Тема: Сучасні Джентльмени. Мета: всебічний розвиток особистості, розвиток інтелектуальних здібностей учнів, їх кмітливість та винахідливість, виховання у хлопців поваги до дівчини – жінки – матері; навчання хлопчиків основам етикету, правилам поведінки у різноманітних життєвих ситуаціях; розвивати уміння критично оцінювати себе та своїх ровесників. Клас прикрашений плакатами: 1. «Чоловік який володіє позитивними якостями і розумом ніколи не буде потворним.» (Ж. Лабрюйєр) 2. «Що означає бути джентльменом? Чи не означає це бути чесним, добрим, хоробрим розумним і володіючи всіма цими якостями, проявляти їх в житті? Так, надто рідко можна зустріти в житті справжнього джентльмена…» (У. Теккерей) Хід заняття: (Ведучою обирається учениця класу). Ведуча: «У відомій пісні співається: «Без жінок жити не можна на світі, ні!» І це справедливо. Але, любі дівчатка, дівчата, жінки, давайте-но замислимось: а яким би було наше життя без них – сильних, відважних, впевнених, сміливих – і в той же час – добрих, ніжних і ласкавих – словом, без наших хлоп’ят, юнаків, чоловіків? Чи завжди ми до них справедливі й уважні? І взагалі, чи знаємо ми їх по-справжньому? І, сподіваємось, що ждані конкурси допоможуть нам відповісти на більшість з цих запитань і навіть, можливо, дозволить нам зовсім по-іншому подивиться на наших дорогих захисників.» 1-й конкурс: Інтелектуальне шоу. (Учасникам задаються питання, на які вони миттєво мають дати відповідь. Кожна правильна відповідь – 1 бал) 1. Улюблене видовище барана? (Нові ворота) 2. Казкові апартаменти, в які не вписувався ведмідь? (Теремок) 3. Перший американський зустрічний у Колумба? (Індієць) 4. Брехня з натяком? (Казка) 5. Його просили заспівати і він помер? (Колобок) 6. Конячка на пенсії? (Кляча) 7. Об’єкт Моськиної критики? (Слон) 8. Перекладина для відер? (Коромисло) 9. Бойовий снаряд, на якому літав на Місяць барон Мюнхаузен? (Ядро) 10. Дороговказ до міста Києва? (Язик) 11. Неголений слон? (Мамонт) 12. Складова частина мозку Вінні-Пуха? (Стружки) 13. Як за звичаєм злий вчитель виражає словами покарання учню, аналогічне «червоній картці» у футболі? (Геть з класу) 14. Подія в житті людини, в переддень якої не лишається й сліду від раніше отриманих ран, спадин, подряпин і т. ін..? (Весілля) 15. Країна в назві якої сховалася маленька конячка? (Японія) 16. Одинадцятирічна вихователька дітей? (Школа) 17. Фрукт, який людина носить в очниці? (Яблуко) 18. Живоглот здебільшого по кроликах? (Удав) 19. Головне вбрання настільної лампи? (Абажур) 20. Зимова житлоплоща ведмедя? (Берлога) 21. Якщо він електричний, то краще постояти? (Стілець) 22. Річка на берегах якої боровся з епідемією казковий лікар? (Лімпопо) 23. Спортивний снаряд з млинцями? (Штанга) 24. Персональне досьє учня? (Щоденник) 25. Голос, що подається останньою модою? (Писк) 26. Головне вбрання в якому можна зварити кашу? (Казанок) 27. Омана в пустелі (Міраж) 28. Собака з хімічною завивкою? (Пудель) 29. Шкільна книга жахів? (Журнал) 30. Овочевий пологовий будинок? (Капуста) 31. Опівночі йшов дощ, чи можна чекати, що через три доби буде сонячна погода? (Ні, буде ніч) 2-й конкурс. Джентльмен шоу. (Учасникам задаються життєві ситуації, правильна відповідь на які оцінюється у 5 балів) 1.До тебе на день народження прийшли декілька запрошених. Один із них приніс тобі розкішний, дуже дорогий подарунок, який викликав у тебе захоплення. Твої дії? Висловлювати подяку треба так, щоб не засоромити інших гостей, що прийшли з більш скромними подарунками чи взагалі без них. Ставайте доброзичливо не тільки до отриманої цінної речі, а й до невеликих, більш скромних подарунків, і скористуйтеся влучним випадком показати це. Не дозволено ставитись менш привітно до гостей, що прийшли з невеличкими подарунками чи взагалі без них. 2.Хто перший припиняє розмову по телефону? Прийнято, щоб розмову припиняв той, хто подзвонив перший, але іноді й викликаний може ввічливо сказати, що з тої чи іншої причини поспішає закінчити розмову. Якщо чоловік викликає жінку, то повинен дочекатись, щоб розмову припинила вона, особливо коли говориться про житейські, а не службові справи. 3.