Друг - це означає другий я! - Розробки виховних годин - Творчі роботи студентів - Каталог статей - Персональный сайт
Четвер, 08.12.2016
Педагогіка
Меню сайта
Наше опитування
Ваше ставлення до кредитно-модульної системи
Всього відповідей: 2161
Адміністрація сайту не несе відповідальності за зміст матеріалів, розміщених у каталозі.

Друг - це означає другий я!
Мета: формувати в учнів на рівні знань правильне розуміння значення поняття «друг», «дружба»; розвивати почуття відповідальності, вимогливості до себе; виховувати ставлення поваги один до одного
Обладнання : вислови про дружбу, «Дерево дружби», тестові завдання.

ПЕРЕБІГ ЗАХОДУ

І. Організаційний момент

ІІ. Основна частина
Учитель: Сьогодні ми проводимо виховну годину на тему «Друг — це означає другий я!». Будемо вести мову про дружбу як одну із загальнолюдських чеснот, спробуємо усвідомити значущість слова «друг», з'ясувати, яке значення дружби у житті кожного з вас.
Для початку давайте розглянемо з вами таку ситуацію:
Наталка із Мариною – найкращі подруги, до того ж – однокласниці, сидять за однією партою. Марина завжди краще знала за подругу математику, любила міркувати, обчислювати. Саме зараз з математики вони вивчали досить складну тему, і сьогодні в класі найвідповідальніша контрольна, під час якої Наталка попросилила подругу їй допомогти. Марина ж відмовила дівчині, мовляв: «Раніше потрібно було готуватись» .
Питання:
- Чи зрозуміли ви дану ситуацію, яка трапилась із подругами?
- Чи можна Наталку та Марину, після цієї ситуації, на вашу думку, назвати подругами?
- На вашу думку, це є дружбою?
- Як потрібно було вчинити Марині? Яка допомога могла бути з її боку?
Добре, давайте розглянемо іншу ситуацію:У класі хтось розмалював парту. Коли класний керівник помітив це, почав вимагати від учня, який за нею закріплений, пояснень: хто і коли це зробив? Учень сказав: «Я знаю, хто розмалював парту, але не можу сказати тому, що не хочу зрадити друга. Я сам її вимию».
Питання:
- Чи зрозуміли ви дану ситуацію?
- Хто, на вашу думку має вимити парту?
- Чи правильно вчинив учень? Чи дійсно він є справжнім другом?
- Скажіть, як би ви вчинили на місці учня, який зробив це?
Добре, молодці. А тепер скажіть будь ласка:
- Чи є у вас друг?
- За що ви його називаєте другом? За що поважаєте?
- Чи були у вас такі ситуації, колидруг прийшов вам на допомогу? Розкажіть про них.
- А чи було у вас таке, що друг вас зрадив? Як ви себе почували в такому випадку?
А тепер підіб'ємо підсумок сказаного вами, визначимо якості, риси, які мають бути у справжнього друга.
(Учні називають якості, притаманні справжнім друзям :взаєморозуміння, взаємоповага, чесність, щирість, спільні інтереси, готовність прийти на допомогу…)
А зараз, за допомогою тестування, ми спробуємо дізнатись, який ви друг, чи можна на вас розраховувати, і, можливо, хтось із вас зробить для себе певні висновки.

Тест
1. Твій друг довірив тобі таємницю. Що ти робитимеш?
а) залюбки розповім про це будь-кому хто захоче вислухати (1 бал);
б) розповім про це але не вказуючи ім’я (2 бали);
в) збережу цю інформацію в таємниці (3 бали).
2. Друг підтримує стосунки з людиною, яка тобі не до вподоби.
У такому випадку:
а) перестану бачитися з другом (2 бали);
б) нічого не скажу і продовжу дружні стосунки (3 бали);
в) скажу другові, що він мусить зробити вибір (1 бал).
3. Ти відчуваєш, що на твого друга чекають великі неприємності. Твої дії:
а) припиню дружбу з ним, аби ці не торкнулися й мене (1 бал);
б) відверто поговорю з ним, застережу, дам пораду (3 бали);
в) буду дружити далі, наче нічого не відбувається (2 бали).
4. Друг купив костюм, який, на твою думку, йому не до лиця. Ти:
а) просто скажу йому про це (1 бал);
б) поясню, чому цю обновку вважаю не зовсім вдалою (2 бали);
в) утримаюся від коментарів (3 бали).
5. Ти вважаєш що друг:
а) інтелігентніший за мене (2 бали);
б) не такий інтелігентний, як я (1 бал);
в) такий самий, як і я (3 бали).

