Четвер, 28.03.2024
Педагогіка
Меню сайта
Наше опитування
Ваше ставлення до кредитно-модульної системи
Всього відповідей: 2225
Адміністрація сайту не несе відповідальності за зміст матеріалів, розміщених у каталозі.

Друг – це другий Я
Друг – це другий Я
Мета: Розширити і поглибити поняття дружби і товаришування — цих важливих показників вихованості учнів; виховувати в учнів звичку уважно ставитися до товаришів; вміння бачити хиби у своїй поведінці й виправляти їх.
Обладнання: Вислови про дружбу.
«Справжні друзі... нічого не вимагають один від одного в ім'я дружби, а роблять один для одного, що можуть».
В.Т. Бєлінський
«Боягузливий друг страшніший за ворога, бо ворога побоюєшся, а на друга покладаєшся».
Л.М. Толстой
«Дружба — це, насамперед, щирість, це критика помилок товариша. Друзі повинні першими дати жорстку критику для того, щоб товариш міг виправити свої помилки».
М.О. Островський
«Себелюбство — отрута для дружби».
О. Бальзак
«Ні раб, ні повелитель дружбі не потрібні. Дружба любить рівність».
І.О. Гончаров
«У дружби багато крил, а закон у неї один — вірність».
А.С. Макаренко
«Дружба закінчується там, де починається недовір 'я».
Сенека
«Війна випробовує сміливця, гнів — мудреця, нужда — друга».
Східна мудрість

