильно поступив, а хто ні? Чи правильно поступила Марійка, що не зняла плащ? Чому обидві дівчинки почервоніли? Чи правильно зазначила вчителька, що їхня дружба лише до першого дощу?
V. Інтерактивні вправи за змістом виховного оповідання.
І частина
1. Завдання учням:
- За 2 хвилини продумайте та індивідуально, не заглядаючи на аркуші паперу сусіда, письмово дайте відповідь на запитання, написане на дошці:
«Тетянка (Марійка) подруга, адже …» та Тетянка (Марійка) подруга лише в певний момент тому, що …» Дописуєте лише один приклад до кожного речення.
2. Об’єднання учнів у пари.
Завдання:
- За 2 хвилини обговоріть один з одним свої варіанти відповіді. Ви обов’язково маєте дійти згоди у процесі обговорення і залишити по одному (спільному на двох) продовженню кожного речення.
3. Об’єднання учнів у четвірки.
Завдання.
- Обговоріть (за 2 хв.) свої продовження речень. Ви знову обов’язково маєте дійти згоди у процесі обговорення і залишити по одному (спільному на чотирьох) варіанту відповіді.
Кожна четвірка обирає «речника», який повідомляє спільну думку групи та «секретаря», який записує обране продовження речення на дошці. Усно аргументує свої записи.
Варіанти учнівських відповідей: «Тетянка подруга, адже … не стала виривати плащ у Марійки, щоб не змокнути» та «марійка подруга лише в певний момент, тому, що … так би не поступила б, якби була справжньою подругою».
4. Рефлексія. Запитання:
 Що вам найбільше сподобалося у цій вправі? Чому?
 Хто не погоджується із записами, зробленими на дошці?
ІІ Частина. Метод «Займи позицію»
1. Дайте відповідь на запитання, яке написане на дошці: „Ви особисто вважаєте дівчаток подружками?». Якщо так, станьте у класі біля плаката із написом „Так", далі, відповідно, біля плакатів „Ні", „Не знаю".
2. Підготовка учнів (самостійно або у групі) до обґрунтування своєї позиції, чому саме її вони обрали та пояснення (індивідуально чи представниками кожної групи), використовуючи мовленнєві опори для побудови аргументів.
3. Вислуховування позицій та аргументів інших.
Варіанти учнівських відповідей: «Дівчатка подруги, адже завжди ходять разом», «Дівчатка подруги лише певний момент, адже в цій ситуації одна з дівчат поступила не по-дружньому», «Не знаю чи подруги дівчатка, адже кожний має право на помилку».
4. Якщо після обговорення цього питання хтось із учнів змінить свою позицію, треба йому запропонувати стати біля відповідного плаката та пояснити, чому змінилася думка.
5. Рефлексія.
- Чим сподобалася вам ця вправа?
- Чому ми не продовжували на занятті лише речення „Дівчатка справжні подруги... „?
Чому ми говорили про дружбу дівчаток?
Варіанти учнівських відповідей: „... осудити легше, ніж захистити;... кожна людина може помилитися;... не можна людину вважати недругом лише за один вчинок".
Щоб знайти собі друзів, потрібно самому стати справжнім другом.
Дейл Карнегі у своїй всесвітньо відомій книзі «Як придбати друга і впливати на людей» дає такі поради:
1. Виявляйте щирий інтерес до людей, виключну увагу до того, хто з вами розмовляє, — той забезпечує успіх.
2. Частіше посміхайтесь.
3. Пам'ятайте, що кожна людина вважає своє ім'я найкращим. її цікавить своє власне ім'я більше, ніж решта імен, разом узятих. Пам'ятайте ім'я людини, з якою розмовляєте, вимовляйте його легко, невимушено, це вам замінить будь-який комплімент або лестощі. Але забувши або перекрутивши ім'я співбесідника, ви опинитесь у досить невигідному становищі.
4. Вмійте уважно слухати співбесідника, заохочуйте його говорити про себе.
5. Починайте розмову на тему, що цікавить вашого співбесідника.
6. Прагніть дати людині можливість відчути її вищість. Робіть це щиро.
7. Варто врахувати слова Авраама Лінкольна: «Недаремно кажуть, що крапля меду приваблює більше мух, ніж галон жовчі. Так і з людьми. Якщо хочете, щоб вашу точку зору прийняв хтось інший, доведіть йому, що ви його щирий друг. Це та крапля меду, яка приваблює всіх. Це найкоротший і вірний шлях до людського розуму».

VI. Рефлексія. Прийом „Незакінчені речення".
- Продовжте речення, записані на дошці: „Сьогодні на занятті я зрозумів...", „Людину можна назвати другом, якщо вона..."

Висновок
Ми завжди, у будь-якій ситуації, повинні пам'ятати про те, що відповідальність за наші вчинки буде лежати на нас. Тому задумуйтеся над тим, як зробити в житті правильний вибір.

Список використаних джерел
1. Інтерактивні технології навчання/ О.Х.Пометун, Л.В.Пироженко, Г.І.Коберник та ін. - К.: Наук, світ, 2004. - 85 с.
2. Навчання в дії: Як організувати підготовку вчителів до застосування інтерактивних технологій навчання: Метод, посіб./ А.Панченко, ОЛометун, Т.Ремех. - К.: А.П.Н-, 2003. - 72 с.
3. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання: Наук.-метод. посіб./ ОХПометун, Л.В.Пироженко. За ред. О.І.Пометун. - К.: "Вид-во А.С.К., 2004. - 192 с.
4. Тарасюк О.В. Дружба: Виховна година // Шкільний світ. – 2007.-№9 с.5-8

Категорія: Розробки виховних годин | Добавил: irina-gurzan (09.03.2010) | Автор: Коваль Інна 33 група фмф
Переглядів: 4456 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 4.7/3 |
Всього коментарів: 1
1  
Сканований матеріал.
Виховна для учнів початкових класів.
Ідентична розробка уже є на сайті.

Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Логін:
Пароль:
Пошук
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Copyright Стеценко Н.М. © 2017
Сайт управляється системою uCoz