Друг — це означає другий я! - Розробки виховних годин - Творчі роботи студентів - Каталог статей - Персональный сайт
Четвер, 08.12.2016
Педагогіка
Меню сайта
Наше опитування
Ваше ставлення до кредитно-модульної системи
Всього відповідей: 2161
Адміністрація сайту не несе відповідальності за зміст матеріалів, розміщених у каталозі.

Друг — це означає другий я!
Тема: "Друг — це означає другий я!"
Мета: розвивати в учнівської молоді загальнолюдські чесноти: допомогти усвідомити значимість слова "друг": вчити дітей сприймати ситуації, аналізувати їх і знаходити шляхи виходу з подібних ситуацій; виховувати у дітей правильне ставлення до таких понять як друг, дружба.
Обладнання: книга Д. Карнегі, байки, плакат, прислів'я, епіграф.
Епіграф: "Хто не шукає дружби з ближнім, той сам собі заклятий ворог".
(Шота Руставелі).
Вчитель: ми з вами продовжуємо цикл годин спілкування на морально - етичні теми Ви всі вже зрозуміли, що темою нашої сьогоднішньої години спілкування є дружба. Це дуже багатогранна і цікава тема. Ми з вами спробуємо розглянути її з усіх сторін. Для нього я призначила собі помічників, а саме інформацій ний центр у складі таких учнів:
1. Бартко Валентин
2.Хіміч Наталія
3.Бевз Ольга
Уявіть, що на свої партах лежать гілочки. Як ви гадаєте, для чого я попросила вас це зробити? А хто пам'ятає казку "Батьківський заповіт"? Про що ця казка?
Учні розповідають казку. (В ній розповідається про батька, який перед смертю покликав своїх синів, дав їм по гілці у руки і попрохав їх зламати. Сини виконали батькову волю і переламали ці гілочки. Тоді батько зібрав ті гілочки до купи, перев'язав їх і знову попросив зробити теж саме, але сини не змогли переломити цей пучок. Тоді батько сказав: "Ось так і у житті. Кожного з вас окремо легко скривдити, образити, а якщо ви будете разом, в гурті, то ніякі вороги вас не здолають і всі негаразди ви легко подолаєте").
Вчитель: а які прислів'я та приказки ви знаєте про дружбу? (Учні розказують прислів'я та приказки).
Прислів'я та приказки про дружбу
1. Дерево міцне корінням, а людина — друзями.
2. Один в полі не воїн.
3. Дружні сороки орла заклюють.
4. Де дружно, там і хлібно.
5. Дружний табун і вовків не боїться.
6. Дружба — велика сила.
7. Друга шукай, а знайдеш — тримай.
8. З добрим дружись, а лихого стережись.
9. У лиху годину пізнаєш вірну людину.
10. Міцну дружбу і вогонь не спалить.
11. Хто в біду допоміг, той два рази поміг.
12. Справжній друг пізнається в біді.
13. Не зв'язуйся з лихим сперше, не пошкодуєш потім.
14. Добрий друг підніме людину, а поганий погубить.
15. Людина з друзями — степ із квітами, а людина без друзів — жменя попелу.
16. Сила птаха в крилах, а людини — в дружбі.
17. Людина без друзів, мов дерево без коріння.
18. Без вірного друга — велика туга.
19. Вірного друга народ прославить, бо він товариша в біді не оставить.
20. Яку дружбу заведеш, таке й життя проведеш.
21. Нових друзів май, а старих не забувай.
22. Матимеш щирого друга, то матимеш ще одну голову.
23. Справжнього друга за гроші не купиш.
24. Біда друзів випробовує.
25. Друг не той, хто медом маже, а хто правду каже.
Вчитель: так, дійсно, їх є дуже і дуже багато. То що ж таке дружба? Зараз я попрошу когось розкрити нам це поняття, користуючись тлумачним словником.
Учень: дружба — це близькі стосунки, засновані на взаємній допомозі, прихильності інтересів, смаків, поглядів, життєвих цілей. Це активна зацікавленість один в одному.
Вчитель: без друзів в наш час важко жити на світі. Давайте послухаємо, що означало мати справжнього друга в давні часи? Нам про це розкажуть інформатори.
Учень: у всі часи дружба вважалась великою цінністю. У скіфів вона перевірялась кров'ю і служила військовим справам. Дружба оформлялась спеціальним до говором і великою клятвою: надрізавши пальці, побратими зливали свою кров у чашу, і змочивши у ній кінці мечів, куштували цю кров. Після цього вже ніщо не могло їх розлучити. В епоху середньовіччя дружба вважалась втіленням благородства, вірності. Лицарська мораль ставила чоловічу дружбу вище кохання і сімейних стосунків.
Наш народ споконвіку культивував лицарські традиції. З століття в століття на лицарських традиціях формувалася еліта нації, яка завжди боролася за свободу і незалежність України.
Товариство, дружба і братерство, народжені не спорідненням крові, а спорідненням думок, мети, справ це велика сила. Дружба ушляхетнювала життя. Вона надзвичайно високо цінувалась в українській культурі. Піднесено писав про дружбу М. В. Гоголь. "Немає уз, святіших за товариство, і батько любить своє дитя, мати любить своє дитя, дитя любить батька й матір, але це не те, любить і звір своє дитя. А поріднитись по душі, а не по крові може тільки людина".
 Вчитель:
так, дійсно, дружити може тільки людина, але дружбу кожен розуміє по-своєму. В основі юнацької дружби лежить величезна потреба у сприйнятті іншими. Більшість з вас погодяться з думкою, що щастя — це коли тебе розуміють, і тому кожен постійно прагне знайти друга, який би зрозумів, вислухав і підтримав, став вашим дзеркалом чи двійником, вашим другим "Я". Але друзі бувають різні.
Григорій Сковорода навчав бути обачним у виборі друзів. Він писав: "Через те, що дружба така божественна, така приємна річ, то здається, ніби вона — сонце життя, то слід найбільше дбати, щоб не вважати нам вовка — вівцею, скорпіона — раком, змію — ящіркою. Нема нічого небезпечнішого, ніж підступний ворог, але немає нічого отруйнішого від удаваного друга... Жоден диявол ніколи не приносить лиха більше, ніж такі удавані друзі".
Про таких друзів існує багато гуморесок та байок. Ось одна з них. її написав Павло Глазовий.

