Всесвітній день преси - Розробки виховних годин - Творчі роботи студентів - Каталог статей - Персональный сайт
Четвер, 08.12.2016
Педагогіка
Меню сайта
Наше опитування
Ваше ставлення до кредитно-модульної системи
Всього відповідей: 2161
Адміністрація сайту не несе відповідальності за зміст матеріалів, розміщених у каталозі.

Всесвітній день преси
Тема: Всесвітній день преси

Мета: Формування у дітей власної точки зору по відношенню до сучас-них засобів масової інформації, особистих поглядів на сучасні події, та забезпечення морально-політичної і практичної підгото-вки підростаючого покоління, спрямованої на оволодіння певни-ми світоглядними знаннями і уявленнями, сформувати вміння оформлення шкільної газети, виховувати культуру міжособистіс-них стосунків у класі.

Хід заняття

І. Вступне інформаційне повідомлення.
Сьогоднішнє наше заняття присвячене «Всесвітньому дню преси», яке від-значається 3 травня.
Для початку спробуємо відгадати загадку:

Крила в птаха не з пір’їн,
А з паперу і з новин.
Він щодня на диво-крилах
Їх розносить по квартирах.
(Газета)
Нашим завданням є ознайомитись з історичним розвитком преси, розкрити роль сучасної преси у нашому житті. Навчитись визначати основні складові частини друкованих видань та застосовувати свої навички у оформленні шкі-льної газети.

ІІ. Основна частина заняття.
1. Бесіда (Учитель↔клас):
- Що ви розумієте під поняттям «преса»?
- Які періодичні видання батьки виписують для вас?
- Для чого ми читаємо газети і про що ми дізнаємося з преси?
2. Розповідь(Учитель→клас):
(А зараз будьте уважні тому, що дані цього матеріалу будуть використані в подальшій грі.)
А чи знаєте Ви, що перші газети писалися від руки. Але першим справжнім тижневим друкованим виданням була газета «Strasburg Relation», що в пере-кладі означає «Стразбургська розповідь». Вона була видана в Німеччині ще в 1609 році.
Основоположником ідеї публікації газет був Йоган Гутенберг, що жив і працював у Німеччині.
Одними із наступників у виданні газет були англійці, котрі вже в 1665 році почали випускати видання «The London Gazette».
Слово газета походить від старого англійського слова «Gazette», що в пере-кладі означає офіційна публікація. Це слово і сьогодні часто використовується у назві видань.
Над сучасною газетою або журналом працюють тисячі людей – це журналі-сти, репортери, редактори, укладачі та працівники типографії.
Кількість видань на сьогоднішній день досягла великих масштабів і лише в Україні налічується близько 4 тисяч газет і журналів. В яких ми можемо знай-ти не тільки новини, а й ще багато цікавої інформації: рецепти, поради, горо-скопи, новини спорту, прогноз погоди та програми телебачення і багато іншо-го.
Видання поділяються на міжнародні, всеукраїнські, місцеві або локаль-ні(обласні, районні), а також внутрішкільні.
3. Гра «Так чи ні»
Всі ви бачили, тримали в руках і можливо, читали різні газети і зараз, при-гадуючи їх структуру, пограємо в гру: «так чи ні».
Правила гри: я роздаю вам по дві картки різних кольорів (зеленого й черво-ного) і зачитую твердження, якщо воно вірне, на вашу думку, то ви піднімаєте зелену картку, якщо ні – червону.
Твердження:
1. Першу газету випустили в Німеччині.
2. В Україні 7 тисяч періодичних видань.
3. Новини в газеті друкують на останній сторінці.
4. Дата випуску газети вказується на кожній сторінці.
5. Заголовок дає детальну інформацію про події.
6. Ціна газети вказується на першій сторінці.
7. Гороскопи ми знаходимо на першій сторінці.
8. Ім’я автора пишеться на початку статті.
Отже, тепер ми з впевненістю можемо сказати, що найважливішою части-ною газети є перша сторінка, на якій ми обов’язково бачимо:
1) назву газети;
2) заголовок;
3) дату;
4) ціну;
5) найголовніші статті з промовистими заголовками та фото.
Багато про що можуть розповісти і самі заголовки, проте іноді вони можуть мати подвійні значення, так наприклад:
«Спіймав золоту рибку» - стаття про удачу або ж про великий улов,
«Бомба на виробництві» - про діяльність терористів або ж про нововведення в технологіях, та багато інших.
4. Робота в групах (учитель розділяє клас на декілька груп, з однаковою кі-лькістю учнів).
1) Написання замітки.
Наступним кроком нашого заняття буде практична робота в групах. У нас є заголовок, ваше завдання написати коротку замітку (3-5 речень), щоб висвіт-лити інформацію приховану в заголовку, на це завдання ви маєте 5-7 хвилин.

Отже, ми з вами, під час виконання цього завдання, навчилися писати замі-тки в газету, висвітлюючи важливі проблеми. Найкращу замітку обирає журі і оголошує переможців.
2) Оформлення першої сторінки газети.
А тепер спробуємо себе у ролі редакторів, кожна група – це редакторська колегія і ми попрацюємо над оформленням першої сторінки газети.
Кожній з груп необхідно: придумати назву газети, підібрати статті та заго-ловки до них, підібрати фото та аплікації до цих статей, і використати замітку, яку Ви написали.
Для цього я вам роздаю по ватману, ножиці, клей, кольорові олівці та газе-ти, які ви можете використати.
На цю роботу Ви маєте 15 хвилин. Найкращу газету обирає журі і оголошує переможців.

ІІІ. Висновки.
Сьогодні ми з вами дізналися дещо з історії газети, навчилися оформляти її першу сторінку і можемо використовувати свої навички у виготовленні шкіль-ної газети.

Категорія: Розробки виховних годин | Добавил: poberezets (07.05.2009) | Автор: Цехмейструк Ольга
Переглядів: 1796 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Логін:
Пароль:
Пошук
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 8
Гостей: 8
Користувачів: 0
Copyright Стеценко Н.М. © 2016
Сайт управляється системою uCoz