Середа, 22.11.2017
Педагогіка
Меню сайта
Наше опитування
Ваше ставлення до кредитно-модульної системи
Всього відповідей: 2203
Адміністрація сайту не несе відповідальності за зміст матеріалів, розміщених у каталозі.

Інерція
Розробка уроку: «Інерція»

Мета: сформулювати знання учнів про явища інерції, вміння практично застосувати їх для пояснення конкретних явищ; переконати учнів у широкому виявленні інерції у побуті і техніці, у необхідності врахувати це явище в практичній діяльності.
Основні поняття: інерція, швидкість.
Обладнання: похила площина, відрізок, пісок, «ромашка».
Тип уроку: засвоєння нових знань

Хід уроку
І. Розминка
Учитель звертає увагу учнів на епіграф уроку. Вони зачитують його, обговорюють.

ІІ. Актуалізація опорних знань
Інтерактивна вправа «коректор».
Вставте пропущені літери в термінах і сформулюйте їх визначення:
Мех…ий, р…х, шв…сть, ч…с, тр…ія, ш…х, пр….ий р…х, год..ик.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Є на світі люди діяльні, рухливі. Вони не можуть і хвилини сидіти на місці. У механіці такі тіла теж зустрічаються. Не встигли на тіло дмухнути, а його на місці вже немає. Де поділося? Рушило, змінило свою швидкість. А ще у механіці відомі такі тіла, які з місця не зрушиш.

ІV. Сприйняття навчального матеріалу.
Як вже з вами пригадали, механічний рух – це зміна положення тіла відносно інших тіл. Механічні рухи супроводжують нас усюди, і відсутність руху навколо себе людина сприймає к катастрофа. Перша теорія руху тіл була створена давньогрецьким мислителем Арістотелем.
Важлива характеристика механічного руху – його швидкість. Якщо швидкість тіла під час руху зовсім не змінюється, то рух називається рівномірним. Зрозуміло, що швидкість тіла не змінюється і тоді коли тіло взагалі не рухається: у цьому випадку вважають, що швидкість дорівнює нулю.
Про явище інерції можна сказати так: інерція – це властивість тіла зберігати свою швидкість незмінною тоді, коли на нього не діють інші тіла.

Етапи уроку Час Форми і методи діяльності вчителя Результати дільності
І. Розминка
2 хв. Зачитування
епіграфу уроку Створення сприятливого психо-емоційного клімату.
ІІ. Актуалізація опорних знань
2 хв. Інтерактивна вправа «Коректор» Актуалізація опорних знань та чуттєвого досвіду учнів
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності 2 хв. Розповідь учителя Мотивація навчальної діяльності
ІV. Сприйняття навчального матеріалу.
15 хв. Пояснення вчителя з використанням демонстрацій та проблемних запитань Засвоєння навчального матеріалу
V. Осмислення об’єктивних зв’язків 10 хв. Інтерактивна вправа «Ромашка» Закріплення навчального матеріалу
VІ. Узагальнення знань
6 хв. Складання опорного конспекту та сенканів Узагальнення і закріплення навчального матеріалу
VІІ. Підсумки уроку
3 хв. Інтерактивна вправа «Літачок» Підбиття підсумків
VІІІ. Домашнє завдання
5 хв. Завдання
репродуктивного та творчо-пошукового характеру. Практична робота. Ефективне засвоєння теми, підготовка до наступного уроку

V. Осмислення об’єктивних зв’язків
Інтерактивна вправа «ромашка».
Учитель заздалегідь виготовляє паперову ромашку, на зворотній стороні кожної пелюстки записує питання. Учні по черзі відривають пелюстки, читають запитання, відповідають на них.
Запитання:
• Розкажіть та поясніть процес збивання показів медичного термометра.
• Продовжте розповідь та поясність: хлопчик сидить на санчатах. Інший хлопчик різко смикає за мотузку санчат, а …
• Продовжте розповідь та поясність: діти на санчатах з’їжджають з гори, і наїжджають на пеньок.
• Надягаючи молоток на руків’я, сокиру, на сокирище, мітлу або лопату на дежало, ми вдаряємо пальцми об землю. Поясніть.
• Коли ми відкидаємо лопатою сніг або землю, то робимо різкий рух убік. Лопата зупиняється і залишається в руках, а сніг або земля летять дальше. Чому?
• Колесо автомобіля зіскочило з осі підчас руху. Воно обганяє машину і котиться в тому самому напрямку, що й машина. Чому?

VІ. Узагальнення знань
1. Скласти сенкан до слова інерція?
2. Колективне складання опорного конспекту (Ок.)
Інерція – явище збереження швидкості тілом, якщо на нього не діють інші тіла.

VІІ. Підсумки уроку
Права «літачок».
Учитель запускає паперового літачка. Поблизу кого він приземлиться, той говорить одне речення підсумок і запускає літачок далі.

VІІІ. Домашнє завдання
1. Опрацювати відповідний параграф підручника.
2. Підготуватися до рольової гри «суд над інерцією».
3. Підготувати доповідь «Життя та творчість Галілео Галілей».

Категорія: Розробки уроків | Добавил: kitti123 (24.12.2008) | Автор: Закернична Марина Миколаївна
Переглядів: 3193 | Рейтинг: 2.7/3 |
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Логін:
Пароль:
Пошук
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Copyright Стеценко Н.М. © 2017
Сайт управляється системою uCoz