Понеділок, 29.05.2017
Педагогіка
Меню сайта
Наше опитування
Ваше ставлення до кредитно-модульної системи
Всього відповідей: 2191
Адміністрація сайту не несе відповідальності за зміст матеріалів, розміщених у каталозі.

Вчимося слухати один одного
Вчимося слухати один одного
Відверта розмова
Мета: вчити дітей взаєморозу¬міння, дати можливість учням пе¬ревірити власний рівень уміння слухати, формувати у дітей норми поведінки під час спілкування.
Додатковий матеріал: при¬мірники запропонованих текстів для кожного учня.
Хід заняття
Вчитель. На жаль, не всі люди вміють вести діалог та бесіду, до¬тримуючись певних правил. Од¬нією з головних проблем, яка ви¬никає під час спілкування, є те, що багато людей не вміють слу¬хати свого співрозмовника.
Відомий фахівець у галузі управ¬ління П.Мицич у книзі «Як вести ділові бесіди» наводить такі циф¬ри: якщо задумане повідомлення прийняти за 100%, то висловлене становитиме 70% від задуманого, почуте — 80% від висловленого, зрозуміле — 70% від почутого, а за¬пам'ятається лише 60% від зрозумі¬лого. Слухати, на думку психологів, не вміють приблизно дев'ять чо¬ловік із десяти. І це стосується, на жаль, не лише вашого співрозмов¬ника, а й вас. Уміння слухати скла¬дається, на думку [Ладанова, із трьох складових: уваги, дружелюб¬ності й активності.
Наочний матеріал
а) Увага
1. Поважайте того, хто гово¬рить, цінуйте його бажання по¬відомити про щось нове.
2. Не ховайте очей, дивіться на співрозмовника.
3. Не переривайте. Наберіться терпіння і дайте людині мож¬ливість сказати те, що вона хоче. Не поспішайте з висновками.

б) Дружелюбність
1. Намагайтеся не пригнічува¬ти співрозмовника авторитетом,
інформацією або довгою розмо¬вою. Інакше ви погано зрозуміє¬ те його, а він, у свою чергу, дума¬тиме не про свої аргументи, а про психологічний захист.
2. Стримуйте емоції, а коли відчуваєте, що не можете їх кон¬тролювати, уявіть себе на місці співрозмовника.

3. Не поспішайте із заперечен¬нями. Перебивши людину, яка не все сказала, ми викликаємо в неї гнів, роздратування, і ця людина ніколи не погодиться із заперечен¬нями. А коли вона вже висловила¬ся, то слухатиме вас більш охоче.
4. Не демонструйте своїм ви¬глядом зневагу до того, що сказав або збирається повідомити співрозмовник. Так ви ні про що не домовитесь.
5. Робіть паузи. Стримуйте свій запал і дайте висловитись іншому.
в) Активність
1. Не будьте мовчуном, час від часу подавайте сигнали, що ви розумієте, про що йдеться, і виявляйте певне ставлення до цього.
2. Стриманість — це гарна риса людини, але й тут повинна бути
міра. Інакше співрозмовник вва¬жатиме, що ви до нього погано
ставитесь.
3. Не намагайтеся здобути славу розумника. Надмірне «муд¬рування» не сприяє взаєморозу¬мінню.
4. Тримайте себе спокійно, але не розслабляйтеся цілком, інак¬ше співрозмовник утратить ба¬жання спілкуватися з вами.
5. Якщо ви втомилися, то кра¬ще попросити вибачення і пере¬
нести розмову на інший час. «Не¬помітні» позіхання та потягуван¬ня можуть усе зіпсувати.

Тестування на перевірку вміння слухати
(«Завжди» — 4 бали, «часто» — З бали, «інколи» — 2 бали, «ніко¬ли» —1 бал.)
1) Чи даєте співрозмовнику можливість висловитися?
2) Чи звертаєте увагу на підтекст сказаного?
3) Чи намагаєтеся запам'ята¬ти те, що почули?
4) Чи звертаєте увагу на голов¬не у повідомленні?
5) Слухаючи співрозмовника, чи намагаєтеся зберегти в пам'я¬ті основні факти?
6) Чи звертаєте увагу співроз¬мовника на висновки, які пролу¬нали в його повідомленні?
7) Чи стримуєте власне бажан¬ня ухилитися від неприємних за¬питань?
8) Чи стримуєтеся від роздра¬тування, коли чуєте протилежну точку зору?
9) Чи намагаєтеся зосередити увагу на словах співрозмовника?
10) Чи охоче спілкуються з вами?
Порахуйте суму балів:
32 і більше — відмінно;
27—31 —добре;
22—26 — помірно;
менш ніж 22 бали — вам не¬обхідно тренуватися слухати співрозмовника.
Коли буду я навіть сивою,
і життя моє піде мрякою,
Я для тебе буду красивою,
А для когось, може, н ніякою.
А для когось лихою, впертою,
Ще для когось відьмою, коброю.
А, між іншим, якщо відверто,
То була я дурною і доброю,
Безборонною, несинхронною
Ні з теоріями, ні з практиками.
І боліла в мені іронія
Всіма ліктиками й галактика¬ми,
І не знало міщанське кодло,
Коли я захлиналась лихом,
Що душа між люди виходила
Забинтована білим сміхом.
І в житті, як на полі мінному,
- Я просила в цьому сторіччі
Хоч би той магазинний мінімум: -
Люди, будьте взаємно ввічливі!
І якби на те моя воля,
Написала б я скрізь курсивами:
- Так багато на світі горя.
- Люди, будьте взаємно краси¬вими!

Категорія: Розробки виховних годин | Добавил: Vasy (17.12.2008) | Автор: Токарчук Василь
Переглядів: 3443 | Рейтинг: 4.3/3 |
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Логін:
Пароль:
Пошук
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 2
Гостей: 2
Користувачів: 0
Copyright Стеценко Н.М. © 2017
Сайт управляється системою uCoz