 Називається вона "Фальшиві друзі" або "Колективна творчість".

"Колективна творчість"

Двоє друзів тихо йшли
Полем, попід гаєм.
Раптом дивляться: ведмідь
З яру вибігає.
Перший вигукнув: — Біда!
Буде нам рахуба! —
Кинув друга і притьом
Вискочив на дуба.
Другий скрикнув і упав
На краю дороги.
З переляку задубів
І відкинув ноги.
До лежачого ведмідь
Підійшов поволі,
Довго нюхав, потім чхнув
Та й побрів по полю.
Зліз із дуба, той, що втік. —
Ти живий? — питає, —
Ну й великий
Більших не буває.
Як же він тебе не зів
Мабуть, неголодний.
— Ні, друзяко, видно, він —
Добрий, благородний.
Ти повіриш, розмовлять
Вміє по-людському.
Він обнюхував мене
Й говорив при тому:
Ти дружи з людьми, та знай
Совісті не має
Той, хто в горі та біді Друга покидає. Байку вигадав Езоп, Цим себе прославив А мораль ведмідь сказав, Крапку я поставив!
Ось ви прослухали байку, чи сподобалась вам вона? Яка ж її мораль? Як в цій ситуації повів себе друг?
Вчитель: у кожного з нас в житті виникають різні ситуації, і кожен з нас по-своєму виходить із них. Давайте тепер разом спробуємо це зробити. Як би ви вчинили в таких ситуаціях.
Ситуація 1.
— До Ігоря прийшов Володя.
— Включай телевізор, наші грають!
— Не можу. На завтра не підготував літературу.
— Кінчай зі своїми уроками, пропустимо перший періоді
— Вибач. Володю, але не можу. Вибач!
— Ех ти, а ще другом називаєшся.
Давайте спробуємо знайти відповіді на такі запитання:
— Чи правильно вчинив Ігор?
— А що б ви зробили на його місці?
(Володя мав спочатку привітатись, а потім спитати).
Ситуація 2.
У класі хтось розмалював парту. Коли класний керівник помітив це, він почав вимагати від учня, який за нею закріплений, пояснень: хто і коли це зробив?! Учень сказав: "Я знаю хто розмалював парту, але не можу сказати, тому, що не хочу зрадити друга". Вчитель попросив цього учня вимити парту.
— Скажіть, як би ви вчинили на місці учня, який зробив це? (розмалював).
— Хіба справжній друг вчинив би так? Хто мав вимивати парту?
Ситуація 3. Листи.
У мене в класі немає друзів, до мене вороже ставляться, насміхаються наді мною, мене ніхто не розуміє. Всі учні класу якісь дивні, дуже часто бувають злими, а мені так хочеться мати друзів. Що мені робити? До кого мені звернутися за допомогою?
Ситуацій 4.
Зараз я зачитаю лист однієї дівчинки, яка надіслала його до редакції. "Подруга мене не поважає".
"Ми з подругою товаришуємо з дитинства. Живемо в одному під'їзді, на одному поверсі. Нещодавно я дізналася, що вона за моєю спиною сміється з мене і говорить, що товаришує зі мною тільки тому, що у дворі більше немає дівчат. А саме головне, вона всім каже, що мені не можна довіряти. Зараз ми з нею не розмовляємо.
Порадьте, як мені поводитись з нею, щоб вона мене не використовувала?
Що б ви порадили цій дівчині? А тепер давайте послухаємо поради досвідченого психолога. які ми завчасно підготували.
Поради психолога: "Якщо тебе зрадила подруга".
(це саме можна віднести і до хлопців)
Зрадою можна вважати дії подруги, спрямовані проти тебе, і які вона робила за твоєю спиною. Як діяти, якщо таке сталося?
Ось деякі поради:
1. Не панікуй, не наголошуй, що дружби не існує, не роби висновків про те, що світ жорстокий, несправедливий.
2. Навіть не думай мстити. Проаналізуй свої помилки, можливо ти бездумно потрапила під її вплив, забувши про себе. Стала такою собі маріонеткою, яка повністю підкоряється діям господарки.
3. Не бійся залишитись одна, цей стан не тривалий.
4. Назавжди забудь про ідеалізацію людей.
5. Не обговорюй колишню подругу — цим ти зарекомендуєш себе безпринципною базікою.
Вчитель: що ж, ми з вами спробували проаналізувати деякі ситуації, обговорили їх. Послухали поради психолога. А тепер давайте поговоримо про вас.
