Четвер, 28.03.2024
Педагогіка
Шановні форумчани! Просимо створювати інформативні та змістовні повідомлення. Кожне повідомлення, яке не відповідає тематиці, містить лише смайл або два-три слова, розцінюється як флуд (пустослів'я) і підлягає видаленню. Недотримання цих правил і правил форуму та ігнорування зауважень адміністрації може призвести до бану, який передбачає заборону учаснику спілкуватись на форумі.
[ Нові повідомлення · Учасники · Пошук · RSS ]
  • Сторінка 2 з 2
  • «
  • 1
  • 2
Форум » Веб-семінари » Вища освіта України і Болонський процес » Проблеми впровадження засад Болонського процесу в Україні
Проблеми впровадження засад Болонського процесу в Україні
SergiuzДата: П'ятниця, 24.04.2015, 12:59 | Повідомлення # 16
Рядовий
Група: Користувачі
Повідомлень: 5
Репутація: 0
Статус: Offline
Болонський процес на Україні існує лише 10 років. Він посуті ще не повністю інтегрувався, недостатня кількість уваги викладачів приділяється
можливості мобільності студентів. Викладання предметів проводиться лише
теоретично з малою часткою практичного навантаження. Не досконале розуміння
студентів систему оцінювання. Вивчення іноземних мов в ВНЗ є тільки обов’язковим
предметом, а також повна відсутність додаткових курсів. Система навчання ще
повністю не змінилась і теорію поки що викладається по старій системі.
 
tanyamykola11Дата: Субота, 25.04.2015, 17:55 | Повідомлення # 17
Рядовий
Група: Користувачі
Повідомлень: 5
Репутація: 0
Статус: Offline
На момент вступу в Болонський процес ми були в набагато кращих умовах, ніж країни, які вже перебували у ньому кілька років. Багаторівневу систему освіти у нас запроваджено ще в 90-х роках, а, між іншим, структуризація рівнів освіти є головним питанням, над яким продовжують мучитися багато європейських університетів. Провідні університети Австрії ще у 80-х роках не наважувалися перейти на дворівневу систему технічної освіти. Замість того, щоб розвивати те, що ми мали, покращувати навчальні програми та загальну якість освіти, - ми кинулися в бюрократичні процедури. Ми з самого початку не зрозуміли суті Болонського процесу.Замість того, щоб почати впроваджувати ECTS, тобто змінювати парадигму та концепцію навчання, у 2003 році Україна розробила і впровадила кредитно-модульну систему як український варіант ECTS. Проте ECTS і кредитно-модульна система організації навчання – це різні речі, навіть базове поняття модуля різне в цих системах.
Ми повинні переглянути планування підготовки фахівців. В нас існує низький рівень підготовки фахівців. Має існувати чітка піраміда, відповідно до якої на кожному вищому рівні буде менше студентів. В Америці нормальний життєвий шлях для випускника бакалаврату – йти на роботу, а не на магістратуру.


Zinchyk
 
VictoriiaДата: Субота, 25.04.2015, 20:37 | Повідомлення # 18
Рядовий
Група: Користувачі
Повідомлень: 6
Репутація: 0
Статус: Offline
Враховуючи незворотність Болонського процесу, ми маємо усвідомлювати, що для нашої системи вищої освіти він є дуже непростим. Нам важче, ніж будь-якій іншій країні, яка не має таких глибинних традицій у галузі фундаментальної природничої й інженерної освіти, приєднатися до багатьох загальноєвропейських рішень, нівелюючи власні багатовікові наробки у цій галузі. Якраз наша вища освіта, лише в інженерії, виховала винахідника вертольотів Ігоря Сікорського, відкривачів космосу Сергія Корольова і Володимира Челомея, конструктора неперевершених авіаційних двигунів Архипа Люльку, фундатора твердотільної електроніки Бенціона Вула, вона дала світові п'єзодвигун і високошвидкісний транспорт на магнітній подушці. І цей перелік можна довго продовжувати. - See more at: http://kpi.ua/bologna#sthash.8QlQSxLh.dpuf

Додано (25.04.2015, 20:36)
---------------------------------------------
Враховуючи незворотність Болонського процесу, ми маємо усвідомлювати, що для нашої системи вищої освіти він є дуже непростим. Нам важче, ніж будь-якій іншій країні, яка не має таких глибинних традицій у галузі фундаментальної природничої й інженерної освіти, приєднатися до багатьох загальноєвропейських рішень, нівелюючи власні багатовікові наробки у цій галузі. Якраз наша вища освіта, лише в інженерії, виховала винахідника вертольотів Ігоря Сікорського, відкривачів космосу Сергія Корольова і Володимира Челомея, конструктора неперевершених авіаційних двигунів Архипа Люльку, фундатора твердотільної електроніки Бенціона Вула, вона дала світові п'єзодвигун і високошвидкісний транспорт на магнітній подушці. І цей перелік можна довго продовжувати.