Добрий день! Дорогі діти, сьогодні у нас година спілкування з теми «Друг – це другий Я».
У житті кожного з нас є друзі, приятелі, знайомі. Спілкування з ними, як правило, приносить радість. Але в нашому оточенні є й такі люди, яких ми недолюблюємо, якими нехтуємо, і спілкування з такими людьми нас дратує. Іноді трапляється, що наш найближчий друг виявляється недругом. Як же уникнути таких неприємних ситуацій? Напевно, самий вірний спосіб — розібратися у своєму оточенні.
Товариськість, дружба — важливі показники вихованості учнів. У вашій поведінці багато спільного, але є й відмінність. У колективі треба бути скромним. Легко, радісно жити пліч-о-пліч з тими, хто не акцентує уваги на невдачах інших, не хизується своїми успіхами, а найгірше — авторитетом, службовим становищем батьків, престижними речами (модним одягом, магнітофоном, фотокамерою тощо).
Дружба — це близькі стосунки, засновані на взаємній допомозі, прихильності, спільності інтересів, смаків, поглядів, життєвих цілей. Без друзів у наш час важко жити на світі.
У всі часи дружба вважалася великою цінністю. У скіфів вона перевірялася кров'ю. Дружба оформлялася спеціальним договором і клятвою: надрізавши пальці, побратими зливали свою кров у чашу і, змочивши у ній кінці мечів, куштували цю кров. Після цього вже ніщо не могло їх розлучити. В епоху середньовіччя лицарська мораль ставила чоловічу дружбу навіть вище кохання і сім'ї.
А тепер ми разом дамо відповіді на такі запитання:
1) Як ви гадаєте, що саме людина шукає в друзях?
2) Які моральні якості ви найбільше цінуєте в другові?
3) Чи можливі суперечки і незгоди між друзями?
4) Як ви ставитесь до дружби між хлопцем і дівчиною?
5) Що характеризує культуру взаємин у колективі?
На нашу думку,культуру взаємин у колективі характеризує скромність, доброзичливе ставлення до членів колективу, сумлінне, точне, своєчасне виконання доручень, нетерпимість до тих, хто порушує вимоги колективу.
Взаємоповага, чуйність, ввічливість — неодмінні ознаки дружного класу. Неприпустимі в класі образливі прізвиська («парочка», «жених і наречена»), непристойні жарти щодо дружби хлопців і дівчат (як правило, їх допускають ті учні, які самі не вміють дружити, товаришувати), неповага до дівчат, грубість у взаєминах. Дружбу, товаришування можна зруйнувати грубими, недоречними жартами.
Важливо нагадати, що в дореволюційні часи жінки не мали рівних прав з чоловіками. Право на шанобливе ставлення мали лише представниці панівних класів. Усім відомо, які разючі зміни сталися в становищі жінки за Радянської влади, яким величезним авторитетом користується жінка в суспільстві сьогодні. Жінка оспівана в піснях, віршах. Все це дає підставу вимагати від чоловіків особливої поваги до жінок. Чи завжди ви, учні, ввічливі до мам, коректні до жінок у транспорті, громадських місцях? Чи завжди хлопці в класі ввічливі та поступливі у взаєминах із дівчатами? Ще побутує грубе звертання учнів один до одного: «Ей, ти», «Катька», «Вовка» та інше. Така форма звертання свідчить про некультурність, невихованість, зверхнє ставлення до інших.
Неприпустимі не тільки вияви грубощів, зневажливого ставлення до будь-кого, а й байдужість до такої поведінки ровесників. Важливо виявляти доброту, чуйність, повагу у повсякденних взаєминах із товаришами.
Найважливішими рисами для зародження дружних стосунків мають бути вірність, щирість, сумісність характерів, розум.
Спробувати знайти собі справжніх друзів допоможе книга Д.Карнегі «Як придбати друзів і впливати на людей». Книга дає поради, які мають нам допомогти у виборі друзів.
1. Виявляйте щирий інтерес до людей, виключну увагу до того, хто з вами розмовляє, — той забезпечує успіх.
2. Частіше посміхайтесь.
3. Пам'ятайте, що кожна людина вважає своє ім'я найкращим. її цікавить своє власне ім'я більше, ніж решта імен, разом узятих. Пам'ятайте ім'я людини, з якою розмовляєте, вимовляйте його легко, невимушено, це вам замінить будь-який комплімент або лестощі. Але забувши або перекрутивши ім'я співбесідника, ви опинитесь у досить невигідному становищі.
4. Вмійте уважно слухати співбесідника, заохочуйте його говорити про себе.
5. Починайте розмову на тему, що цікавить вашого співбесідника.
6. Прагніть дати людині можливість відчути її вищість. Робіть це щиро.
7. Варто врахувати слова Авраама Лінкольна: «Недаремно кажуть, що крапля меду приваблює більше мух, ніж галон жовчі. Так і з людьми. Якщо хочете, щоб вашу точку зору прийняв хтось інший, доведіть йому, що ви його щирий друг. Це та крапля меду, яка приваблює всіх. Це найкоротший і вірний шлях до людського розуму».
А зараз проведемо тест «Чи гарний ти друг»:
1) Що вас найбільше приваблює в тому, кого вважаєте своїм другом?
а) врода, гарний одяг, акуратність;
б) щедрість;
в) тактовність, делікатність;
г) відвертість, правдивість.
2) Чим ви вмотивуєте свій вчинок, коли даєте списувати?
а) вважаю, що це по-товариськи;
б) знаю, що це неправильно, але боюсь образити;
в) не даю, бо це — ведмежа послуга;
г) він мені віддячить чимось іншим.
3) Якщо ви посварились з другом, як ви себе почуваєте?
а) мені прикро, самотньо;
б) я думаю над причинами сварки;
в) хай не буде такий мудрий!
г) знайду собі іншого друга.
4) Ви будете чекати, поки друг першим прийде миритись, чи вибачитесь самі?
а) він винен, хай і вибачається;
б) очевидно, ми винні обидва, постараюсь порозумітись;
в) визнаю себе винним, аби лише помиритись;
г) побачу, як буде поводитись далі.
5) Якщо в друга з'явилась річ, якою він дорожить, а вам її дуже-дуже хочеться, як ви вчините?
а) попрошу помінятись за щось або продати мені;
б) попрошу, щоб дав покористуватись;
в) не буду просити, щоб не ставити його в незручне становище;
г) зроблю вигляд, що мене це не цікавить.
6) Якщо друг вам у чомусь відмовив, як ви відреагуєте?
а) ображусь, але не викажу себе;
б) перестану з ним дружити;
в) спробую зрозуміти, чому він відмовив;
г) іншим разом відплачу йому тим самим.
7) Якщо ваш друг не сподобався вашим батькам, як ви поведетесь?
а) послухаю батьків;
б) не буду запрошувати його до себе;
в) доведу батькам, що він вартий моєї дружби;
г) не послухаюсь батьків.
8) Кого ви вважаєте лідером: себе чи друга?
а) себе;
б) друга;
в) ми рівні;
г) не думав над цим.