Скажіть:
— Чи є у вас друзі?
— За що ви їх називаєте друзями? За що поважаєте?
— Чи були у вас такі ситуації, коли друг прийшов вам на допомогу? Розкажіть про них.
—А чи було таке, щоб друг вас зрадив? Як ви почували себе в такому випадку?
— А ви ніколи не зраджували свого друга?
Вчитель: так, у вас є друзі! Але погано, що не всіх однокласників ви вважаєте своїми друзями. Важливим для вас у дружбі є надання підтримки у будь-якій ситуації і готовність вислухати. Найважливішими рисами для зародження дружніх відносин ви вважаєте: вірність, щирість, сумісність, розум. Мене дуже радує, що кожен з вас з радістю допоміг би своєму другові в біді. Отже зараз я пропоную звернутися до однієї дуже цікавої книги. (Роздати листочки).
Дейл Карнегі у своїй всесвітньо відомій книзі "Як придбати друзів і впливати на людей" дає 6 порад, які мають нам допомогти у виборі друзів. Давайте запишемо їх.
Поради:
1. Виявляйте щирий інтерес до людей, виключно увагу до того, хто з вами розмовляє, це забезпечує успіх.
2. Частіше посміхайтесь, ви повинні зустрічати людей з радістю якщо хочете, щоб і вони раділи зустрічі з вами.
3. Пам'ятайте, що кожна людина вважає своє ім'я найкращим. Тому при розмові частіше вживайте ім'я співрозмовника.
4. Вмійте уважно слухати співрозмовника, заохочуйте його говорити про себе.
5. Прагніть дати людині можливість відчути її неповторність. Робіть це щиро.
6. Починайте розмову на тому, що цікавить вашого співрозмовника. Давайте спробуємо і ми дотримуватись цих порад.
Вчитель: а тепер підведемо підсумок сказаного нами, зробимо висновки.
— Що ж означає слово "дружба"?.....
— Чому вона нас вчить?
— Що означає бути вірним другові? Відповіді учнів:
1. Дружба — це саме необхідне для життя, це моральне збагачення людини.
2. Дружба випробовується в біді та небезпеці.
3. Друг, якщо це справжня дружба, стає часточкою тебе самого
4. Бути вірним в дружбі — означає ділити з ним не тільки радість, а й горе.
5. У дружбі людина пізнає свій внутрішній світ та інших.
6. У дружбі виховуються почуття відповідальності.
7. Дружба — це стосунки, які засновані на допомозі, спільності інтересів, смаків, поглядів.
8. Дружба — немов мотузка. Якщо її порвеш, то скільки не в'яжи, все одно залишиться вузол.
Вчитель: а зараз Марина нам розкаже вірш:
Не легко бути добрим другом.
Це як талант і як судьба.
Рідніше кровних — браття духом.
Хто їх розлучить? Смерть хіба!
А в тім — це істина затерта,
Завчасно вживана, мабуть...
Суть дружби є самопожертва.
Тому нелегко другом буть.
Вчитель: Ну що ж на закінчення хочу побажати, щоб ви знайшли справжніх друзів. Тому давайте згадаємо слова одного з улюблених героїв мультфільму Кота Леопольда "Друзі, давайте жити дружно!" Коли ви будете це пам’ятати то знайдете їх обов’язково. На цьому наша година спілкування завершується. До побачення.[/size]
Використана література:
1.КацинськаЛ.Л. Години спілкування: педагогічні технології та досвід ( на допомогу класному керівнику 7- 8 класів у проведенні годин класного керівника) Рівне 2004,124с.
Категорія: Розробки виховних годин | Добавил: tka4uk_alena (21.02.2011)
Переглядів: 6266 | Коментарі: 3 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 3
3  
Гаразд, я виправила ab

2  
Я ще раз переглянула літературу, з якої готувала виховну годину, і тема там так звучить"Друг — це означає другим я!" Можливо просто помилка. Краще було б "другий я". Пробачте передрукувала і не звернула уваги.

1  
А що це воно таке "другим я"? ap

Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Логін:
Пароль:
Пошук
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 9
Гостей: 9
Користувачів: 0
Copyright Стеценко Н.М. © 2016
Сайт управляється системою uCoz