Додано (25.04.2015, 20:37)
---------------------------------------------
Проблеми,які виникли внаслідокБолонського процесу:
·   Надлишковакількість навчальних напрямів і спеціальностей, відповідно 76 та 584. Кращі ж
світові системи вищої освіти мають у 5 разів менше.
·   Недостатнєвизнання у суспільстві рівня “бакалавр” як кваліфікаційного рівня, його
незатребуваність вітчизняною економікою. Як правило, прийом до вузу ми
здійснюємо не на бакалаврат, а на спеціальність.
·   Загрозливау масовому вимірі тенденція до погіршення якості вищої освіти, що наростає з
часом.
·   Невиправданаплутанина у розумінні рівнів спеціаліста і магістра. З одного боку, має місце
близькість програм підготовки спеціаліста і магістра, їхня еквівалентність за
освітньо-кваліфікаційним статусом, а з іншого – вони акредитуються за різними
рівнями, відповідно за III і IV.
·   Неадекватнодо потреб суспільства і ринку праці вирішується доля такої розповсюдженої ланки
освіти, як технікуми і коледжі, це при тому, що їхня чисельність в державі у
чотири рази більша, ніж ВНЗ III та IV рівнів акредитації разом узятих.

 
InnaGavrilenkoДата: Понеділок, 27.04.2015, 15:52 | Повідомлення # 19
Рядовий
Група: Користувачі
Повідомлень: 3
Репутація: 0
Статус: Offline
На мою думку, наша система навчання є не досить стійкою, тому що часто змінюється законодавство, і відповідно до нього вводять нові закони, правила і т. д., що перешкоджає успішному вливанню такої системи до наших вищих навчальних закладів, Але успіх процесу європейської інтеграції залежить від багатьох фундаментальних факторів. Ключова умова – готовність громадян жити по-Європейськи, тобто активно впливати на роботу органів місцевого самоврядування, брати участь у виробленні рішень з усіх питань, які вимагають відповіді від місцевих громад. Входження у Болонський простір є для українського суспільства важливим та необхідним через потребу;вирішити проблеми визнання українських дипломів за кордоном, підвищення;ефективності та якості освіти і відповідно конкурентоздатності українських ВНЗ;та їхніх випускників а європейському і світовому ринку праці.

Додано (27.04.2015, 15:52)
---------------------------------------------
На мою думку, наша системанавчання є не досить стійкою, тому що часто змінюється законодавство, і
відповідно до нього вводять нові закони, правила і т. д., що перешкоджає
успішному вливанню такої системи до наших вищих навчальних закладів, Але успіх
процесу європейської інтеграції залежить від багатьох фундаментальних факторів.
Ключова умова – готовність громадян жити по-Європейськи, тобто активно впливати
на роботу органів місцевого самоврядування, брати участь у виробленні рішень з
усіх питань, які вимагають відповіді від місцевих громад.
 Входження у Болонський простір є дляукраїнського суспільства важливим та необхідним через потребу;вирішити проблеми
визнання українських дипломів за кордоном, підвищення;ефективності та якості
освіти і відповідно конкурентоздатності українських ВНЗ;та їхніх випускників а
європейському і світовому ринку праці.

 
hordash_andriyДата: Понеділок, 27.04.2015, 15:56 | Повідомлення # 20
Рядовий
Група: Користувачі
Повідомлень: 3
Репутація: 0
Статус: Offline
Проаналізувавши статтю Юрія Рашкевича "У нас корупція - це хабар, у них - списування" я дійшов висновку, що наша держава вимагає чітких та кардинальних змін в плані викорінення корупції. Україна приєдналась до Болонського процесу, та не до кінця зрозуміла головних завдань та механізму дії даної системи. Тому виникають проблеми у організації навчання та чіткого окреслення цілей. Я вважаю, що вища освіта України та її якість напряму залежить від політичної ситуації. Саме тому спочатку потрібно стабілізувати "політичний безлад", а вже потім розглядати проблеми та невиконані завдання вищої школи!
 