9) Якщо вашого друга хвалять, ви не заздрите?
а) ні;
б) заздрю;
в) трохи;
г) я радію за нього і пишаюсь ним.
10) Якщо ваш товариш пропонує вам списати задачу, як ви це сприймаєте?
а) із вдячністю, як прояв товариськості;
б) як борг, за який треба віддячити;
в) як приниження, недооцінку моїх здібностей;
г) списую, не задумуючись.
11) Якби ви з другом попались на якомусь необдуманому, поганому вчинку, ініціатором якого був друг, як ви поведетесь?
а) скажу правду, що я не винен;
б) подивлюсь, як він себе поведе;
в) візьму на себе його вину;
г) відповідатиму разом з ним.
12) У вас дві цукерки: одна дорога і дуже смачна, а друга — дешевша і гірша.
Яку ви даєте другові? ,
а) якщо немає порівну, то краще не показувати;
б) дам першу;
в) дам другу, а першу з'їм, щоб він не бачив.
г) розділю обидві на половини.
13) Чого б ви не вибачили своєму другу?
а) зверхності, зневаги;
б) скупості;
в) зради;
г) все б вибачив.

— Ви вибрали й записали собі варіанти відповідей? Тепер напроти кожної поставте бали і підсумуйте.
1)а-4;б-5;в-3;г-1;
2)а-1;б-2;в-3;г-5;
3)а-1;б-3;в-4;г-5;
4)а-5;б-3;в-1;г-4;
5)а-5;б-3;в-1;г-4;
6)а-3;б-5;в-2;г-5;
7)а-5;б-4;в-1;г-3;
8)а-5;б-1;в-4;г-4;
9)а-2;б-5;в-4;г-1;,
10)а-2;б-4;в-3;г-4;
11)а-5;б-4;в-1;г-3;
12)а-5;б-1;в-5;г-3;
13)а-3;б-5;в-3;г-1;
Додайте всі 13 цифр, визначте суму.
Найбільша кількість набраних балів (від 52 до 65) — свідчення егоїзму. Така людина найбільше любить себе, у дружбі шукає вигоди для себе, знає собі ціну, не любить критики. Вона любить мати поряд слабшого, менш яскравого, непоказного, щоб на його фоні підкреслювати свої переваги. Врешті-решт, така людина приречена на самотність, бо, розкусивши її, ніхто з нею не захоче дружити.

Взаємини тих, хто набрав від 39 до 51 бала, скоріше можна назвати співдружністю, ніж дружбою: вони готові відповідати добром на добро, але не захочуть жертвувати безкорисливо; їхнє ставлення до вас залежить від того, як ви ставитесь до них.