Результати:
11-15 балів: Ти по-справжньому гарний друг. Оточуючі довіряють тобі і захоплюються тобою. З упевненістюможеш розраховувати на те, що у скрутний час вони поспішать до тебе на допомогу, звісно ж, якщо і ти діятимеш так само.
7-10 балів: У тебе є друзі, але, подібно до більшості, ти іноді їх не розумієш. Коли не знаєш як реагувати, спробуй поставити себе на місце іншої людини.
5-7 балів: Ти більше уваги приділяєш собі, ніж іншим. Ця риса – перешкода для справжньої дружби.

Отже, кожен із вас, підрахувавши свої бали може винести для себе певні висновки: хтось, можливо зрозумів що йому потрібно змінити ставлення до друзів, а хтось - що йому потрібно слідувати тим же шляхом.

Вправа:
Давайте разом з вами розробимо «Правила дружби 8-А класу» . Для цього потрібно поділитись на три команди (наприклад «Сонце», «Місяць», «Земля»).
Як ви вже бачите, біля дошки висить «Дерево дружби». Кожній команді необхідно на плодах з цього дерева написати по три «правила дружби» вашого класу і прикріпити до нього.
(Після цього кожна команда зачитує свої правила і прикріплює плоди, або листочки до дерева).
Молодці, ви гарно справились із цим завданням. Я сподіваюсь що ваше «Дерево дружби» допоможе вам побудувати гарні, дружні стосунки. Тому, що дружба - це чудова річ. Дружба — це близькі стосунки, засновані на взаємній допомозі, прихильності, спільності інтересів, смаків, поглядів, життєвих цілей. Без друзів у наш час важко жити на світі.
Справді, знайти і мати друга — це щастя. А особливо якщо знати, що ця людина — саме той друг, якого ти хочеш мати, що ця людина — допоможе, зрозуміє, підтримає. Але чи відповідаємо ми тим вимогам, що пред'являємо до друга? Подумайте, чи хотіли б Ви мати такого друга як самі?
Про дружні стосунки складено багато прислів`їв та приказок. Назвіть мені будь ласка, деякі з них, відомі вам.
Григорій Сковорода навчав бути обачним у виборі друзів. «Немає нічого небезпечнішого, ніж підступний ворог, але немає нічого отруйнішого від удаваного друга. Жоден диявол ніколи не приносить лиха більше, ніж такі удавані друзі». Міцна дружба об'єднує зовсім різних за характером і віком людей: боязких із товариськими, молодих з літніми, не надто кмітливих з дуже розумними, зовнішньо непривабливих з дуже гарними. Вони доповнюють один одного і їх завжди поєднує одне — відкритість. В людині її щирість і неповторність. По-справжньому щасливі люди поводяться вільно, природно, розкуто, не намагаються підлаштувати друзів під себе або чимось вразити інших. Нехай ваші друзі почуваються з вами вільно, залишаючись самими собою. Щаслива людина приймає інших такими, які вони є, з усіма їх слабкостями й вадами.

ІІІ. Підсумок заходу
Підводячи підсумки нашої виховної години хочу наголосити:
Хочеш знайти друга — сам стань другом! Чиніть з іншими так, як би ви хотіли, щоб вони чинили з вами. Слід ставити інтереси друга вище за свої.
Підсумкова бесіда:
Рефлексія
1. Про що ми вели мову на сьогоднішньому занятті?
2.Як вам працювалось?
3.Вправа-мікрофон
Продовж речення: З сьогоднішнього заняття я зрозумів(ла)…
(Відповіді учнів)

Слухаючи різні ситуації, а також задаючи вам запитання, яких метою було дізнатися, чи маєте ви друзів, чи легко їх знаходите, чи ви самі є справжніми друзями. Я зрозуміла, що друзі у вас є . І це мене дуже тішить. Важливим для вас у дружбі є надання підтримки у будь-якій ситуації.
Я сподіваюсь, що після сьогоднішнього заняття вам буде над чим замислитися. Дякую за увагу!

Джерело: http://simonischool.at.ua/publ/19-1-0-27; М.В.Коновалова "Тематичні години"

Категорія: Розробки виховних годин | Добавил: julіchka (24.02.2011) | Автор: Галянт Юлія Анатоліївна
Переглядів: 3146 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 5.0/2 |
Всього коментарів: 1
1  
Захід перебіг... Що воно таке? bn

Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Логін:
Пароль:
Пошук
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 7
Гостей: 7
Користувачів: 0
Copyright Стеценко Н.М. © 2016
Сайт управляється системою uCoz