tatyana_chornaДата: П'ятниця, 08.05.2015, 19:16 | Повідомлення # 21
Рядовий
Група: Користувачі
Повідомлень: 6
Репутація: 0
Статус: Offline
Процеси європейської інтеграції дедалі сильніше впливають на таку важливу сферу життя українського суспільства, як освіта. Болонський процес в Україні офіційно розпочався 19 травня 2005 року із підписанням декларації на Бергенській конференції. Тепер справа стоїть за національним та інституційним рівнем його впровадження.
На сьогодні 45 європейських країн включно з Україною підписали Болонську декларацію, яка наголошує на необхідності європейської співпраці у забезпеченні якості вищої освіти, підвищенні якості підготовки фахівців, зміцненні довіри між суб'єктами освіти, мобільності, сумісності систем кваліфікацій, посиленні конкурентоспроможності Європейської системи освіти.
Існує значна кількість проблем української вищої освіти у контексті Болонського процесу:
1. Надлишкова кількість навчальних напрямів і спеціальностей, відповідно 76 та 584. Кращі ж світові системи вищої освіти мають у 5 разів менше. 2. Недостатнє визнання у суспільстві рівня “бакалавр” як кваліфікаційного рівня, його незатребуваність вітчизняною економікою. Як правило, прийом до вузу ми здійснюємо не на бакалаврат, а на спеціальність. 3. Загрозлива у масовому вимірі тенденція до погіршення якості вищої освіти, що наростає з часом. 4. Збільшення розриву зв'язків між освітянами і працедавцями, між сферою освіти і ринком праці. 5. Невиправдана плутанина у розумінні рівнів спеціаліста і магістра. З одного боку, має місце близькість програм підготовки спеціаліста і магістра, їхня еквівалентність за освітньо-кваліфікаційним статусом, а з іншого – вони акредитуються за різними рівнями, відповідно за III і IV. 6. Ми змирилися з нехтуванням передовими науковими дослідженнями у закладах освіти, які є основою університетської підготовки. Наша система наукових ступенів складна у порівнянні з загальноєвропейською, що ускладнює мобільність викладачів і науковців в Європі. 7. Неадекватно до потреб суспільства і ринку праці вирішується доля такої розповсюдженої ланки освіти, як технікуми і коледжі, це при тому, що їхня чисельність в державі у чотири рази більша, ніж ВНЗ III та IV рівнів акредитації разом узятих. 8. Відійшла в минуле колись добре організована для централізованої економіки система підвищення кваліфікації та перепідготовки. Нової системи, що задовольняла б потреби ринкової економіки, в Україні не створено. Тому дуже важливий загальноєвропейський принцип “освіта через усе життя” поки що в умовах нашої держави не може бути в повній мірі реалізований. 9. Університети України не беруть на себе роль методологічних центрів, новаторів, піонерів суспільних перетворень, за якими має йти країна. Рівень автономії ВНЗ у цих питаннях значно нижчий від середньоєвропейського. Не виконують роль методологічних керманичів заклади освіти, що мають статус національних, у той час, коли їхня кількість досягла близько 40% від загальної кількості ВНЗ III та IV рівнів акредитації. Згідно з рішенням колегії Міністерства освіти і науки України від 24 квітня 2003 року, запровадження кредитно-модульної системи є актуальним з огляду на цілу низку недоліків, які мала попередня система оцінювання. Було визначено коло проблем, що гальмують входження вітчизняної науки в європейський науково-освітній простір, серед яких підготовка науково-педагогічних кадрів, а також необхідність підтримки молодих науковців не лише підвищенням стипендій, а й наприклад, наданням кращим науковцям грантів для наукового стажування за кордоном. Незважаючи на те, що перехід на Болонську систему є тривалим та складним процесом, її запровадження вже зараз дає позитивні результати. Проведення реформування освіти дозволить створити єдиний ринок праці вищої кваліфікації, забезпечить мобільність викладачів і студентів за рахунок стандартизації ступенів вищої освіти та, відповідно, дипломів. У той же час зросте рівень конкуренції на ринку освітніх послуг, це змусить університети поліпшувати свій імідж шляхом підвищення якості освіти і бути спроможними забезпечити рівень знань, що гарантує студенту в майбутньому працевлаштування на європейському ринку праці.
 
Форум » Веб-семінари » Вища освіта України і Болонський процес » Проблеми впровадження засад Болонського процесу в Україні
  • Сторінка 2 з 2
  • «
  • 1
  • 2
Пошук:

Найактивніші користувачі форуму:
  • admin
  • savradim
  • Провідник
  • red
  • galanet
  • zagadkova_dysha_liruka
  • lena
  • MASK
  • Vladyka
  • Tiagai_Ivan
  • Сьогодні на форумі були:
    Copyright Стеценко Н.М. © 2024
    Сайт управляється системою uCoz