Вимогливі до друзів і до себе ті, хто мають 26-38 балів. Вони здатні піти вам назустріч, зрозуміти й допомогти, але спочатку подумають, чи варто, чи корисно і розумно це; пожаліють слабшого, але не стануть потурати тому, хто не старається стати сильнішим. Вони поважають вас, але вимагають поваги й до себе.
А тепер порівняйте своє "Я" із поданими характеристиками. Чи подобається вам бути таким? Звичайно, жодна із цих характеристик не стосується безпосередньо когось із вас. Але, вибравши ті чи інші варіанти відповідей на питання, ви цим виявили свої погляди, своє розуміння дружби.
Міцна дружба об'єднує зовсім різних за характером і віком людей: боязких із товариськими, молодих з літніми, не надто кмітливих з дуже розумними, зовнішньо непривабливих з дуже гарними. Вони доповнюють один одного і їх завжди поєднує одне — відкритість. В людині приваблює її щирість і неповторність. По-справжньому щасливі люди поводяться вільно, природно, розкуто, не намагаються підлаштувати друзів під себе або чимось вразити інших. Нехай ваші друзі почуваються з вами вільно, залишаючись самими собою. Щаслива людина приймає інших такими, які вони є, з усіма їх слабкостями й вадами.
Хочеш знайти друга — сам стань другом .
Чиніть з іншими так, як би ви хотіли, щоб вони чинили з вами. Слід ставити інтереси друга вище за свої.
Дарувати радість спілкування з друзями завжди приємно, навіть просто щиро цікавлячись у них: «Як справи? ». Не шкодуйте часу та уваги для друзів. Намагайтеся зрозуміти інших.
Усім хочеться, щоб наші друзі зважали на нашу думку і поважали наше право на свободу вибору. Але чи готові ми ставитися до них так само?
Щирі друзі не виявляють власницького почуття, ревнощів, тому викорінюйте цю ваду. Якщо у ваших друзів щирі, довірчі взаємини з іншими, не ображайтеся. Нам усім потрібно розширювати коло спілкування, тому і ви повинні навчитися радіти, розширюючи коло своїх друзів.
Важливо також враховувати, що вашому другу іноді хочеться побути самому. Тому не слід зловживати гостинністю, проводячи надто багато часу з друзями, щоб не набриднути і не дратувати одне одного.
Друзі не тільки примножують радість, а й розділяють горе. Але не можна очікувати, що друзі вирішать усі ваші проблеми й задовольнять усі ваші потреби. Це корисливе ставлення до друзів. Якщо ми очікуємо, що друзі приймуть нас із усіма нашими слабкостями й вадами, то чи не повинні й ми бути поблажливими до їхніх вад?
Нехай навіть ви рідко бачитеся, підтримуйте з другом зв'язок і будьте в курсі того, що відбувається в його житті. Ніколи не залишайте друзів сам на сам із труднощами, будьте поруч з ними. Щиру дружбу не можуть зруйнувати навіть непорозуміння, тому що друзі швидко їх вирішують і прощають одне одного.
З ким поведешся, того й наберешся — каже народна мудрість. А одна з притч застерігає: «Той, хто спілкується з мудрими, буде мудрим, а хто товаришує з дурними, подурнішає». Важливо знати, що є правильним, а що ні, розрізняти хороше і погане. Добро—все те, що продовжує життя, зло — все те, що вкорочує віку. Так говорив геніальний німецький філософ Фрідріх Ніцше.
Якщо ви вирішили потоваришувати з кимось, запитайте себе: «Хто його (або її) друзі?» Адже не випадково кажуть: «Скажи мені, хто твій друг, і я скажу, хто ти». Також запитайте в розумних, мудрих людей, яку репутацію він (або вона) має? І ще було б мудро врахувати не тільки те, як наші потенційні друзі поводяться з нами, а й те, як вони поводяться з іншими, особливо з тими, від кого не сподіваються щось отримати. Багато можна дізнатися про людину зі спілкування з нею.
В друзів має бути багато спільного, збігатися смаки, захоплення. Вони підтримують один одного у скрутну, хвилину, дають поради, діляться досвідом і застерігають від багатьох помилок, заряджаючи своєю бадьорістю й ентузіазмом.
Віддана стара дружба — це рідкісний дарунок долі. Вона заслуговує на те, щоб ми цінували її понад усе.
А зараз проведемо невеличке дослідження, що називається «Я тебе сприймаю як…»:
Мета: Розвивати навички і вміння спілкуватись у групі, формувати більш адекватну самооцінку на основі оцінки іншими людьми.
Хід проведення
Учні по-черзі ланцюжком починають оцінювати однокласників на основі інформації, отриманої при безпосередньому їх сприйманні. Починають оцінювати словами: «Я тебе сприймаю як…
Висновок: дослід сприяє покращенню самооцінки, підвищенню життєдіяльності людини, кращому розумінню людей.
На кінець ми хотіли б пригадати з вами прислів'я та приказки з даної теми.
• Дерево міцне корінням, людина — друзями.
• Друга шукай, а знайдеш — тримай.
• Друзі пізнаються в біді.
• Людина без друзів, що дерево без коріння.
• Дружба — найбільший скарб.
• Не той друг, хто медом маже, а той, хто правду каже.
• Дружба та братство — дорожче багатства.
• Дружба родиться в біді, а гартується в труді.
• 3 добрим дружись, а лихих стережись.
• 3 ким поведешся, від того й наберешся.
• Громада — великий чоловік.
• Дружній череді й вовк не страшний.
• В гурті й пісня в лад іде
Щиро дякуємо за роботу на уроці.

Джерело: http://1. Періодичне видання «Класний керівник». 2. Д.Карнегі «Як придбати друзів і впливати на людей».

Категорія: Розробки виховних годин | Добавил: Ромашка (02.03.2010) | Автор: Рибак Наталія Леонідівна
Переглядів: 3297 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 1
1 admin  
0
Подяка за тестування, оце і весь висновок?

Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Логін:
Пароль:
Пошук
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Copyright Стеценко Н.М. © 2024
Сайт управляється системою uCoz