У тебе вдома гості. І раптом тобі по телефону дзвонить людина, з якою дуже хочеться поговорити. Твої дії? Необхідно скоротити, наскільки це можливо, розмову, вибачившись при цьому перед тим, хто подзвонив і перед гостями. 4.Тобі дуже захотілося чхнути в оточенні інших людей. Як при цьому поступити? Треба постаратись не чхати. Якщо не можна утриматись, треба витягнути носову хустинку і прикласти її до обличчя так, щоб приглушити чхання. Чхати, не прикриваючись хусткою, не пристойно й не гігієнічно. Якщо людина дуже простуджена і сильно чхає, краще не ходити в колектив інших людей. Коли чхнув, вибачення не просять. 5.Чи будь-який час підходить для приватних розмов по телефону? Не потрібно телефонувати на квартиру знайомого рано вранці, пізно ввечері і тим більше вночі. У приватних справах не бажано звертатися до знайомих на роботу, і, навпаки, не турбувати їх вдома в службових справах. Винятком можуть бути тільки невідкладні справи. 6.Тобі купили новий спортивний костюм, який тобі дуже подобається. Товариш попросив тебе прийти в ньому на День народження, щоб всі друзі подивились. Твої дії? Спортивний одяг призначений для занять спортом, для екскурсій, прогулянок, мандрівок в потязі, машині, літаку, для відвідування різноманітних спортивних змагань. В гості, на урочисті заходи, в школу спортивний костюм не одягають. 7.На святі одного з твоїх друзів з тобою поруч сидить дівчинка. Раптом вона перекинула на тебе стакан з соком чи шматок тістечка. Твоє вбрання непоправне. Твої дії? Не показуючи виду, що засмучений, треба прийняти її вибачення, постаратись зачистити забруднений костюм, якщо не пощастить, то попросити маму – господиню квартири за можливістю замінити тимчасово зіпсований елемент твого вбрання чи закрити забруднене місце (фартухом, серветкою…), якщо пляму не дуже помітно, то просто не звернути на неї увагу. 8.Йде запекла суперечка чи обговорення чого-небудь. З одним з опонентів ти явно не згоден і вважаєш, що він говорить нісенітницю. Як ти висловиш незгоду з ним? Не можна говорити «Це брехня», «Це дурниці» і т. ін.. Краще сказати: «Мені здається, що ти помиляєшся», або «Як на мою думку, ти не зовсім правий і постаратися ввічливо переконати людину в своїй правоті чи все-таки прислухатись до його слів – можливо, в чомусь і ти не правий. 9.Твої вимоги до носової хустки і її призначення? З міркувань гігієни носова хустинка завжди повинна бути чистою. При простуді корисно носити декілька носових хустинок. Не можна розкладати чи складати на очах присутніх, а швидко ховати в кишеню. Коли немає нежиті, треба класти носову хустинку в кишеню складеною і так її використовувати. Якщо людина простуджена, класти носову хустинку треба розкладеною, щоб не розгортати її у всіх на очах. Якщо треба витерти піт, то беруть складену носову хустинку і роблять це непомітно. Жінки носять носову хустинку в сумочці, а чоловіки в боковому кармані штанів. 10.Ти зайшов до кафе з’їсти морозива й підходиш до столика, за яким вже сидить дівчинка, і хочеш сісти. Твої дії? Спочатку необхідно дізнатися, чи вільне місце. Незалежно від відповіді – подякувати. Якщо місце зайняте або ти бачиш, що твоя присутність небажана – треба вибачитись і постаратись знайти собі інше місце. Конкурс «Ми малюємо» Кожний із учасників конкурсу із зав’язаними очима на дошці малює картину на запропоновану тему: Вовк і Заєць, Дід Мороз і Снігуронька, Лисичка й Колобок, Віні-Пух і П’ятачок і таке інше.) Конкурс «Як без кохання на світі жити?» Кожен учасник читає свій улюблений вірш про кохання, про жінку, про матір. Конкурс симпатій глядача. Рейтинг популярності учасників визначається закритим голосуванням. Ведучий: Дорогі учасники, бажаємо вам бути чесними, хоробрими, добрими, розумними і проявляти ці якості у житті! Вітаємо вас і щиро, і сердечно З повагою до ваших добрих свят, І тут додати ще було б доречно – Ми б вас вітали цілий рік підряд! Підведення підсумків і вручення призів. Список використаних джерел 1. Правила ввічливості: Виховна година // Шкільний світ – 2007, - №17- с. 13-14. 2. Гасенко В. Етичні норми поведінки: Виховна година // Шкільний світ. – 2006 - №45 – с. 16-18. 3. Рідна школа. – 2003. - №10. – с. 66-69. 4. Шкільний світ. – 2004. - №48. – с. 8-9.
|